🍉 08

16 6 3
                                    

---
time || taehyung


Taehyung berpeluk tubuh sambil memandang Eunseul yang tengah mengemaskan rambutnya kemudian dia menghulurkan helmet pada Eunseul.

"Alah! Kusut lah rambut saya nanti!" Eunseul menghentakkan kakinya. Taehyung ketawa kecil. Lengan gadis itu ditarik agar mendekati dirinya. Dia memakaikan helmet tersebut untuk Eunseul.

"Kau nak mati awal bagi tahu je Seul. Tak payah kita pakai helmet ni." bebel Taehyung sambil tersenyum memandang wajah cemberut Eunseul.

"Yalah. Kita pakai." gumam Eunseul perlahan kemudian menaiki motosikal milik Taehyung. Cinema here we go !

Setibanya di panggung wayang , Taehyung memakirkan motornya dihadapan cinema. Helmet mereka letakkan di atas motor. Bukan ada orang nak curi pun.

"So dah pilih movie tak ?" Soal Taehyung. Eunseul berhenti dari mengemaskan rambutnya , matanya memandang anak mata hazel milik Taehyung. Dia tersengih.

"Dah. Kita nonton movie The Bad Guy. Ok tak ?"

"Not bad. Ingatkan kau pilih romance tadi. Comedy ka."

Eunseul menepuk dadanya tanda bangga. "Ini Choe Eunseul lah! So jom lah!"

Eunseul dan Taehyung jalan mendekati penjual popcorn. Tiba-tiba mata mereka menangkap dua figura yang mereka sangat kenal.

Kelihatan Jimin dan Hwajin sedang bermesra sambil menunggu popcorn yang dipesannya. Eunseul menoleh ke arah Taehyung. Lengan lelaki itu diraih lembut. Taehyung menoleh memandang Eunseul dengan senyuman.

"Naneun kwenchana. Benda dah lepas. Karma tu wujud." ujar Taehyung tenang. Eunseul menganggukkan kepalanya. Lengan Taehyung dia lepaskan.

"Oh , happynya." tegur Taehyung selamba. Tangan dimasukkan ke dalam poket seluarnya. Manakala Eunseul memesan popcorn untuk Taehyung. Sempat dia melirik ke arah Taehyung.

Dia tahu jejaka itu sedang berperang dengan perasaan sendiri.

Jimin yang terkejut dengan kehadiran Taehyung itu segera melepaskan pelukan pada pinggang Hwajin. "Tae ini bukan macam yang kau sangka—"

"Oh yeke ? Siapa tanya ?" jawab Taehyung dengan nada mendatar namun senyuman masih terukir pada bibirnya. Hwajin hanya diam membisu. Dalam hati sudah memuji kekacakan Taehyung pada malam itu.

"Sorry. Aku tak berniat pun nak —"

"Tae , kajja !" Cantas Eunseul seraya berdiri disebelah Taehyung. Taehyung hanya menganggukkan kepalanya kemudian jalan meninggalkan dua malaun itu.

Eunseul sempat meminta diri sebelum mengejar langkah Taehyung.

"Tae , awak kuat. Saya tahu itu."

"A-aku tak boleh , seul."

"Ani ! Awak boleh!"

"Dah lah. Lupakan je. Jom enjoy malam ni! WUHOOOO!!"

Eunseul menepuk lengan Taehyung. Hampir semua orang disitu memandang mereka hairan bila Taehyung menjerit tiba-tiba dengan suara garaunya itu.

Taehyung hanya menayangkan sengihan lalu menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

• • • • • •

keep reading and voting :: 🌼

[C] Time • taehyung Where stories live. Discover now