9

105 10 12
                                    

*ADA LAGU KAT ATAS.SILALAH MAINKAN.DAPAT FEEL SIKIT*

"Fuhhh.."aku tarik nafas lega apabila sudah masuk ke dalam kereta.Berpeluh aku dibuatnya.

"Awak okay tak ni Jihye?"tanya Jungkook sambil melihat ke arah aku dengan penuh risau.

"ummm?Ok..Ok je"tipuku dan memberikannya senyuman.

"Habis tu kenapa tergesa-gesa keluar dari store macam nampak hantu?"tanya Jungkook untuk kepastian.

"Ummmm...Hah!saya nak berak!"tipu aku lagi.

"Menipu je kerja kau kan"kedengaran suara Baekhyun dari seat belakang.Pantas aku pusing ke belakang.

"Kau buat apa kat sini?"tanyaku.

"Eh,boleh-boleh pula tanya.Kau sendiri yang heret aku masuk kereta ni"katanya.

"Ada apa-apa ke Jihye?"tanya Jungkook lagi.

"Jangan tipu saya.Kalau ada apa-apa,tolong jujur dengan saya"katanya tegas dan tepat merenung ke arah anak mata aku.Ishhhhh..

"A-alah..hal peribadi saya.Tak perlu tau kot"kataku dan menyelakkan rambut ke belakang telinga.

"Peribadi bendanya lagi?Kalau satu sekolah tau kau putus degan dia"Kata Baekhyun dari seat belakang.Rasa nak je aku lompat ke belakang bergusti dengan dia.

"Ex dia tadi ada dalam store tadi.Tulah lari tak tentu pasal"kata Baekhyun lagi.Rasa nak tumbuk lumat-lumat je mulut dia ni.Kasi jadi sambal eeee!

"Hmmm dah tahu kan apa sebabnya?Dah jomlah balik"kataku lalu bersandar pada kerusi dan memeluk tubuh.

"Awak pernah ada boyfriend?"tanya Jungkook tidak percaya.

"Haah dia pernah ada boyfriend"kata Baekhyun lagi.Pantas aku lompat ke seat belakang.Mata Baekhyun sudah terbeliak luas apabila mengetahui ajalnya sudah datang.

"ARGHHHH!"jeritnya apabila aku memukul-mukul badannya menggunakan penumbuk.Ambik kau.

"Ishhhh kau ni kan!Dah dahla cakap pasal dia"kataku geram sambil memukulnya.

"MAK TOLONG!"Jerit Baekhyun meminta tolong.

"Oi korang dua ni"kata Jungkook apabila melihat aku dan Baekhyun seperti budak lepas kandang.

"Alahh kau ni Jihye.Dah move on dah kan!Biarlah dia tengok kau ke apa.Kau tak kesah dah kan pasal mamat tu"Kata Baekhyun dan menangkap kedua-dua tanganku.Kini aku sudah berhenti memukulnya.

"Siapa kata aku tak kesah?"tanyaku balik kepada Baekhyun.

"Siapa kata aku tak kesah?!"tanyaku sekali lagi.

"Kau tahu tak setiap kali aku tengok dia aku teringat memori lama kami dua.."kataku sayu dan mata mula berair.Baekhyun tergamam melihat mata aku yang berair.Jungkook pun terkejut melihat keadaanku.

"Aku tak dapat nak lupa semua benda kami dua dah buat.Lima tahun aku bersama dengan dia bukannya lima hari.Semua kenangan tu...aku tak dapat nak lupakan lah...."kataku dan mula menangis.

"Apatah lagi kalau aku tengok dia depan-depan..aku memang sakit hati dengan dia tapi memori tu aku tak dapat nak lupakan"sambungku.

"Jihye.."Kata Baekhyun dengan sayu.Baekhyun menarikku lembut dan mendakap aku.Muka ku tersembam pada dadanya dan mula menangis teresak-esak.

Muka ku tersembam pada dadanya dan mula menangis teresak-esak

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Jan 15, 2021 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Abang Malaya ||JJKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang