5

171 15 65
                                    

Aku baru je balik dari hospital.Jungkook yang hantar aku balik sebab dia offer nak tolong aku.

Sekarang ni jam sudah pun jam 8:30 malam.Jungkook duduk di ruang tamu,tunggu aku lagi mandi.

serious selesa rasa badan ni bila dah mandi.Panas je badan pagi tadi.Selesai mandi,aku pergi ke almari dan pakai pyjama.

Kemudian,aku turun bawah ke ruang tamu.Jungkook sedang bermain dengan handphonenya di atas sofa.

"Jungkook?"panggilku.Jungkook berpaling ke belakang untuk melihatku.

"Oh..awak dah mandi?"tanyanya dan aku angguk.

"Nak makan malam tak?saya boleh masakan untuk awak."Tanyanya lagi kepadaku.

"Eh,takpelah.Saya masih kenyang makan tengah hari tadi."kataku dan ketawa sikit.

"Iye ke masih kenyang?"tanya Jungkook tak percaya.

GROOOOGGGRRRROOOO(sis tak tau bunyi perut lapar:"))

Aduh,time-time nilah perut aku berbunyi.Malu do.

Jungkook dah tersenyum melihat aku.

"Saya masak untuk awak ek.Awak tunggulah dulu kat sini"katanya dan berlalu pergi ke dapur.

"Kau ni suka buat aku malu lah perut...."kataku dan menahan rasa malu.

Aku ikut Jungkook ke dapur untuk tolong dia masak.

"Eh buat apa kat sini?Tunggulah kat luar.Biar saya masak untuk awak"kata Jungkook sambil memakai apron.Aku ketawa kecil apabila dia memakai apron tersebut.comel.

"Saya nak tolong awak.Lagipun awak tu tetamu.Takkanlah nak biar awak masak sorang diri"kataku dan duduk di kaunter dapur.

"Lah,tak payahlah.Awak tu perlu rehat.Lagipun,saya masak yang simple-simple je."katanya lagi dan angguk.

"Suka hati awaklah.Saya tunggu awak sini je lah"kataku dan mengeluarkan handphone daripada poket baju.

"Okay.Tunggu ek"katanya.

Aku melayari sosial media.Lama jugak aku tak bukak akaun ig aku ni.Boringlah.Main handphone pun boleh boring.

Aku toleh ke arah Jungkook yang sedang fokus memasak.Kacak pulak mamat ni bila fokus.Ambil gambar lah jap.Ala sekeping jadilah.

Aku buka camera dan laju-laju tangkap gambar dia.

Setelah beberapa minit,Jungkook selesai memasak dan meletakkan pinggan makanan di hadapan

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Setelah beberapa minit,Jungkook selesai memasak dan meletakkan pinggan makanan di hadapan.Bau yang menyelerakan.

Bau yang menyelerakan

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Abang Malaya ||JJKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang