Samhain - velký sabat
jiné názvy : Dušičky , Halloween , Samhuin , Día de los Muertos, Svátek všech svatých
datum : 30. října - 2. listopadu (15. stupeň štíra)
planety a znamení : Mars a Pluto , štír
mýty: Cerridwenin kotlík přeměny , koupání Cailleach , svátek bohyně temnot , Bůh a bohyně jsou v podsvětí a tam se milují, Otevírání brány mezi světy
barvy : černá , rudá , fialová , stříbrná , oranžová , hnědá
rostliny : dýně , rákos , břečťan , líska , šalvěj , divizna , pelyněk , zimolez
pokrmy : jablka , ořechy , brambory , řepa , mrkev , obiloviny , dýně , mošt , svařák. Jako obětiny můžete použít ryby , ořechy , jablka , vejce , červené víno
božstva : Hekaté , Hádes , Persefona , Hel , Cailleach , Loki
živly : voda
Samhain je 2. nejstarší svátek. Samhain pochází od keltů a znamená to v keltštině ,,Konec léta". Významy Samhainu jsou : Proměna , smrt , uctívání zesnulých , věštění , komunikace s duchy , příprava na zimu , spiritismus. Dnes tento svátek známe pod jménem ,,Halloween". Halloween pochází ze slov All hallows' Eve v překladu ,,Svátek všech svatých". V tento svátek se otevírá brána mezi světy , proto je to nejvhodnější chvíle komunikovat se svými předky a uctít je (Prosím , každý používejte ochranu. Můžete si do života přivést nějakou zlou entitu , které je možno se těžko zbavit.) Samhain a Yule jsou nejtemnější svátky roka. Pro kelty je Samhain něco jako silvestr. Tudíž Samhain je keltský nový rok. V tomhle období to bylo hodně těžké , jelikož nic nerostlo , tudíž nebylo moc jídla a byly hodně nemocí , takže se hodně umíralo. V tento svátek je nevhodnější doba praktikovat stínovou práci a pracovat na sobě a svých změnách. Také se o tento svátek zbavují věci , které nechcete v životě mít nebo se chcete zbavit.
Aktivity vhodné pro svátek Samhain : Vydlabejte a vyřezejte dýni a dejte ji sílu , aby odháněla zlo, Udělejte oltář pro své předky (klidně i malinký) , Zapojte věštění , Vyprávějte o svých předcích a zavzpomínejte , Navštivte hřbitov a dejte svíce a květiny na náhrobek svých předků , Navštivte své blízké a važte si čas , který s nimi strávíte.
Na oltář můžete dát různé lebky pro uctění předků z druhé strany. Červené a černé svíce , dýně , lucerny , a temná výzdoba se také hodí.
ČTEŠ
Book of Shadows by Aporisoleus
FantastiqueZde je kniha stínů pro začátečníky , který se zajímají o čarodějnictví, magii a historii čarodějnictví . Tato kniha obsahuje všechno základní pro slovo "čarodějnictví" .