De afgelopen dagen heb ik bij Rain in het betoverde bos geslapen. En daar had ik mijn dagboek niet mee naar toe genomen. Het is de dag voor Kerst dus vandaag gingen we het paleis klaar maken voor Kerst. Dat vind ik het leukste van heel het jaar, want dan zijn we met heel de familie samen. Mijn tante Anna is er ook met Kristoff. Ze hebben veel kado's meegenomen, maar die mogen we pas met Kerst openen. Ik ben het enige kind in de familie dus het is soms eenzaam met feestdagen, maar dit jaar kwamen Rain en heel haar familie. Ik moet een jurk aan met Kerst en ik vind dat niet leuk. Maar het is een traditie dus ik heb geen andere keuze. Ieder jaar komt heel het koninkrijk naar het plein en daar luiden we dan de bel om de feeestdagen te begginen. Dit jaar mag ik het met de rendieren doen. Een paar jaar geleden heb ik een brief van Zweinstein gekregen maar ik heb heel mijn leven in Arendelle gewoond dus ik wilde niet naar Zweinstein. Mijn vader vond dat jammer maar hij begreep het wel. Over zes jaar word ik gekroond als koningin, gelukkig duurt het nog zo lang want ik ben er nog niet klaar voor. Ik moet nog heel veel leren en ik wil nog reizen. Ik ben ook nog maar een kind dus ik wil nog van mijn jeugd genieten, daarom sluip ik ook vaak uit huis. Morgen arriveren er schepen met daarop de leiders van alle koninkrijken, want dit jaar vieren ze Kerst in Arendelle. Want volgend jaar moet ik een jaar naar Zweinstein als uitwisselingsstudent. Een paar jaar geleden wilde ik niet maar mijn ouders denken dat het goed voor mij is om meer magie te leren zodat ik niet heel de tijd de wachters bijna bevries. Ik heb vandaag veel gedaan dus nu is het tijd om te gaan slapen.
JE LEEST
Jupiter Willow Hope
Fiksi UmumHet verhaal is een dagboek van de dochter van Elsa en Draco Malfidus