JIHYE P.O.V:
Aku ambil air yang aku order tadi apabila abang cashier letakkan air tersebut di atas cashier.Teka aku order apa?
Aku order air Teh susu bersama dengan boba.Air trend terkini katanya.
"Thank you"kataku kepada abang cashier tadi.Dia pun balas balik sama-sama.Aku pun cau dari tempat tu untuk cari tempat duduk.
"Mana pula minah dua orang tu.."bisik aku sambil melihat sekeliling,cari kawan baik aku.
"Oiii,sini oii"Dabin memanggil aku sambil melambai-lambai.Eee perangai tak pernah berubah,hairan je orang tengok dia terjerit-jerit.
Aku pun berjalan ke arah meja Dabin dan kawan aku sorang lagi,Nahee.
"Ishh,kau ni.Boleh tak jangan jerit oi oi kat public?Tak malu ker?"marah aku kemudian duduk di tepi Dabin.
"Kau nak harap dia ni tak menjerit kat public?memang taklah."perli Nahee sambil menyedut minumannya.
"Alah korang ni..kau tau kan aku ni tak tau malu"kata Dabin dengan yakin.
Eh kau ni,aku tak faham lah-
"Bila jumpa laki,bukan main merah muka macam tomato.Tiber jadi alim tengok lelaki kacak."Kata aku sambil minum air teh susu.
"Kau faham-fahamlah.Aku ni anti hodoh kalau depan lelaki."Kata Dabin.
"Hmmm,anti hodoh konon.Dengan kita orang,korek hidung pun main selera kau jer"Ejek Nahee dan aku pun ketawa.
Si Dabin ni,ikut kepala dia je nak buat apa depan kita orang Nahee ni.Semua benda tak senonoh dia dah buat.Aku pun dah masak dengan perangai dia ni.
"Eleh,ejek aku lah tu..Kau tu,dari dulu tak pernah-pernah ada pakwe nak bersama.Kenapa ek?"Kata Dabin kepada Nahee.
"Excuse me,pernah okay.Yang memang tak pernah tu,tu hah..pompuan tepi kau tu.Jual mahal naw"Kata Nahee dan menunjuk jari telunjuknya ke arah aku.
Terbeliak mata aku.Aku pulak yang kena.
"Korang pun tahu kan.Aku ni tak minatlah dengan lelaki ngan cinta semua ni.Mual aku"Kataku dan membuat muka geli.
"Kau sampai bila nak hati batu ni.Kau nak kawen bila dah monopos nanti ke hah?"Kata Dabin dengan slumber nya.
"Monopos hotak kau.Aku tak kisahlah kalau tak kawen.Tak mati pun kalau tak kawen"Jelingku kepadanya.
"Mana-mana kaulah.Aku tak nak kawen tua"Kata Nahee lalu menghirup minumannya.
Aku kalau bab cinta jangan mimpilah.Kalau dua ekor ni cakap pasal cinta,ingat aku layan?Aku buat-buat dengar jer.Diorang ni pun masak dengan sikap aku ni.
"HAI KORANG!!!"Terkejut aku bila dengar ada orang jerit dalam cafe ni.
"Babi tol.Sapalah jerit dalam cafe ni?Nak pelanggan pekak ke apa?Suara besar macam telan mikrofon"marah ku sambil menekan-nekan telinga.Terasa macam nak pekak.
"Ehh kau,Jihye.Relaks la.Orang busker je kot depan tu"Kata Nahee dan menunjuk ke arah belakang aku.
Siapa pulak buat busker pagi-pagi hari ni.Aku pun pusing ke belakang,nak tengok apa benda bising sangat tu.
Aku nampak seorang lelaki berpakaian segak kat atas pentas sedang nyanyi.Tu pun nak bising ke.Nak pekak telinga aku dibuatnya.
"Tak usah kau terangkan ku tahu,
Potret wajahmu di setiap penjuru,
Curah deritamu padaku,
Biarkan ku rasa apa yang kau lalu.
KAMU SEDANG MEMBACA
Abang Malaya ||JJK
Fanfic"Dasar playboy.."-Jihye "Ehhh,sedap mulut kau je panggil aku playboy"-Jungkook "Pertama kali jumpa,perangai macam malaikat.Dah berkenalan,macam anak setan dah aku tengok."-Jihye "Awak suka saya tak ni?"-Jungkook