+ 1 .

273 28 42
                                    

" serim . " panggil allen .

" ape ? " tanya serim .

" ada sticky note lagi kat pintu lokar kau ni . " kata allen .

" tak habis - habis nak menyusahkan aku lah sticky note ni . " kata serim . rimas setiap hari dikirimkan sticky note .

" ala kau ni . kan budak tu suka kau . " kata allen .

" kalau dia suka aku sekalipun , kenapa tak nak jumpa aku face to face ? pengecut . " kata serim .

allen mengeluh berat .

" kau buang ke sticky note tu . buat semak je kat aku punya lokar . " kata serim .

" simpan jelah . kau ni . " kata allen . jemu dengan perangai kawannya sorang ni .

" aku tak nak , kalau kau nak , amik lah . buat kenangan . " kata serim lalu beredar .

allen membaca kandungan di dalam sticky note itu .

serim ,

jangan skip makan tau . saya tak nak tengok awak sakit . belajar rajin - rajin tau . ♡︎ .

allen melipat semula helaian sticky note itu . mereka sendiri tidak tahu siapa yang mengirim sticky note itu .

dengan langkah berat , allen mengejar serim .

── 🕊️ ──

masa rehat tiba , serim dan allen menuju ke lokar untuk mengambil buku mata pelajaran seterusnya .

sticky note kecil terpapar di pintu lokar serim . serim meronyokkan sticky note itu lalu dicampak ke dalam tong sampah .

" serim ! jangan lah main buang je . baca lah . " kata allen yang sudah mula berang dengan perangai serim .

" tak nak . geli aku nak baca . " kata serim .

" sekurang kurangnya kau kena lah jaga hati orang yang bagi kau sticky note tu . " kata allen .

" buat apa aku nak jaga ? batang hidung dia pun aku tak pernah nampak . " jawab serim menyampah .

setiap hari ada sahaja sticky note tertampal di depan pintu lokarnya .

makin lama makin menyampah . nak saja dia cari pengirim sticky note itu tapi dia malas .

biarkan sahajalah pengirim sticky note itu nak buat apa . bukan masalah dia .

── 🕊️ ──

VOGUESTH- / junkyoala- / CLEIVOROUGE / seliparpinkserim / 04SCHERRYRARA / TODAYISJOJO / luvity_child / yuhuunaa_ / syahvity / EZTHETIX / Chaeviakook / SLS_9907 / STARY0UNGS .







𝘀𝘁𝗶𝗰𝗸𝘆 𝗻𝗼𝘁𝗲𝘀 » 박세림 .Where stories live. Discover now