Stay > 6

538 44 2
                                    

look at the night sky , look at the stars It's like us , shining brighter in the darkness

Glow


Semenjak tamat hari percutian , Bella semakin sibuk belajar untuk peperiksaan yang semakin dekat .

Ahli Stray Kids juga sibuk untuk lagu baharu mereka yang bakal keluar . Jadual mereka semua juga semakin ketat kerana banyak persembahan yang bakal mereka lakukan .

Dengan comeback dipelbagai tempat . Di rumah juga , Bella jarang berjumpa dengan abang-abangnya .

Balik sahaja sekolah , Bella akan makan di restoran berdekatan dan baru pulang ke rumah .

Apabila sampai rumah pula , Bella akan terus masuk bilik dan belajar . Dia pun tinggal rumah dengan beberapa bodyguard yang ditempah khas oleh Mr dan Mrs Kim .

Ketika ini , Bella sedang fokus ulang kaji subjek English . Di Korea , bahasa Inggeris adalah bahasa yang sukar kerana mereka perlu pelajarinya .

Korea adalah bahasa ibunda mereka . Jadi kalau peperiksaan yang berkenaan bahasa Korea , jadi mudah untuk mereka menjawabnya .

Anak Mr dan Mrs Kim semuanya mahir dengan bahasa Inggeris kerana mereka pernah tinggal di luar negara selama 4 tahun .

Bella mula tinggal di luar negara ketika usianya 6 tahun . Selepas 4 tahun , mereka pindah ke Korea Selatan .

Hampir setengah jam Bella fokus buat latihan . Pintu biliknya diketuk seseorang .

Bella : "Masuk !"

Seungmin masuk bersama-sama Han . Mereka berdua masuk dengan tiga tin jus oren .

Bella : "Eh Seungmin dan Han oppa , buat apa dekat sini ?"

Seungmin : "Saja melawat adik kami yang busy ni"

Bella : "Hahaha , tak adalah sibuk mana . Awal balik ? Bukan ke jadual ketat ?"

Seungmin : "Memang ketat tapi semua lain-lain . Jadual oppa dengan Han lain-lain dan masa sekarang ialah masa rehat kita orang kerana Hyunjin , Felix dan Bangchan sahaja wajib sertai rancangan tu"

Bella mengangguk . Dia menyambung ulang kaji subjek Englishnya .

Han mula duduk di sebelah Bella . Dia membuka tin jusnya dan mula minum .

Mereka berdua fokus melihat Bella yang ulang kaji dengan wajah sangat serius .

Ini mesti dapat genetik dari Mr Kim yang suka belajar dan berusaha . Mr Kim tak pernah berhenti belajar sehingga sekarang .

Ada sahaja benda ingin belajar . Genetik itu juga jatuh kepada Bangchan .

Hanya Bangchan dan Bella sahaja dapat genetik sebegitu .

Bukan bermaksud yang tak dapat bermakna tidak berguna , dan tak pandai , tapi bermaksud tidak mahir dan ada yang bagus dalam pelajaran cuma agak pemalas .

Tiba-tiba , telefon Bella berbunyi kuat . Bella mengambil telefon bimbitnya .

Ia menandakan waktu belajar sudah tamat . Bella menutup bukunya dan mula mengemas .

Seungmin dan Han juga membantu Bella mengemas meja belajar Bella yang sangat selerak dengan buku-buku belajar Bella .

Han : "Bell"

Bella : "Hm wae oppa ?"

Han : "Ni ha , sebenarnya , manager kita orang ada cari seorang perempuan untuk muncul dalam lagu baru kita orang ni"

(✔) STAY Little Sister Where stories live. Discover now