Různá náboženství

189 3 0
                                    

Náboženství se dělí na 2 části :

-Monoteistické náboženství. Monoteismus ze slova mono/monos znamená ,,jeden" je víra pouze v jednoho boha. Patří sem křesťanství.

-Polyteistické náboženství. Polyteismus ze slova Poly - mnoho/více je víra ve více božstev. Patří sem pohanství .

Jak jsem se už zmínil , pokud chcete praktikovat magii , tak nezáleží na náboženství . Takže můžete být křesťan a zároveň praktikovat magii či čarodějnictví , ale nevím jak by to přijali ostatní křesťané ve vašem okolí.. V této kapitole budu psát o různá náboženství která se nejvíce spojují k čarodějnictví.

                                                          Pohanství 

Pohanství je prastaré náboženství , již se věřilo skoro po celém světě. Pohanství má kořeny a také tu bylo už od počátku. Pohanství je prakticky víra , ve kterém se uctívá řada bohů. ( tedy pantheon )Pohanství je přírodní náboženství a je vlastně zázrak , že přežilo do dnes , jelikož skoro pohané vyhynuli.  Proč je tedy pohanství spojené s čarodějnictvím ?  Příroda a také hodně rituálů a obřadů jsou spojené s magií. Třeba v řeckém pantheonu je Hekaté , bohyně čarodějnic , měsíce a 3 fází ženy. Tuhle řeckou bohyní nejčastěji čarodějnice uctívají. ( nechci odstrčit ostatní bohy , samozřejmě i ostatní bohové mají vliv na čarodějnice!) Také chci říct , že pohanství nemá nic společného se satanem !

Co je to Pantheon ? 

Pantheon znamená řada nebo skupina bohů . Například řecký pantheon , keltský pantheon , Severský pantheon atd. 

Pohanské symboly : 

Pohanských symbolů je vážně hodně , takže je zde nebudu uvádět.

                                                             WICCA

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

                                                             WICCA

Wicca je novopohanské , ale přírodní náboženství a novodobé čarodějnictví, který založil Gerald Brousseau Gardner v polovině 20. století ve Velké Británii . v tomto náboženství se uctívá Rohatý bůh (slunce) a bohyně (měsíc) . Tudiž se tu uctívá oboje pohlaví. Rohatý bůh je přirovnán ke Cernunosovi nebo Panovi a Bohyně je přirovnána k Hekaté. V tomhle náboženství se praktikuje magie , jelikož je to čarodějnické náboženství , ale nemusíte praktikovat magii nebo být čarodějnice pokud chcete být wiccan. Pokud chcete mít wiccanský coven nebo kruh , tak je tam většinou kněz a kněžka. (aby symbolizovali boha a bohyni) Na wiccanském oltáři je většinou reprezentace boha a bohyně , ale k tomu se dostaneme v pozdější kapitole. Wiccani hodně věří na karmu a také na pravidlo 3 krát 3 které zní : To co uděláš se ti 3 krát vrátí. Wicca má ale také ,,wiccan rede". Je to takové wiccanské ,,pravidlo". Jedno zní : ,,Dělej si co chceš , pokud tím nikomu neublížíš." Toto náboženství slaví sabaty , provádí obřady a rituály apod.

Book of Shadows by AporisoleusKde žijí příběhy. Začni objevovat