Esin haklıydı. O adamın yüzünü görmek hiç hoşuma gitmiyordu. Tam bir yavşak işte, ne beklersin. Yanım boş olduğu için derslerde gelip yanıma oturuyordu devamlı. bakışları insanı o kadar rahatsız ediyor ki!
Yine ders onunlaydı, FİZİK. Dersini de kendisini de hiç sevmem. bu kadar iğrenç bir ders, bu kadar itici bir adam olamaz! Öğretmen olduğunu bilmesek fena olacak ama dayanıyoruz işte. Bizim sınıftakilerle konuştuğum tek konu bu işte. Başka hiç bişey konuşmayız. Ne de olsa yalnızım.!
Sınıfa girdi, tahtadan konuyu açtı. 'Yazın.' dedi. Yine gelip yanıma oturdu. Yine iğrenç iğrenç bakıp beni izledi. O sırada içeri müdür girdi. Ayağa kalktık hemen. ''Arkadaşlar merhaba. Sınıfa yeni bir öğrenci geldi. Umarım iyi anlaşırsınız. Kimin yanı boş?'' dedi. Hemen elimi kaldırdım, yanımdaki bu pislikten kurtulmalıydım. ''Benim yanım boş hocam!'' dedim bir heyecanla. ''Tamam. Meriç, Liya'nın yanına geç hadi'' dedi.
MERİÇ HA! OHA İSME BAK! AYY DUR LİYA, KENDİNİ AĞIRDAN SAT BİRAZ. DAHA ÇOCUĞU GÖRMEDİN BİLE!
Önce sınıfın kapısında müdür yardımcısı ve bir bayan belirdi. Bana baktılar. Sonra dışarıya çıktılar. 5-10 saniye sonra içeri bir tekerlekli sandalyede oturan çocuğu getirdiler. Öylece kaldım. NE YANİ, MERİÇ ENGELLİ BİRİ Mİ?!
Hayır Liya, hayır! İnsanları asla kusurlarıyla yargılama. İyi yönleri mutlaka vardır. Daha onu tanımadan kötü düşünme. Yoksa sınıftakilerden hiçbir farkın kalmaz!
Hoca ve Meriç'in annesi olduğunu düşündüğüm bayan, onu yanıma getirdiler. Meriç'le göz göze geldik. onu yanıma oturttular. Elini uzattı bana. ''Merhaba, ben Meriç.'' dedi. ''Biliyorum. Yani ııı şey müdür söyledi az önce. Ben de Liya.'' dedim. ''Biliyorum. Yani az önce müdür söyledi'' dedi, güldü. ben de güldüm. kafam allak bullak olmuştu. ne diyeceğimi bilmiyordum. kafam durdu bi anda sanki. cümle kuramıyordum. kelimeler beynimde dans ediyordu, bir türlü yan yana durmuyorlardı! o da hiç konuşmadı.
Tenefüse çıktığımızda bir an göz göze geldik. hemen kafasını çevirdi. sonra kendinden emin bir şekilde dönüp gözlerime baktı. ''LİYA. İsminin anlamı ne? İlk defa duyuyorum.'' dedi. Kafamı önüme eğdim ve tebessüm ettim. ''SABRIN EN YÜCESİ.'' dedim. ''vaaaay. gerçekten güzelmiş.'' dedi. teşekkür edercesine kafamı salladım. ona ders programını verdim, ve ders notlarını tabiki de.
MERİÇ'İN AĞZINDAN
Sınıfa ilk girdiğimde sadece Liya ilgimi çekti. Neden bilmiyorum ama sarı uzun saçları, masmavi gözleri sanki beni kendine doğru çekti. yanına oturduğumda tanışmak istedim. ama sanırım o yanında olmamdan pek hoşnut olmadı. kim engelli bir arkadaşı olmasını ister ki! Ama anlayışlı ve yardımsever bir kız olduğu belli. Hiç hastalığım hakkında bir şey sormadı. Bana ilk günümde derslerde çok yardımcı oldu. Açıkçası onun gibi birini tanıyacağımı düşünmüyordum.
*******************Okuldan çıktıktan sonra, eve giderken, evde, ders çalışırken, kitap okurken, yemek yerken, uyumadan önce nedense hep Liya'yı düşündüm. Hiç aklımdan çıkmadı. Bana bakışları, elimi tuttuğu o an.... hiç aklımdan çıkmıyor! bir an önce sabah olmasını istiyorum. gidip onun yanına oturmak istiyorum. onun yanında kendimi mutlu hissediyorum. ama neden yalnızdı ki o? o kadar güzel ve akıllı bir kız, neden teneffüslerde hep tek başına sırasında oturur ki! Hala anlamış değilim. Ama nedenini soracağım. Çok merak ettim. Acaba ben geldim diye mi çıkmadı teneffüse? Ama yanına kimse de gelmedi? off kafayı yicem. onu düşünmek istemiyorum ki ben, neden aklımdan çıkmıyor! Aklım çıkıyor, ama o çıkmıyor!!!
LİYA'NIN AĞZINDAN
Eve geldiğimde yorgunluktan ölüyordum. Artık fizikçiyi çekmeyeceğim için mutluydum! Meriç çok tatlı bir çocuk. Acaba neden sakat? Doğuştan mı yoksa kaza falan mı geçirmiş? Salak. Sormadın ki, nerden bilicen bu soruların cevabını. Offf.!!! Neden onu düşünüyorum ki ben! Kalk Liya kalk!!! Bir sürü ders var çalışman gereken. üniversiteye hazırlanıyorsun sen yaa! ne bu tembellik! bir de tıp düşünüyorsun ha, onu sen benim külahıma anlat. Meriç bey aklımdan çıksa keşke. Of Meriç of! Umarım başıma bela olmazsın.
MERHABA ARKADAŞLAR. 2. BÖLÜMÜ DE YAZMIŞ BULUNMAKTAYIM. UMARIM HİKAYEYİ BEĞENİYORSUNUZDUR. OYLARINIZI VE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM. GELECEK BÖLÜMLERLE İLGİLİ TAVSİYELERİNİZ VARSA LÜTFEN YORUM YAPIN.