2

226 19 50
                                    

JIHYE P.O.V:

"Minta maaf dengan diorang??No way la"Kataku.

"Ishh,Kau ni Jihye.Minta maaf je lah.Kau tau tak,bukan main kasar kau cakap dengan diorang tadi."Kata Nahee dengan lembut.

"Siapa suruh.Buat aku naik angin jer"Kataku dan berbaring di atas katilku.

"Sampai bila kau nak hati batu ni?Cubalah kau layan orang lain.Kalau ye pun tak suka,takyah lah tunjuk sangat."Marah Nahee.Eh minah ni.Nak marah-marah aku pulak.

"Ishhh..mentang kau tua dari aku."kataku dan menjeling nya.

"Kau nak minta maaf ke tak.Kalau tak aku bakar semua baju berjenama kau dalam almari tu"Tegas Nahee dan menunjuk ke arah almari pakaian aku.Terbeliak biji mata aku.

Pompuan ni,kalau dia cakap nak bakar,dia bakar.Last year,dia campak handphone aku dari bangunan tinggi tu.Nasib aku ada duit nak beli handphone baru.

"Eeee...Yelah.Aku minta maaf kat diorang esok."Jawab ku rimas.Diorang yang salah,aku pulak kena minta maaf.

"Camtulah,Jihye cayang bucuk kiter"Katanya dan senyum riang.Pandai pulak kau baik dengan aku.

"Dahla..Aku balik dulu.Aku datang ni pun,just nak remind kau untuk minta maaf dengan gang Jungkook tu."Sambung Nahee.

"Haah,yelah..Baik-baik tau"Kataku.Dia pun berlalu pergi meninggalkan rumah aku.Tinggallah Jihye si kentang keseorangan.

"Asal aku pulak nak minta maaf..mamat gila tu yang start dulu..Member pun badan besar-besar..Nak patah tulang aku dipeluk kawan dia"bebel aku sendirian mengingatkan kejadian tengah hari tadi.

Tiba-tiba handphone aku berdering,ada orang call.

Tengok screen,nombor tak dikenali.Siapa pulak call aku ni.Jawab je lah.

"Hello?"

"Hello.Jihye kan?"Tanyanya.Suara laki ni.

"Ye saya?"jawabku.

"Haaa..Ni Jungkook hah."Katanya.Peii..aku ingatkan siapa.

"Eh kau?Mana kau dapat nombor aku ni?"Tanyaku hairan.

"Relaks la.Nahee yang berikkan kat saya."Katanya tenang.

"Hmm..Kau nak apa call aku ni?"Tanyaku.

"Actually ummm.."katanya tersekat.

"Cakap jelah"Kataku.Buang masa lah cakap tersekat-sekat camni.

"Saya dengan kawan-kawan saya nak minta maaf kat awak tentang kejadian tengah hari tadi.Kitaorang betul-betul minta maaf."katanya sayu.

Inilah yang aku nak dengar.Tak susah pun minta maaf lepas buat salah.

"Hmmm yelah,aku maafkan"Jawab ku.

"Betul ni??Thanks!"Katanya dengan happy.Tu pun nak happy.

"Hah,tu je kan sebab kau call aku.Bye-"Baru nak matikan panggilan.

"Jap jap!"Panggilnya.

"Apa dia lagi?"Tanya ku.

"Malam ni,saya jemput awak.Pakai je baju biasa"Katanya.

"Kau nak bawak aku ke mana malam-malam hari ni?"Tanyaku sambil mengerutkan kening.

"Ishh adalah..Nanti awak tengok sendiri"Katanya dengan penuh excited.

"Eee..mengadalah kau ni.Kalau aku cakap tak nak?"kataku.

"Alah,pleaselah.Kali ni je"katanya.

"Hmmm yelah..Jam berapa?"Tanya ku lagi.

Abang Malaya ||JJKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang