YULE- malý sabat (zimní slunovrat)
jiné názvy : Zimní slunovrat , Geimhridh, Alban Arthuan , Modranicht (matka noc) , nebo také dnes podle křesťanů vánoce.
datum : 20-22. prosince (slunce v 1. stupni kozoroha)
znamení/planety : kozoroh , Saturn
živel: země
mýty : Zrození nového boha (slunce se narodí) , Válka dubového a cesmínového krále (dubový vítězí) , svátek bohyně temnot.
barvy : zelená , červená , černá , bílá , zlatá , stříbrná
rostliny: jmelí , černý bez , buk , dub , jedle , smrk , borovice , skořice , violka , břečťan
pokrmy: zelí , chléb , jablka , cukroví , ořechy , perník , koláče , červené víno , pomeranč. Jako obětiny můžete použít jablka , ořechy , žaludy a bukvice.
Božstva : Frey , Grýla , Holda , Frigg , Odin , Perchta
Yule můžete znát jako vánoce nebo jako yule bál z Harryho Pottera. Nicméně tento svátek znamená znovuzrození , transformace , návrat světla , obnova. O tento svátek , jelikož byli lidé chudí a neměli co jíst , tak si lidé z celé vesnice navzájem pomáhali a darovali si dary. O tomhle svátku se říká , že je to den , kdy je nejkratší den a nejdelší noc. Můžeme znát různé bytosti jako jsou např. Yule kočka , Grýla , Mrazík , Santa Klaus apod. O tomto svátku se slavili narozeniny boha (slunce) , tudíž se dělali ohňe a slavilo se v hospodách.
Aktivity vhodné pro svátek Yule : Darujte svým blázkým nějaký dar , vytvořte si Yule poleno , začarujte jmelí , aby vám dodávalo blahobyt a zdraví , zkuste dodržet rodinné tradice , upečte cukroví , ozdobte stromeček a začarujte ozdoby , aby vám dodalo blahobyt a lásku , Zkuste vyprávět povídky a pohádky , kdyžtak se koukněte na nějaké filmy , Dejte si na oltář stříbrné a zlaté svíce, choďte bosí po sněhu , nasbírejte sníh na sněhovou vodu.
Poleno Yule je nejznámější předmět pro Yule. Poleno Yule je často z dubu , nicméně se hodně zdobí různými stuhy , ozdobami , oleji atd. a dává se do krbu pro ochranu před bytostmi. Poleno Yule se často zapaluje třískou polena yule z minulého roka.
ČTEŠ
Book of Shadows by Aporisoleus
ParanormalZde je kniha stínů pro začátečníky , který se zajímají o čarodějnictví, magii a historii čarodějnictví . Tato kniha obsahuje všechno základní pro slovo "čarodějnictví" .