Hoofdstuk 3

2K 23 1
                                    

Matthy tikt tegen mijn schouder aan, ik schrik en kijk hem geschrokken aan
"soow ben ik zo eng dat je zelfs van me schrikt?"
"Hahaa nee sorry," zeg ik..., ik draai me om naar Matthy en hij ziet aan me dat er iets is.
"Is er iets?" Vraagt Matthy
"Hoezo?"
"Je ziet er een beetje witjes uit en je bent aan het trillen"
"Ohw ehm ja.. ik ben bang voor vliegtuigen, nouja ik heb een trauma aan ze"
"Ohw.. mag ik vragen hoe dat komt?"  Vraagt Matthy lief.
"Ja tuurlijk.. toen ik 10 was gingen mijn ouders een weekendje weg naar Griekenland.. ze zaten in het vliegtuig en die stortte neer.. ze overleefden het niet" zeg ik met een trillende stem en tranen in mijn ogen.
"Ahw Britt! Dat vind ik echt heel zielig, je bent echt een super leuke en knappe meid en dan overkomt zoiets.. ookal ken je me net een uurtje, kun je me altijd bij me terecht!" Dan geeft matthy mij een knuffel.
"Nahw Matthy je bent heel lief" en ik voel dat ik aan het blozen ben.. "ehm maar wat was er?" Vraag ik om het onderwerp te veranderen
"Oja, ik zag dat je muziek aan het luisteren was en ik wilde je iets laten horen, mag ik?" Ik knik, hij pakt mijn telefoon en typt het nummer "Niks" in "wil je een oortje?" "Ja isgoedd" we viben samen op het nummer en Matthy ziet dat ik geniet.
"Weet je wie dit nummer gemaakt heeft?" Ik knik nee en kijk hem vragend aan
"De bankzittersss hahahaha" zegt hij met een glimlach
"Echt?! Omg het is echt een goed nummer!"
"Valt mee hoor, we hebben meer nummers gemaakt zoals "zuipen tot we kruipen" en "Eenzaam" en allemaal disstracks, we zijn niet serieus maar het is wel grappig" zo zitten we nog een beetje te praten en naar muziek te luisteren.
Mijn ogen worden zwaar en ik ben best moe
"Hey ehm matthy, rare vraag maar mag ik op je schouder liggen? Ik ben erg moe en Noa is druk in gesprek met Rob hahahaa"
"Ja tuurlijk kom liggen"
Ik val in slaap en ik voel dat matthy na een kwartier ook in slaap valt. Als we geland zijn pakt Noa mijn telefoon en zet keihard "Axel F" op, matthy en ik schrikken wakker van het harde geluid. Milo, Koen, Rob en Noa zitten kei hard te lachen.
"Kom tortelduifjes, we moeten het vliegtuig uit" zegt Koen.

We staan op de roltrap om bij de band te komen zodat we onze koffers kunnen pakken
Ik was met Noa in gesprek totdat we koen tegen rob horen zeggen "bro, ik breek arm he, Ik maak geen fatoe" en we schieten allemaal in de lach.
Koen is zó druk.
Het is half 10 en de jongens proberen milo te pranken. Koen pakt Milo zijn schoen af en legt hem bovenop de band zodat Milo er niet bij kan, dan pakt Rob milo zijn handbagage koffer om hem op de band te leggen zonder dat hij het door heeft. Ik, noa, en Matthy gaan helemaal stuk.
Nu iedereen zijn koffers eindelijk heeft gaan de boys een bus in om naar hun hotel te gaan, Noa en ik hebben een auto gehuurd. We nemen afscheid van de jongens en ze stappen de bus in.
Noa pakt snel de sleutel van mij af, stapt de auto in en schreeuwt"IK GA RIJDENNN"
"Nee noa jij gaat niet rijden want ik wil niet dat jij onze huurauto de prak in rijd aangezien jij ni eens  normaal kan fietsen"
"Hahahah okay fair enough, dan rij jij,"
Ik ga achter het stuur zitten en rij naar onze villa toe.

POV MATTHY:
We zitten in de bus en ik begin met Rob te praten. "Dus Robbie.. hoe zit het tussen jou en Noa?"
"Ik weet t niet Mat, ze is echt super knap, lief en leuk enzo maarja, ik denk dat je beter kan vragen hoe het tussen jou en Britt zit" zegt Rob met een knipoog.
"Ehm w-wat bedoel je? We zijn gewoon vrienden"
"Oja liggen jouw vrienden altijd zo op je schouder en met je hand om haar middel?"
"Ja oke ze is wel echt knap en ik heb haar telefoonnummer al maar ik ben sowieso haar type niet..." zeg ik terwijl ik weg kijk
"ach hou op man, ze ziet je zitten, geloof mij maar"
Ik glimlach een beetje bij de gedachte dat ze me zou zien zittten.
We komen bij ons hotel aan en lopen naar binnen, "ik ga wel even zorgen voor onze kamersss" zegt Milo.
Even later komt hij terug en zegt hij dat we "nooit geboekt" hebben dus kunnen we daar niet verblijven...

Lloret de mar met de bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu