+ 10 .

112 22 18
                                    

flashback ...

eunjae memasuki cafe tersebut . ada hal untuk dibincangkan dengan allen .

dari jauh , eunjae sudah melihat allen yang sedang duduk sambil menghirup kopi . laju langkahnya ke arah allen .

" dah sampai dah pun kau . kenapa nak jumpa aku ? " tanya allen kepada eunjae .

" aku nak mintak tolong kau . " kata eunjae .

" tolong ape ? pasal serim ? " tanya allen .

" pura - pura tak kenal aku . pura - pura selama ni aku tak wujud . " kata eunjae .

allen mula bingung . kenapa eunjae minta dia buat sebegitu ?

" kenapa ? apa masalah kau ni ? " tanya allen .

" aku sakit ... " kata eunjae .

" sakit ? sakit ape sampai nak suruh aku pura - pura ni ? " tanya allen .

" aku tak berapa sihat . aku ada masalah mental . " kata eunjae .

allen jadi mati kata .

" aku nak dah berhenti sekolah . aku akan jauhkan diri aku dari serim . aku takut aku akan cederakan dia . " kata eunjae .

" kenapa kau rahsiakan selama ni ? " tanya allen , sebak melihat nasib yang ditimpa eunjae dan juga nasib yang akan ditimpa kawan baiknya , park serim .

" aku berhenti hantar sticky note kat serim sbb aku nak jauhkan diri aku dari dia tapi dia boleh jumpa aku , kenal aku . aku dah tak dapat buat apa - apa . " kata eunjae .

" habis macam mana nanti ? nak aku pura - pura buat serim berimaginasi tentang kau selama ni padahal semuanya realiti . " kata allen

eunjae menarik nafasnya . nafas berat dihembuskan .

" tolong , allen . aku cuba nak pastikan serim dan kau selamat . aku tak tahu apa yang akan jadi ngan aku nanti . aku takut . " rayu eunjae .

sesungguhnya dia tak sanggup meninggalkan serim tapi ini hanya jalan untuk serim selamat .

" tolong ya allen . aku merayu kat kau . tolong pura - pura cakap aku ni hanya permainan minda dia sahaja . jebal ... "

" aku dah uruskan yang lain . allen , janji dengan aku . jangan pernah cakap perkara ni kat serim . aku merayu . tolong jangan . tolong tepati janji ni , jangan mungkiri janji ni . jebal , allen ma . aku percayakan kau . "

end flashback ...

allen mengeluh berat . serim sudah pergi ke tandas . melayani perasaan , mungkin ?

air matanya mengalir . kenapa nasib begini ditimpa kawan baiknya ?

allen tahu perasaaan serim kepada eunjae adalah ikhlas tapi ini yang terjadi .

dia kena pura - pura sampai bila ? adakah kebenaran akan terungkap nanti ?

adakah eunjae baik - baik sahaja ? adakah serim dapat terima semua ini ?

banyak sahaja soalan di dalam fikiran allen . moga - moga keadaan baik sahaja ...







































































































































































































































































── 🕊️ ──





𝘀𝘁𝗶𝗰𝗸𝘆 𝗻𝗼𝘁𝗲𝘀 » 박세림 .Where stories live. Discover now