thirteen

910 165 21
                                    

"Maaflah, Ibu Ayah suruh aku dengan kau jalan tetiba", Doyoung mengosok belakang tengkuknya menghilangkan rasa janggal apabila mereka berjalan berdua duakan di luar.

Sejujurnya lelaki itu dia segan melihat Saera. Gadis itu terlalu cantik hinggakan anak matanya tidak pernah teralih dari melihat gadis disebelahnya itu.

"Eh tak apa", Gadis itu melemparkan senyuman manis kepada lelaki itu.

Tidak kurang juga Doyoung yang memakai kot berwarna kelabu dan kemeja berwarna hitam pekat, tiga butang di atas yang dibuka menyerlahkan lagi dada bidang miliknya.

"Jadi, kau setuju jadi isteri aku Saera?", Soal Doyoung sambil melihat gadis itu.

"Saya terima dengan pilihan Appa saya", jawab gadis itu lalu pandangan lelaki itu dibalasnya.

"A-ah jadi kau terima aku sebab Appa kau?", Soal lelaki itu lalu mengalihkan pandangan ke taman yang mereka duduki.

Sejujurnya dia agak kecewa dengan jawapan gadis itu, baginya pasti Saera dipaksa untuk bersama denganya.

"Doyoung", panggil gadis itu lembut.

Doyoung memaparkan senyuman paksaan pada gadis itu.

Saera memegang tangan lelaki itu mengusapnya perlahan. "Saya tak pernah terpaksa untuk terima awak"

"Mungkin kita tidak bercinta seperti pasangan lain, tapi saya yakin pilihan Appa saya adalah yang terbaik..."

"Jadi marilah kita belajar mencintai satu sama lain"

HerWhere stories live. Discover now