In masina,pe drum,zeci de ganduri negre imi treceau prin minte.Zeci de scenarii se derulau prin fata ochilor.Eram atat de blocat,ca pana si mainile mi se incordasera pe volan.Am mai trecut prin asa ceva,candva,in trecut si nu s-a terminat bine.Chiar deloc.
Nu doream sa rememorez acele aspecte,nu doream sa-mi amintesc de ele.Erau un blestem sa se intample din nou.
Las masina undeva mai departe si ma apropii pe jos.Ajung la docuri si este pustiu.Oricum venisem mai devreme.Spre deosebire de randul trecut,eram inarmat mult mai bine.Un pistol la spate,unul in ham, la coasta stanga,la subtioara,un cutit mic,bagat la glezna,in teaca lui.Ma cam incomodau,mai ales ca nu eram obisnuit sa port arme.Nu eram om de actiune,ci mai mult de investigatii.Ma asez pe o cutie,lasata acolo ca din intamplare si aprind o tigare.Intuneric bezna afara.Noroc cu cele cateva becuri,puse pe sus,pe depozitele pe jumatate parasite.Aveam un pic de noroc,ca era ceata.O pacla deasa,se lasa de pe apa,acoperind malul.Numai varful aprins al tigarii se vede in pacla deasa,care incet se lasa peste docuri.
Din departare,se vad farurile unor masini.Se apropie din ce in ce mai mult si reusesc sa vad ca sunt 2 jeep-uri negre,fara placute de inmatriculare pe fata.Opresc in fata mea,cam la 20 de metri si din ele coboara 4 indivizi,care se apropie de mine si alti 4 raman langa masini,2 in stanga,2 in dreapta.Imi fac semn sa ma apropii.Ma ridic,arunc tigarea nonsalant pe jos.
-Sus mainile si nu incerca ceva....aud cum imi striga din departare.
Le ridic si incerc sa par de piatra,dar in mine,totul urla.(Cum fac fata la 8 din astia?)
Incerc sa ma calmez si sa gandesc la rece.Ma apropii si se apropie si cei 4.Ne oprim fata in fata si ma iau la tinta baietii.
-Nu misti.Daca misti fata moare.
Face un semn si din masina,este trasa afara,mai mult fortat Maria.
Este bine ca traieste,spun in gandul meu si le arunc o privire mai dura,celor din fata mea.
-Ce vreti?....Scurt si la obiect.Nu am ce discuta cu voi.
-Vrem dosarul.Nimic mai mult.Ne dai dosarul,iti dam fata.
Stiu deja din start ca este o minciuna.Cum pun mama pe el,ne impusca pe amandoi.
Nu stiu ce sa fac,asa ca inclin ca este bine sa aman deznodamantul cat mai mult.Nu stiu nimic de Adela.A spus ca vine sa analizeze terenul.Nu am primit nici o veste de la ea.
-Nu-l am la mine.
-Unde este?...apare urmatoarea intrebare.
-Intr-o locatie sigura.Daca noi doi patim ceva,tot ce este acolo,se va sparge public.
-Minciuna....striga unul de langa masina si dupa voce,il recunosc pe Capitanul departamentului de politie.
Nu spun nimic.Ma fac ca nu am auzit,dar deodata,pe pieptul unuia dintre cei 4,din fata mea,apare o luminita rosie.Nu ma uit insistent,nu ma uit in spate,sa nu o dau de gol.
-Crezi ce vrei...mai spun incercand sa fac pe eroul.
-Nu face pe smecherul cu noi...spune unul din fata si trage un glont la picioarele mele.
Deodata se aude o impuscatura in departare si profitand scot pistolul de la spate si 2 dintre cei din fata mea,il urmeaza pe primul.
Singurul care ramane,este impuscat in picior de Adela si cade la pamant,pierzandu-si arma.
Nu mai apuc sa fug spre masinile din fata,pentru ca demareaza in tromba,dar se pare ca Adela m-a salvat din nou.Una se opreste brusc si reusesc sa o ajung.
Coboara cineva din masina.Datorita paclei dese,nu am vazut cine este,dar am ghicit o silueta feminina,tinuta pe post de scut.
Ma apropii incet,cu mana sub haina,la subtioara,unde era pistolul de rezerva.Celalalt zacea gol,pe asfalt.Nu mai avea glonte.Le folosisem tragand dupa masinile care fugeau,inainte ca Adela sa opreasca pe asta.
-Stai pe loc..striga individul.Lasa-ma sa plec si iti las fata.Nu vreau sa am de a face cu asta.
-Da-i drumul fetei si iti promit ca nu-ti fac nimic...spun si ridic mainile in sus,cu palmele deschise.
Ii semnalez Adelei sa stea pe loc,batand aerul cu palma deschisa,ca un fel de stop.Exact cum fac cei de la circulatie,cand opresc o masina.Sper ca m-a inteles.Am nevoie de asta,pe post de martor.Sper sa iasa figura.Nu vreau decat ca Maria sa fie bine.
-De unde stiu ca spui adevarul?...ma intreaba individul si pe buna dreptate.As putea sa-l omor.
Scot toate armele si le arunc pe jos.Opresc decat cutitul.Toate armele,fiind pistolul care il am in mana si ala pe care deja il aruncasem,in spatele meu,la un metru.
-Multumit?...intreb sagalnic.Iti dai seama ca un lunetist asteapta un semna de la mine,sa-ti ia gatul?Nu stiu ce speri si ce astepti.Ori esti cu mine,ori mori si te mananca viermii.Tu alegi...spun cu mainile ridicate.
Tipul,sta,se gandeste,se gandeste,se gandeste.Incepe sa ma dispere.
-Nu mai sta mult,ca incep sa numar.Cand ajung la zero,esti mort....Heiii,strig tare.La zero,tragi.
Tipul nu stie ce sa faca.Mana cu pistolul ii tremura.
-5
Face un pas inapoi,privind cu teama in jurul lui.
-4
Tremura si mai rau si se uita la mine,cum fac un pas spre el.
-3
Ia pistolul de la pieptul Mariei si il indreapta spre mine.
-2....uita-te la pieptul tau....ii spun.
Se uita in jos,cu teama sa nu sar pe el,indreptand pistolul spre mine.
-1....la zero esti mort.
Deodata,cade in genunchi,aruncand pistolul si impingand-o pe Maria in bratele mele.Ridica mainile si supne mai mult plangand:
-Fie-ti mila.Am sotie si copil.
-Pai atunci mai omule,de ce dracu te anesteci in asa ceva?
Nu mai spune nimic,lasa capul jos si intinde mainile in fata.
-Nu sunt politist omule.Te iert pentru ce ai facut.Ajuta-ma sa scapam de ei.
-Fac orice.Numai sa traiesc.Familia mea are nevoie de mine.
-Iti dai seama ca esti vanat de aici inainte.
Maria imi plange in brate,sirene de politie se aud in departare.Cineva ii chemase.
-Sus si hai cu mine,daca nu vrei sa ajungi la puscarie.
Ma apropii de aia 3 care zaceau pe asfalt.Le iau pulsul.Unul inca traia.Nu vreau sa-l impusc,dar nici sa-l las acolo.Ma uit la el si se pare ca ma intelege din priviri.Il apuca de un picior si il taraste dupa el,ca pe un caine.Vreau sa-l intreb,dar se pare ca nu este nevoie.Iar ma intelege:
-Asta,nenorocitul asta m-a implicat in poveste.A spus ca voi fi bine platit,ca familia mea va avea bani,va avea de toate.Ei bine,era sa mor din cauza lui.
Se opreste pe loc si vrea sa-i dea cateva picioare.Il opresc.
-Avem nevoie de el in viata.Hai la masina,repede.Vine politia si nu vreau sa ne gaseasca aici.
Ma uit in directia unde cred eu ca se afla Adela si ii fac un semna de adunare.Invart degetul in aer,sub forma de cerc.Este politist,cunoaste semnele.Tipul se uita la mine mirat:
-Tu chiar nu ai glumit,cand ai spus ca ai un lunetist pe undeva...
Nu spun nimic si privesc la Maria.Este in transa.Se uita speriata la omul de langa mine.La cel care dorea sa o omoare.Ma strange atat de tare de brat,incat cred ca am semne.O mangai pe par si deschid portiera de la masina,o pun pe scaunul din fata.Deschid porbagajul si il apuc pe individ de picioare,il aruncam si inchid porbagajul inapoi.
Ma urc la volan si tipul se urac in spate.
-Numele tau?Nu ma intereseaza cel de familie.Numele mic.
-Oricum o sa afli cum ma cheama,asa ca o sa-ti spun eu.Dan ma numesc.
-Ok Danute.Atata timp cat ma ajuti,o sa incerc sa te apar si sa te feresc de tot ce vine spre tine.Obligatia ta,este sa ai grija de Maria.Sa o aperi.
-NU,nu vreau sa ma apere el...face Maria speriata si se agata de mine.
-Ai incredere in mine?...ma uita la ea....daca ai,va trebui sa ai si in el.Cred ca nu este om rau,doar a fost influentat rau.
Dan vrea sa zica ceva,dar in opresc cu un semna din mana si fara sa mauit la el,pornesc masina:
-Nu trebuie sa spui nimic,nu trebuie sa-ti ceri scz.Doar cei lasi o fac.Demonstreaza ca meriti sa te ierte.Arata-i ce fel de om esti si din ce esti facut.Te va ierta candva.
Portiera se deschide brusc si Adela se urca sus.Nu zice nimic,doar se uita intrebator la mine.Inchid si deschid ochii si inclin incet si abia perceptibil din cap.
-Porneste...Sunt aproape....spune si pune mana pe umarul Mariei.
Esti bine?....o intreaba.
Printre lacrimi si cu voce tremuratoare Maria ii raspunde,strangand in continuare bratul meu:
-Da...multumesc!
Decat apuc sa fac curba,ca apar cateva masini de politie,facand un vacarm ingrozitor.
Am avut un pic de noroc,ca masina mea este de culoare inchisa si ca am pornit fara lumini.
Ma indepartez incet de zona si trec strada principala,mergand numai pe stradute ocolitoare,intunecate si pline de gunoaie.
Inca cateva stradute ocolitoare,dupa opresc brusc,scot telefonul:
-Alin,esti?.Iesi afara.
O usa metalica de garaj se ridica si un tip,in halat alb apare,cu o tigare in coltul gurii.
Are manusi chirurgicale in maini.Se lipeste de perete,sa-mi faca loc sa intru si priveste lung la mine,in timp ce ma dau jos din masina.
-Ce s-a intamplat de ma vizitezi asa brusc,la ora asta din noapte.Abia am iesit dintr-o operatie.Un schimb de focuri .
-Inca ai salvezi mafioti?....Il intreb si deschid porbagajul.
Isi da cu palma peste frunte,cand vede ce-i aduc.
-Nu te intreb ce s-a intamplat,dar cred ca ai avut motive serioase.
-Nici sa nu intrebi.Nu-mi pasa ce faci cu el.Ii pui lesa de gat,il legi de pat.Nu are voie sa plece nicaieri.Tipa,ii pui calus.Il vreau in viata.
Il ajuta si Adela sa-l scoata din portbagaj si cand il arunca pe targa,omul geme si vrea sa se ridice.
-Nu pleci nicaieri.Imi apartii mie de acum inainte.Viata ta,este a mea.
Inchide ochii inapoi si geme de durere,cand il strang de rana.
-O sa-mi spui tot ce stii,de nu te tai,bucatica cu bucatica.Eu te tai,el te repara si continuam la infinit,pana aflu tot de la tine.
Ma uit la Alin si ii fac semn sa ma sune in caz de orice.
In masina liniste totala.Ma decid sa o rup,fiindca nimeni nu spune nimic:
-Mergem acasa si cat Maria ne face cate o cafea tare,vom decide ce si cum vom face.Acum cat totul este cald si urmele sunt inca neascunse.
Nu aproba nimeni.Nici nu ar fi nevoie.
Ajungem acasa,tot pe rute ocolitoare.In fata cladirii,dupa alte masini,ascunsa,se afla o masina neagra.Nu ii dau atentie,cu toate ca stiu cine este.
Trag la usa,coboram toti si intram in cladire.Dupa perdea,ma uit in strada,la masina care inca stationa acoloFiecare isi gaseste loc pe unde apuca.
-Trebuie sa gasim o alta ascunzatoare.Suntem filati.
Adela se uita cu subinteles la mine si intr-un mod tacit,o aprob.Trebuie sa vorbim.
Vine si Maria cu 4 cafele,tari,negre ,cu o sticla de coniac,4 pahare,puse pe o tava.
Ne asezam la masuta mica din birou,Maria langa mine,Adela si Dan pe cealalta parte.
-Bun.Sa incepem...spun si ma uit la Adela.
Adela ,iti multumesc pentru seara asta si pentru tot ce ai facut.Fara tine eram morti.
O singura rugaminte mai am la tine.Ai grija de familia nefericitului astuia,or sa fie vanati.Nici el nu trebuie sa stie unde sunt,ce fac si cum o duc.
Dan se uita lung la mine si lasa capul in pamant.Isi da seama ca a gresit si prefera sa taca.
Continuam,spun singur dupa ce trag dintr-o tigare si sorb o gura de cafea.Dan,rolul tau este sa o aperi pe Maria,fara sa fii vazut....asta dupa ce-mi spui mie tot ce stii despre ce s-a intamplat in seara asta...,deci,trebuie sa devii o umbra.
Asta am cu voi doi,atat trebuie sa stiti.Restul,fac eu.Cand o sa am nevoie,o sa va anunt.Acum hai sa bem,sa fumam si sa ne odihnim.De maine incep zile grele.
Ne prinde ora 5 dimineata,tot acolo,in acelasi loc.Cuvinte putine.Intre timp Adela plecase.Nu mi-a spus unde,nu trebuia sa stiu.Noi mereu ne-am inteles din priviri.Maria adormise,intinsa pe canapea la spatele meu,cu mana pe mine.
Dan,prinzand destul curaj,dupa 2-3 pahare de coniac,privi spre mine:
-Multumesc ca nu m-ai impuscat ca pe un caine ce sunt.Acum inteleg ca nu trebuia sa fac asta.Inteleg si de ce,dar am fost manat de nevoie,de datorii.
-Continua....ii spun si aprind alta tigare.
-Ajunsesem un nenorocit,un betiv,o jigodia.Imi bateam femeia si copilul in fiecare seara.Ziua alergam prin cartier,cu prietenii sau asa-zisii prieteni,la bauta.Terminam banii si veneam acasa.Femeia stia ca sunt la munca,ca lucrez ca paznic.Astepta bani sa cumpere mancare pentru casa si ce trebuia pentru copii.Eu de unde sa-i dau?Eu beam toti banii,inclusiv ceea ce castigam noaptea.Beat fiind,negasind mancare facuta,o luam la bataie si pe ea si pe copii si plecam iar,lasand-o plina de vanatai,copii speriati,intr-un colt,uitandu-se la mine ca la un mostru si aveau dreptate.In ultima perioada,ultima luna,imi facusem culcus,la doamna de la bordel,jucand barbut,jucand poker,pe mize mari.Futeam ce prindeam pe acolo prin bordel,fara sa-mi pese cine era.Cred ca si pe patroana am futut-o odata,decat ca ei ii placea cu doi.Intr-o seara,eram la masa,cu un individ solid,imbracat bine,nu stiu cine era,capitanul de la politie si asta care l-am lasat la doctorul ala acolo.Pierdusem tot ce castigasem si inca mai mult de atat.Eram dator vandut.Nu stiam cu ce sa mai platesc.Asta pe care l-am lasat la doctor,a cerut o pauza si m-a tras afara.A inceput sa-mi povestesca despre afacerea asta,cu garda de corp,cu anumite servicii,contra cost,bine platite.Nu trebuia decat sa urmez niste ordine,sa vin cand sunt chemat si sa fiu la numar acolo,cand era nevoie de mine.Eu fiind mahmur,dupa betia din timpul zilei,fara sa ma gandesc mai mult,am acceptat.Asta s-a intamplat,a doua seara,dupa ce ati fost chemat de Raluca la acea petrecere.Daca stau sa ma gandesc mai bine,individul solid,bine imbracat,era tatal vitreg al domnisoarei pe care ati salvat-o in seara asta.Cel care va taiat franele,este individul pe care l-am lasat acolo,la doctor.Ala impuscat.
-Esti sigur ca este ala?...intreb inca o data.
-Da,pentru ca in seara aceea,dupa ce am terminat mana aia si am fost de accord cu conditiile,s-a laudat ca si coleg de munca,cu ceea ce a facut.
Incepand din seara aceea...continua povestea,dupa ce bau o gura din pahar...am avut bani mereu,nu am mai baut asa mult.Femeia mea,vazand ca incep sa ma dau pe brazda...binenteles dupa ce mi-am cerut scz...a fost de accord sa-mi dea o noua sansa.Sper sa nu o irosesc.Imi iubesc copii,familia si regret profund ceea ce am facut.
Asa isi incheie povestea Dan si l-am inteles.Oamenii fac lucruri disperate cand sunt disperati.Se facuse dimineata,cand am terminat noi de vorbit.Ma ridic si merg la geam.Masina respectiva,nu mai era,dar venise alta,de culoare alba in locul ei.
Trebuie sa ma gandesc ce sa fac si cum sa fac si unde sa ne ascundem,deocamdata nu am nici o idee.