Part 3- I hate you!

2.1K 194 3
                                    

Eunly dan Jungkook duduk di ats katil sambil memandang satu sama lain dan menyilang tgn.

"Hari ni aku tido ats! Kau tido ats sofa!" Jungkook berbaring.

"What the! Hello! Bg lah aku dulu, kau dh byk kali tido ats katil ni . Bg lah aku pulakk."

Jungkook menutup mukanya dgn bantal.

"Ishh. Kau ni kan. Urghh sabar je laa." Eunly turun dr katil dgn marah.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Eunly mengambil tualanya yg diletakkan di belakang pintu lalu menuju ke bilik air utk bersiap ke sekolah.

'Ahh baik aku mandi dulu sblm minah tu mandi' dgn pantas, Jungkook masuk ke dlm bilik air tanpa mengambil tuala.

"Yaa!! Aku dulu lah ! Urghh" Eunly menjerit sambil mengetuk pintu bilik air. Tiba2 mate Eunly terpandang pd satu tempat iaitu di tepi katil Jungkook.

'Hahaha. Kau tertinggal tuala. Kau tunggu laa smpai kering dlm bilik tu .' Eunly ketawa kecil.

Beberapa minit kemudian

"Woii perempuan! Tlg amik tuala aku jp!" Jungkook menjerit dr dlm bilik.

"Xnk! Aku busy!" Eunly menipu Jungkook sambil ketawa kecil.

"Okey xpe! Kalau kau xnk amik aku keluar skarang!!

"Yaaa!" Belum sempat Eunly memberi tuala Jungkook, Jungkook keluar dgn keadaan separuh bogel xD die hanya memakai tuala kecil.

"Ahhhh!" Eunly menutup matanya dgn tuala Jungkook yg dipegangnya tadi. "Pergi pkai tuala laa!"

"Nk pkai laa ni! Bak sini tuala aku!" Jungkook berdiri di hadapan Eunly. Jungkook senyum sinis pd Eunly lalu masuk ke dlm bilik semula.

"Ahhh! Pabo betull die ni!"

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Sena-ah! Kenape awk xbg tahu kat sy yg Rommate sy tu lelaki!" Muke Eunly kelihatan sedihh.

"Sorry lah Eunly. Sy nk bg tahu kat awk, tapi sy lupe. Aigoo. Kenape lah sy ni cepat pelupa!" Sena memukul kepala nya sendiri.

Lalu Eunly mengalih tgn Sena yg asyik pukul kepalanya sendiri lalu memeluk kwn baiknya itu.

"Sorry Eunly" sena mengusap kepala Eunly.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Eunly, mcm mane smlm? Okey x? Ade gaduh x? " tanya namjoon yg risau akn Eunly.

"Hmmm" Eunly tidak tahu mahu jwb ape.

"Eunly,jujur please" kata Suga yg tiba2 menyapuk.

"Sokey. Sy okey jer." Eunly senyum pd mereka berdua agar tidak risau ttg dirinya.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Mlm ni aku masak, esok kau pulak." Kata jungkook yg sedang menuju ke arh dapur.

"Okey" Eunly jwb ringkas sambil bermain dgn fonnya.

Semasa Jungkook tgh memotong sayur, tgn Jungkook terluka akibat terkena pisau.

"Ouch! Ahh!" Jungkook memegang jari nya yg berdarah.

"Kenape ni?" Eunly pergi melihat keadaan Jungkook. "Ahh darah. Meh sini" Eunly menarik tgn Jungkook ke sinki utk membasuh darah tadi.

Selesai shj membasuh, Eunly menutup semua gas yg Jungkook msak mknn tadi. Lalu Eunly menarik Jungkook duduk di sofa utk merawat jari Jungkook. Jungkook hanya terdiam.

'Kenape die baik sgt? Sedangkan first day aku buli die teruk gile kot'

"Xpelah, biar sy masak. Awk duduk lah dulu" Eunly berlalu pergi ke dapur utk menyambung msakan Jungkook.

My Roommate is Jungkook?!Where stories live. Discover now