3

197 17 67
                                    

Bunyi alarm membangunkan aku daripada tidur yang lena.Jam menunjukkan pukul 7:00 am.

Badan aku regangkan mengeluarkan bunyi crack.Uishh,sedapnya rasa.

Aku terus ke bilik air,buang apa yang patut kemudian mandi dalam bath tub.

Awal-awal pagi sudah aku pasangkan lagu dalam tracklist spotify aku.Selesai mandi,aku pun terus ke almari pakaian dan menyarungkan pakaian untuk hari ini.

Aku pakai yang simple je hari ni sebab aku nak kemas rumah.Tshirt oversized warna putih dan denim pendek.Selesai pakai baju,tirai langsir ku buka dan cahaya matahari pagi memasuki ruang bilikku.

Tingkap aku buka dan kedengaran bunyi burung berkicauan.Apa bendalah aku merepek ni.

"Hmmm..harap-harap hari ni hari yang baik"kataku sambil menghirup udara segar.

Aku mula mengemas katilku dan menepuk-nepuk bantal dan menyusunnya di atas katil dengan kemas.

Nak aku tour rumah tak?Aku ni,kalau bab-bab design, fashion memang nombor satu.Ececeh.Takpayahlah.Malas aku nak load gambar.


Dah selesai kemas bilik,aku terus ke dapur dan menyediakan sarapan untuk diri sendiri.

Aku masak mac and cheese bersertakan teh panas.Seleranya makan.

"Uishh..sedap jugak aku masak"pujiku sambil makan.

Sunyi pulak rasa makan sorang-sorang dalam rumah ni.Sehari tak jumpa manusia,pandai murung pulak aku.

Tiba-tiba,telefon aku berdering,ada orang call.Rupa-rupanya Nahee.

"Hello"jawabku sambil menyuapkan makanan ke dalam mulutku.

"Hello,buat apa tu?"tanya Nahee.

"Takde apa-apa lah.Tengah breakfast ni"kataku.

"Ohh"jawabnya.

"Ummm,ada apa call ni?"tanya aku pula.

"Ni hah nak beri tau kau.Petang ni kita dijemput ke party hari jadi Baekhyun."kata Nahee.Kening aku mula berkerut.Semalam pergi parti,hari ni parti lagi.Penuh dengan partilah hidup aku pasni.

"Dah tua bangka pun nak buat parti hari jadi ke?"tanyaku.

"Eh kau ni.Suka hati dialah."kata Nahee.Apa-apalah.

"Ummm,yelah.Kat mana party tu?Pukul berapa?Dabin pergi jugak ke?"tanyaku bertubi-tubi.

"Petang ni,dalam pukul 4:00 camtu.Venue kat restauran tepi Hotel 5 bintang tu.Dan ye,Dabin pergi gak"jawabnya.

Hotel 5 bintang?kat mana?Banyak doe hotel 5 bintang kat Korea ni.Tapi,kalau dah tepi hotel tu,memang restauran 5 bintang jugak lah ni.Tak pernah tak flex.

"Aaaa,yela.Nanti kau jemput aku tau"kataku.

"Yelah.Oklah,bye.Jumpa nanti"katanya dan matikan panggilan.

Handphone aku letak ke tepi.

"Sejak bila budak miang tu buat party hari jadi"kataku.Bukannya miang,Si Baekhyun ni playboy orangnya.Semua pompuan dah dia kebas.

Tapi,buruk-buruk perangai dia,aku still kawan dengan dia.Dari sekolah menengah,jadi aku dah masak dengan perangai dia.

Selesai breakfast,aku mula membasuh pinggan dan cawan.Kemudian,kaunter dapur aku lap menggunakan kain basah.Barulah bersih.

Abang Malaya ||JJKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang