---
time || taehyungTaehyung's
16 Feb 20**
Hari dimana kau meninggalkan dunia ini. Sampai hati kau Eunseul , kau tinggalkan aku sendirian tanpa sempat mengucapkan selamat tinggal.
Sebab ini kah kenapa kau tidak menghadirkan diri ke kolej ? Kenapa kau tak pernah beri tahu aku tentang penyakit yang kau alami , Seul ?
Aku meletakkan teddy bear di atas kuburan Eunseul dengan sejambak bunga daisy. Seul , bersemadi lah dengan tenang. Aku pasti akan rindukan senyuman kau , Seul.
"Seul , aku rasa bersalah. Aku tak dapat teman kau masa kau susah , masa kau sakit. Tapi kau ? Kau teman aku masa aku jatuh. Kalau lah aku selalu ada dengan kau masa tu..." luah ku.
Terukir senyuman aku bila melihat gambar kau yang ada pada kuburan. Comel. Tiba-tiba bahu aku disentuh dari belakang. Kelihatan seorang lelaki bersama suit berwarna hitam.
"Terima kasih sebab datang. Kau lah satu-satunya kawan yang Eunseul ada. Terima kasih lagi sebab pernah gembirakan Eunseul walaupun sekejap." ujarnya kemudian menundukkan badannya seraya beredar meninggalkan aku sendirian disitu.
Aku memandang langit , sentiasa perhatikan aku Eunseul.
"Annyeong , Seul. Aku balik dulu. Nanti ada masa aku datang lagi." ujarku sebelum menapak pergi meninggalkan kuburan Eunseul.
"Saya akan sentiasa bersama awak!"
• • • • • •
E N D
Thankyou for reading !
Go check my other story!
Chau!
YOU ARE READING
[C] Time • taehyung
Short Story" kalau lah aku selalu ada dengan kau masa tu..." -cast- •kimtaehyung •choeeunseul start ; 14.11.2020 end ; 17.12.2020 ©harutokacak storyline