Part 8- Please secret it

2.1K 189 1
                                    

"Bdk gangster sekolah lahh. Hahahaha"

"Kau nk ape? Tlg jgn cari psl dgn BTS please." Semasa Eunly nk ke cafe, GOT7 menarik Eunly ke satu kelas kosong.

"Woahh. Yg tu laa aku suke. Hmm BTS.. ape hubungan kau dgn Jungkook haa?"

"Sibuk nk tahu kenape? Dh laa aku nk pergi cafe. " Eunly berjln menuju ke pintu keluar lalu Mark Tuan menutup pintu itu semula. Kebetulan semasa Eunly cuba keluar dr kls tadi, Jungkook ternmpk Eunly. Dgn pantas, Jungkook berlari ke arh kls tadi.

"Jackson, Jungkook dh dtg! " slh seorang member GOT7 berkata.

"Bukakk pintu ni! Bukakk skarang!!" Jungkook menendang pintu itu.

"Jackson, lps laa. Tlg jgn cari psl. Please.. past is past okey?" Eunly mencuba melepeskan tgnnya dr Mark Tuan.

"No!!"

"Woii, pengecut kau bukak pintu ni skarang!!" Jungkook menjerit2 di luar kls tadi.

Jackson menarik tgn Eunly lalu merapatkan kepalanya di muke Eunly. Jackson cuba utk kiss lips Eunly tetapi pintu yg ditendang Jungkook tadi telah terbuka. Member GOT7 yg lain cube menghalang Jungkook tetapi tidak boleh.

Jungkook menarik leher baju Jackson dan menumbuk muka Jackson lalu Jackson jatuh. Berlaku lah aksi tumbuk menumbuk antara Jungkook dan Jackson.

Eunly tidak sanggup utk melihatnya lalu memeluk Jungkook dr belakang.

"Please stop it. Please.. tlg bwk aku keluar dr sini" Eunly ketakutan.

"Kau dgn aku belum habiss lagi !! Sekali lagi kau sentuh Eunly, mati kau! " Jungkook memberi amaran kpd Jackson lalu menarik Eunly keluar dr kls tadi.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Jom kite cari BTS."

"Xnk. Aku okeylaa"

"Ahh. Kau kate kau okey? Yg berdarah semua ni? Xde2 kite pergi cari BTS jugakk."

"Xnkk." Jungkook melepaskan tgnnya dr Eunly.

"No2. Kene jugakk" Eunly cuba menarik tgn Jungkook tetapi Jungkook menyilang tgnnya. Eunly tidak berputus asa lalu memeluk Jungkook dr tepi dan mengheret Jungkook utk pergi berjumpa dgn BTS. Jungkook amat terkejut smpai tidak terkata kata. Yg peliknya, mase Eunly peluk die dr belakang mase Eunly cube utk menghalangnya dr gaduh dgn Jackson xterkejut pulakk xD

"Oppa! Jimin oppa!" Eunly memanggil Jimin kebetulan lalu di situ.

"Nae Eunly! Eh kenape muke kau Jungkook? Jp2. Kau gaduh ke?" Jungkook menundukkan mukenye.

"Haihh. Kau mmg nk kene kan? Dh lah. Jom kite jumpe BTS."

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Kau ni walaupun Jackson buat sakit hati kau, tlg laa jgn tumbuk dgn die. Tahun lps kau dh buat. Skrang ni principal tgh perhatikan kite tau ? Tlg laa Jungkook jgn cari psl dlm sekolah. Kalau kau xtahan sgt, ajak die org jumpe lps sekolah. Setle kat lain. Jgn kat sekolah." Jin membebel panjang pd Jungkook.

"Sorry hyung, Jungkook takkan buat lagi." Jungkook menunduk kepalanya.

"Eunly, awk okey x? Nape tak jalan dgn kite org je tadi?" Suga sedikit kerisauan.

"Sy okey jer. Hmm takkan nk berkepit dgn korang 24 jam. "

"Yee. Kau kene berkepit dgn die org 24jam. Kau nk mende tadi jadi balik. Atau mende yg lebih teruk dr tu ?" Jungkook menyampuk.

"Hishh. Sorry laa. Yelarh2, Eunly akn berkepit dgn oppa2 sekalian. Puas?" Eunly tidak mahu berkepit sgt dgn BTS kerana ramai pelajar perempuan tidak sukanya sebab Eunly rapat dgn BTS.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Sena-ahh! I miss you so muchh! Lamenye awk balik kampung" Eunly memeluk kwnnya Sena yg baru pulang dr kampung. Sudah seminggu mereka tidak berjumpe.

"Ahh. I miss you too Eunly! How school? Okey?" Sena membalas pelukan Eunly.

"Byk mende sy nk kene cite kat awk."

"Kalau mcm tu jom kite pergi cafe yg baru bukak tu nk? Sy dgr air kopi die org sedapp"

"Okey! Sy belanje" mereka berdua bersiap siap utk ke cafe itu.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Eunly pun mula bercerita ttg sekolah dan dirinya dr A-Z .

"Lorhh. Kesiannya awkk. Sabar ye. GOT7 mmg jahat." Itu shj yg dpt diungkap oleh Sena kerana terkejut dgn cerita2 Eunly.

"Btw Eunly, awk kan dh lama sekolah kat sini. Xde ke org yg awk suke? Hihihi "

"Ishh awk ni. Ke situ pulakk."

"Alaa Eunly, bg tahu laa. Kite kan dh lama jd kwn baik."

"Hahahaha. Baiklah. Tapi kalau sy bg tahu ni awk kene janji dgn sy yg awk takkan bg tahu sape2 tau? Janji?"

"Yess! Janji!"

"Ermm. Sbnrnye, sy suke kat Jungkook." Muke Eunly mula kemerah merahan.

"Wahhhhh!!! Daebakk! Hbs tu Jungkook tahu x yg awk suke die?"

"Hmm tak kot."

"Wait2, I have something for you." Tiba2 Sena membuka pembesar suara di telefonnya yg diletakkannya di ats meja. Sbnrnye Sena telah call seseorg sejak dr mula die org dtg ke cafe itu. (P/s : mesti xfhm kan? Its mean Sena ada buat rancangan dgn seseorg utk mengetahui siape yg Eunly suke. Okey jom sambung)

"Lorhh . Awk call sape tu?" Eunly kehairanan

"Oppa! Oppa dh dgr kan? Hahaha"

"Dhh. Haa Eunly~" lelaki tadi berkata.

"Jp2. Jimin oppa?!! Oppa. Tlg jgn bg tahu Jungkook. Please. Malu lah Eunly nnti."

"Nae2~ baiklah. Semua member BTS tgh dgr ni kecuali Jungkook. Jungkook ada kat dorm die. Jgn risau. "

"Nae~ ahh malunye Eunly. Sena! Awk dh rancang dgn die org? Sejak bile?"

"Sejak tadi lah. Mase first kite dtg sini kan sy asyik cakap dgn telefon, sy tgh bercakap dgn die org laa tu. Hahahahaha. Jgn mrh ye Eunly."

"Haihhh. Yelarhhh~"

"K lah. Oppa. Sena letak telefon dulu ye. Bye~"

My Roommate is Jungkook?!Where stories live. Discover now