5 tahun kemudian
3 orang lelaki dengan penuh bergaya mula melangkah keluar daripada lapangan terbang antarabangsa Kuala Lumpur.semua mata memandang ke arah mereka dengan mata yang tidak berkelip.
Dengan berbadan tegap dan muka yang maskulin membuatkan sesiapa sahaja memandang mereka akan terkaku.mereka bertiga terus melangkah tanpa sedar akan kehadiran 2 orang wanita yang sudah menunggu ketibaan mereka.
"Kasyar,Akram dan Tirash sini!"laung gadis itu dari luar.mereka terus menuju ke arah mereka dengan cepat sambil menahan malu.
"Kenapa kalian terlolong macam orang gila?"tanya Akram sambil menyelak rambutnya ke tepi.
"Handsome kalian sekarang ye.kalau dulu ya ampun aku pun tak boleh nak cerita"ujar Qairah dengan ketawa yang sudah pecah.
"Ni mana perempuan berhati syaitan tu?"tanya Tirash dengan dingin.terkejut Qairah dan Qairin.
"Sebenarnya dah lama aku dan Qairah tak jumpa dia"Kasyar melebarkan senyuman sinis.
"Dendam akan terbalas"ujar Tirash dengan senyuman yang menggerikan.
"Aku dan Qairin dan insaf ye"namun kata-kata Qairah bagaikan ditiup angin.
Mereka berlima keluar dari kawasan lapangan terbang dengan penuh action.sebuah kereta aplha bewarna hitam berhenti di depan mereka lalu keluarlah beberapa manusia berbaju hitam dan berbadan tegap dengan muka yang dingin.sebiji macam Tirash.
"Siapa yang uruskan sekolah Q&Q sekarang?"tanya Akram ingin memecahkan suasana sepi di dalam kereta.
"Kami"Qairah menjawab dengan acuh tak acuh.
"Mana partner kau lagi sorang?" Jari Qairah dan Qairin mula berhenti menari di atas skrin telefon mereka.
"Dia disahkan hilang,selepas kalian berangkat ke U.K"mereka langsung tidak terkejut.namun Tirash mula tidak senang duduk apabila khabar itu sampai ke telingannya.
Kejadian malam ketika dia dihalau oleh Qresea mula terbayang di arena matanya dengan jelas.
Tirash melihat sesusuk tubuh milik Qresea yang sedang memanjat pagar rumahnya dengan gigih.ingin sahaja dia keluar memeluk gadis itu namun apabila teringat perbuatan Qresea terhadapnya selama ini.niat itu terus dipadam dengan cepat.
"Mama, Qresea nak jumpa Tirash"ujar Qresea dengan nada yang termengah-
mengah."Qresea,mama harap kamu boleh berikan masa untuk Tirash"ujar Tengku Kamilia dengan memengang kedua bahu Qresea.
"Mama, Qresea tahu yang Qresea banyak buat salah dengan Tirash"Tirash yang tidak tahan melihat Qresea merayu kepada Tengku Kamilia itu terus membuka tingkap biliknya dan menjenguk ke bawah.
"Baliklah Qresea,saya akan buat keputusannya ingin tetap bersama awak ataupun lepaskan awak"Qresea terkejut dengan penyataan Tirash.
"Aku minta maaf Tirash,aku tahu aku salah"pohon Qresea dengan melutut di kaki Tengku Kamilia.
"Qresea jika kamu masih ada jodoh dengan Tirash,mungkin suatu hari nanti kamu akan bersatu kembali walaupun jauh berjuta-juta batu sekalipun"dari segi ayat Tengku Kamilia, Qresea sudah dapat agak bahawa dia sudah tidak diperlukan dalam hidup Tirash.
"Mama,cakap dekat Tirash kemungkinan suatu hari nanti dia takkan jumpa Qresea yang sekarang"Tengku Kamilia tersenyum melihat tekad Qresea yang ingin berubah mungkin.
"Tirash aku tunggu kau sampai aku mati!"laung Qresea sebelum berlaku keluar dari kediaman rumah Tirash dengan hati yang pedih.
"Woi Tirash kau dah kenapa!?"Tirash mula meraup wajahnya dengan kasar.
"Tak ada apalah aku pening sikit"bohong Tirash dengan menyandarkan kepalanya pada kusyen kereta.
"Aku nak cakap yang aku dah daftar kalian semua ke universiti yang kalian suruh"Qairah menunjukkan sebuah tab yang memaparkan nama universiti dan nama mereka bertiga.
"Apa ke bodoh kalian ni!"marah Akram dengan meluku kepala Qairin dengan kuat.
"Kenapa?kalian kan pengusaha universiti tu jadi syukurlah"marah Qairin dengan tangan naik menepuk bahu Akram dengan kuat.
"Memang tapi___"
"Tak ada tapi-tapi!"arah Qairah dengan nada yang tengang membuatkan semua terdiam.
Kereta alpha hitam itu mula berhenti di kediaman mewah milik Tirash dengan sempurna.beberapa manusia berkot hitam mula berlari keluar dan mengambil bagasinya untuk dibawa masuk ke dalam rumah.
"Esok kau dah mula masuk universiti itu sebagai pelajar yang ditransform ke malaysia"Tirash dengan muka dingin terus mengangguk tanpa niat untuk berbicara.
Tirash menghantar pemergian kereta alpha itu dengan ekor matanya.kemudian matanya mula meliar ke arah rumah agam itu dengan penuh rasa tenang.sudah lama tidak pulang dan kini dia dapat bersama Tengku Kamilia semula untuk selamanya mungkin.
"Tirash kamu dah sampai ke?"laung Tengku Kamilia dari arah dapur setelah Tirash melangkah masuk ke rumah agam itu.
"Mama,i miss you"Tirash mula memeluk Tengku Kamilia dari arah belakang dengan mengejut.
"Handsome anak mama ni"ujar Tengku Kamilia sambil mengosok kepala Tirash bagaikan anak kecil.
"Mama,Tirash naik dulu nak mandi,badan dah melekit ni"Tengku Kamilia hanya mengangguk apabila melihat perubahan yang terjadi pada Tirash dengan berubah 96%.
"Tirash,surat penceraian mama dah letak dekat atas meja kamu"laung Tengku Kamilia dari arah dapur.
"Baik mama"
Tirash masuk ke bilik dengan bagasi yang diletakkan ditepi almari.sampul bewarna coklat diambil dan dibuka.surat penceraian itu dikeluarkan dengan perlahan-lahan.
"Ini yang terbaik untuk kau"ucap Tirash perlahan sambil mengambil sebatang pen dan terus menurunkan tandatangan pada surat penceraian iti dengan laju.
"Hanya perlu tandatngan kau sahaja.aku tak akan berlembut lagi dengan kau Qresea"Tirash mula mengeluarkan ketawa sinis.
"Kalau takdir menemukan kita,aku berjanji akan membalas semua perbuatan yang setimpal perbuatan kau dahulu"Tirash mula masuk ke bilik mandi untuk membersihkan dirinya.
Maaf kalau tak sedap.vote and commen.
............
YOU ARE READING
Cinta si cacat
Ficção AdolescenteDahulunya dia seorang yang gah dan dianggap berlagak tanpa mereka sedari penderitaan si gadis itu yang hidup dengan dimanjakan harta kekayaan tanpa kasih sayang ibu bapa.dia hidup dalam serba kekurangan. Qresea az-zahra gadis yang hidup dalam kepura...