---
time || taehyung
Hari-hari berlalu seperti biasa. Taehyung dan Eunseul hanya bercakap tentang perihal sekolah. Kadang-kadang mereka berkongsi cerita. Kebiasaan bagi Taehyung mengadu tentang yeochinnya pada Eunseul. Bagi Taehyung yeoja mesti faham yeoja.Peribadi Eunseul yang pemalu dan pendiam juga menyenangkan Taehyung. Tidak salah dia bercerita dengan gadis itu. Semuanya hilang begitu saja bila meluah dari memendam.
"Itu ke yeoja yang kau cakap Tae ?" soal Park Jimin selaku kawan baik Taehyung. Taehyung hanya menganggukkan kepala. "Cantikkan ?" soal Taehyung spontan. Serta-merta bahu Taehyung ditampar oleh Jimin.
"Ingat sikit kau ada yeochin Tae. Kesian minah tu..." ujar Jimin mengundang keluhan dari Taehyung. "Pasal dia tu....aku penat lah , chim. Aku nak berkawan dengan yeoja tak boleh , yang dia tu berkawan dengan namja lain boleh pula. Tak faham langsung perasaan aku. Nak faham perasaan dia je. Memang girl always right ka apa. Nyampah pula aku." Luah Taehyung.
"Kau sayang dia kan ? Bertahan selagi mampu Tae.." pesan Jimin. Kasihan juga bila dia lihat sahabatnya satu ini. Tersiksa dengan perasaan sendiri. Bahu Taehyung di usap.
"Ok lah! Aku masuk kelas dulu Jimin. Annyeong !" Taehyung berlari anak meninggalkan Jimin lalu masuk ke dalam kelas Fizik. Dia berlari anak mendekati Eunseul.
"Hey.."
"Oh Hey , Taehyung...baru sampai ?" soal Eunseul ramah. Taehyung menarik kerusi disebelah Eunseul lalu menganggukkan kepalanya. Eunseul hanya tersenyum lalu mula membelek buku rujukan yang baru dibelinya tadi.
Dua jam berlalu , kelas juga beransur kosong. Taehyung menyandarkan tubuhnya pada kepala kerusi lalu melelapkan matanya. Keluhan dia lepaskan.
"heih penat gila. Nak aje aku balik. Kalau bukan eomma suruh ni , tak adanya aku nak datang." keluh Taehyung. Eunseul yang perasaan akan Taehyung itu terus menoleh ke arah jejaka itu.
"Awak penat ? Nah." Eunseul menghulurkan segelas kopi instant kepada Taehyung. Taehyung menayangkan wajah blur. Eunseul ketawa kecil.
"Dah lama saya nampak awak mengeluh penat setiap kali kelas. So , saya beli lah kopi untuk awak." Terang Eunseul. Beg digalas pada bahu. Taehyung tersengih malu.
"Gomabda , Eunseul-ah."
"Cheonma , Taehyung-ssi. Saya balik dulu. Bye!" Pamit Eunseul seraya membuka langkah meninggalkannTaehyung sendirian. Taehyung memandang kosong kopi itu kemudian tersenyum nipis.
"Kyeopta."
• • • • • •
keep reading and voting :: 🌼
YOU ARE READING
[C] Time • taehyung
Cerita Pendek" kalau lah aku selalu ada dengan kau masa tu..." -cast- •kimtaehyung •choeeunseul start ; 14.11.2020 end ; 17.12.2020 ©harutokacak storyline