6. Luku. Ensimmäinen ihastus.

49 4 7
                                    

Jasmine Conway

Odotin Lilyn, Alicen ja Sofian kanssa pimeyden voimilta suojautumisen luokan edessä tunnin alkua ja mietin, millainen opettaja tässä aineessa olisi. Tytöt olivat kertoneet, että pimeyden voimilta suojautumisessa oli ollut joka vuosi eri opettaja syystä, jota kukaan ei tiennyt. Huhujen mukaan se virka oli kirottu.

"Mikä meidän uuden opettajan nimi olikaan?" kysyin ja varoin katsomastakaan Oliveriin.

Pimeyden voimilta suojautumisen tunnit olivat nimittäin samaan aikaan Korpinkynsien kanssa.

"Jack Rodriguez", Lily vastasi.

Samassa luokan ovi aukesi ja ovensuussa seisoi melko nuori ja - hämmästyin sitä suuresti - hyvännäköinen mies. Monen tytön suu loksahti auki, mutta minun ei. Minä en olisi niin alhainen, että haikailisin opettajani perään. Professori Rodriguezilla oli tummat hiukset ja melkein mustat silmät, jotka tuntuivat huomaavan ihan kaiken.

"No niin. Rupattelutuokio on ohi. Tunti alkaa", professori tokaisi ja me kiirehdimme luokkaan.

"Ensinnäkin professori Dumbledoren sääntöjä noudattaessa minun pitäisi määrätä paikat, mutta koska en tiedä vielä ketkä tuntevat ja ketkä eivät, voitte istua minne haluatte", professori Rodriguez ilmoitti.

Tuo tieto otettiin ilolla vastaan ja minä löysin pian itseni Lilyn vierestä. Tiesin, ettei Lily pitänyt siitä, että hänen keskittymistään häirittiin, joten keskitin huomioni kokonaan opettajaamme. Niin olisin kyllä muutenkin tehnyt, koska pimeyden voimilta suojautuminen oli lempiaineeni ja halusin näyttää mielenkiintoni sitä kohtaan.

"No niin. Oletan, ettette ole oppineet mitään, mitä teidän pitäisi jo osata, joten menemme suoraan asiaan. Tällä tunnilla opetan teille tainnutus-loitsun. Osalle teistä se voi olla helppo ja osalle vaikea, mutta mennään pitemmittä puheitta asiaan", professori Rodriguez selosti pikaisesti.

"Ja vielä yksi asia. Älkää kutsuko minua professori Rodrigueziksi. Se on liian pitkä ja kuulostaa typerältä. Kutsukaa minua professori Jackiksi", hän lisäsi.

Hän määräsi meidät jakautumaan pareihin, mutta ennen kuin kukaan ehti tehdä mitään, hän muuttikin mielensä ja laittoi meidät satunnaisiin tyttöpoikapareihin. Minä sain - kenetkäs muunkaan kuin - Blackin.

"No nyt nämä parijaot ovat minunkin mieleeni", poika virnisti tullessaan luokseni.

"Olet naurettava Black. Tuo on suorastaan epätoivoista käytöstä. Jos en tietäisi, että olet Tylypahkan pahin naistenmies, olisin sitä mieltä, että olet ihastunut minuun. Sitähän sinä et tietenkään ole vai mitä?" huomautin.

"No en todellakaan! Sirius Black ei ihastu keneenkään", Black älähti.

"Vähemmän puhetta, enemmän toimintaa", professori Jack huomautti tullessaan luoksemme.

Huokaisin ja otin taikasauvani esille.

"Minä kokeilen ensin, mutta varoitan sinua. En ole niin kiltti, kuin päältä päin näyttää", virnistin.

"Minä en pelkää sinua", Black virnisti takaisin.

"Ai et vai? Tainnutu!"

Black kaatui oitis kovalle lattialle, koska en ollut muistanut kasata tyynyjä hänen alleen.

"Hienosti loitsittu, mutta hiukan pehmeämpi lasku voisi olla parempi ainakin Blackin terveyden kannalta", professori Jack napautti ja lähti katsomaan, miten Lilyllä ja Potterilla sujui.

"Herpaannu", mutisin ja Black havahtui.

"Tiesitkö, että tuo itseasiassa sattui?" poika huomautti noustessaan ylös.

Jasmine Conway ja ongelmien vuosiWhere stories live. Discover now