7. Luluh?

54 8 8
                                    

Skip Time>>

-With Solar and Thorn-

Kini kedua insan tersebut tengah berjalan keluar dari gerbang sekolah. Thorn yang masih merasa kalau Solar marah padanya tak berani memulai pembicaraan, sedangkan Solar yang berniat meminta pun merasa sedikit ragu.

Blaze? Heh, dia dah pergi main bola sepak ngan geng dia. Petang nanti baru dia balik.

"Solar..." lirih Thorn, ia raih tangan Solar yang berjalan didepannya

Solar tersentak untuk sesaat, ia berbalik dan sebisa mungkin tak berekspresi apa-apa. "Hmm?" Solar mengangkat keningnya.

"Solar marah ngan Thorn ke?" Soalan Thorn buatkan Solar tundukkan kepalanya, ia tak sanggup kalau kena tatap iris mata Thorn

"Th-thorn tau Thorn salah, abang Hali dan Ice gaduh sebab Thorn. Semua tu jadi sebab Thorn, ta-tapi Thorn nak minta maaf... please Lar, Thorn minta maaf, janganlah marah ngan Thorn" isak Thorn yang masih setia menggenggam tangan Solar

Mendengar Thorn yang tengah mengemis ampun padanya buatkan Solar rasa bersalah. Kini ia sedar kalau dirinya memang salah. Dengan cepat Solar tarik tubuh Thorn ke dalam dekapannya, air mata yang sedari tadi ia tahan pun langsung ia luahkan.

"Jangan minta maaf Thorn, aku yang salah" ujar Solar, ia semakin eratkan pelukannya

Setelah beberapa saat, keduanya meleraikan pelukan tersebut.

"Solar masih marah ke ngan Thorn?" Tanya Thorn, suaranya masih terdengar sayu sangat

Solar tersenyum seraya menggeleng kecil. "Mestilah tak, tapi lepas ni aku nak kau boleh jaga diri sendiri. Jangan terus bergantung pada orang lain, okey?"

"Hm! Thorn janji" ujar Thorn seraya anggukkan kepalanya

"Dah jom balik" Ujar Solar seraya rangkul bahu Thorn

-With Ice-

Udara segar yang ada kat taman ni berhasil buat suasana hati Ice tenang. Ia tak tahan lah kalau kena duduk rumah sehari penuh, lagipun luka2 kat badan dia dah mulai membaik, cuma kakinya sahaja yang masih terasa sakit.

Setelah berjalan selama beberapa menit Ice mula merasa penat. Akhirnya ia memutuskan untuk rehat kat sebuah bangku yang dekat dengan kedai ais krim disana. Ia pun dah pesan ais krim kat situ tadi, saja nak rileks kan fikiran.

Ia mengeluh panjang seraya meliarkan pandangannya ke sekitar. Disebabkan ini bukan cuti, taman tu tak terlalu ramai. Hanya ada beberapa orang kat sana.

"Pakcik! Bagi saya ais krim coklat dua!"

Ice menoleh ke arah seorang budak laki-laki yang tengah membeli ice krim kat kedai yang ada disampingnya. Ia tersenyum kecil.

"Kejap ya, dik" sebab pakcik tu tengah siapkan ais krim Ice, ia menyuruh budak tadi menunggu

Beberapa saat kemudian, ais krim Ice pun dah siap. Pakcik tadi terus panggil Ice untuk ambil ais krimnya. Dengan segera ia pun bangun dari duduknya dan mendekat ke arah budak tadi dan pakcik ais krim tu.

"Trima kasih" ucap Ice seraya hulurkan duitnya

"Eh takde kembalian ni dik" pakcik tadi menghulurkan balik duit yang Ice bagi tadi

"Takpe, saya bayar buat ais krim dia sekali" ujar Ice seraya usap kepala budak tadi yang masih berdiri disampingnya

Mata budak tadi terus berbinar. Tubuh kecilnya terus peluk kaki Ice yang memang lebih tinggi darinya.

"Trimakasih banyak, bang" ucapnya. Ice hanya membalas dengan senyum

Setelah mendapatkan ais krimnya, Ice pun kembali duduk kat tempatnya tadi. Ia melihat ke arah budak tadi yang sudah berlari agak menjauh dari sana setelah mendapatkan ais krimnya.

BoBoiBoy: The Secret Behind RevengeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang