6

169 17 12
                                    

Selesai melahab,kami semua pun duduk berborak di ruang tamu ramai-ramai.

"Kau dah sihat ke Jihye?"tanya Nahee kepadaku.

"Eh tak payah tanya kot soalan tu.Kau sendiri dah tengok dia buat show WWE versi mulut dengan Jimin tadi kan.Sihat walafiat lah tu"Kata Dabin dan ketawa kecil.

Aku dan Jimin bertentangan mata.Hmm,bukan salah aku pentas WWE dibuka tadi.Kami dua jeling satu sama lain.

"Mulut tu..Cakaplah ekok-elok.Kan Jihye baru je sihat"Kata Nahee dan menggelengkan kepalanya.Oleh itu,aku pun tunjuk 'thumbs up' kepada Dabin.Padan muka.

"Eh,semalam Jungkook balik akhir kan?Katanya dia jaga kau..Buat apa eh lama-lama semalam?"Tanya Taehyung dan mengangkat-angkatkan keningnya sambil memeluk lengan Jimin.

"Apalah nasib aku dapat kawan byuntae macam kau.."bisik Jimin sambil memicit dahinya,hairan dengan karenah Taehyung.

"Alah-..kitaorang takde buat apa-apalah..mungkin sebab kitaorang tengok kdrama semalam kot.Sebab tulah Jungkook balik akhir"kataku sambil mengusap belakang kepalaku.

"Haah,betul tu.."Kata Jungkook dan senyum malu.Aishh!Jangalah senyum camtu!Kantoi kang.

"Jap aku nak tanya..Kdrama apa ek korang dua tengok semalam,Jungkook?"Tanya Jaemin kepada Jungkook sambil tersenyum sinis.Asudah!Sorang lagi byuntae.

"Alah..apa nama drama tu tadi..Hah!Scarlet Legend Itaewon Blue Fairy tu"Kata Jungkook dengan yakin.

Kdrama apa benda pulak nama camtu??

"Oooh.."kata semua orang serentak.

"Takpelah,lupa pulak kau ni buta kdrama"Kata Jaemin dan menundukkan kepalanya sambil menggaru belakang leher.

"Okaylah,kitaorang cao dulu.Lepak punya lepak,Jam kerja terlupa pulak."Kata Taeyong,bingkas dari sofa.

"Eh haah lah!Dah nak jam 2 ni.Aku tak nak kena pecat!Lari cepat!"Kata Taehyung lalu melulu lari keluar rumah.

"BYE JIHYE!BYE KORANG!"Jerit Taehyung.

Rumah punya besar macam istana tapi takut kena pecat.

"Budak seekor ni..haih..pening kepala aku"Kata Taeyong.

"Okaylah,Jihye.Kitaora-.."Kata-kata Jimin dipotong.

"WOI CEPATLAH!KORANG NAK KENA PECAT KE?!"Jerit Taehyung dari luar.Jimin menghembus nafas perlahan.

"Kitaorang gerak du-.."Lagi sekali kata-katanya dipotong.

"AKU TAKNAK TAU MAKAN KAYU PASNI KALAU KENA PECAT!!"Jerit Taehyung dari luar lagi.Bukan kau sendiri suka makan kayu ke?

"DIAMLAH KAU BABUN!KAU BUKANNYA ADA KERJA PUN!ACAH ADA KERJA LAH KAU NI!"Jerit Jimin pula.Jimin menghela nafas dan senyum kembali.

"Maaflah Jihye.Kawan kitaorang seekor tu takde kerja pun.Acah ada kerja je tu."Terang Jimin.

"Takpe..aku memang dah tau dia tu acah-acah ada kerja.."kataku.

"Okaylah kalau camtu,kitaorang gerak dulu.Bye korang"Kata Taeyong dan diorang pun berlalu pergi.

"Kitaorang dua ni pun nak balik ni."Kata Nahee dan meletakkan sling bagnya di bahu.

"Ala..awalnya korang balik?"kataku dan menyangkan puppy eye.

"Kitaorang ni sibuk,ada kerja.Minggu depan kitaorang datanglah lagi lawat kau ek"Kata Nahee.

"Haah..bukan macam kau.Duduk rumah tengok kdrama pastu keluar rumah acah mafia"Kata Dabin.

Abang Malaya ||JJKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang