8. bölüm

97 4 4
                                    

( İrene dışarıda vakit geçirdikten sonra saraya dönmüştür.)

Lena- Çok geç döndük daha erken gelmeliydik.

İrene- Of Lena, sürekli geç, geç, geç... başka kelime bilmiyor musun sen? Geldik işte.

Lena- İmparatoriçe Evdokya bir sorun çıkarır diye diyorum.

İrene- Neyse tamam. 

(  Koridorda yürüdükten sonra İrene aniden rahatsızlanır.)

İrene- Lena, gözüm kararıyor, başım... (bayılır.)

Lena- İrene, İrene kendine gel, İrene... nöbetçiler, nöbetçiler yetişin imparatoriçemiz ölüyor.

( Lena'nın sesini duyan saray muhafızları İrene'yi hemen odasına götürürler. Haberi duyan impartor Konstantin ve Leon hemen İren'in yanına koşarlar. Evdokyanın ise henüz hiçbir şeyden haberi yoktur.)

Leon- Doktor, nesi var imparatoriçemin? Yoksa yine...

Doktor- Hayır prensim impartoriçemizin sağlığı iyi.

İmpaartor Konstantin- İyi hali bu m doktor? Gelinim baygın yatıyor sen bize iyi mi diyorsun?

Doktor- Bu zamanlarda olur böyle şeyler. İmpartaroriçe hazretleri hamile. Doğal olarak vücut yorgun düşmüş daha dikkatli olması ve bol bol dinlenmesi lazım.

Leon- İren... İren hamile mi?

Doktor- Evet efendim.

İmpartor Konstantin- Tebrikler Leon, inşallah bir prensimiz daha olacak benden ve senden sonra tahtı sahiplenecek. 

Leon- İnşallah imparatorum.

( Bu mutlu haberi duyan İmparator Konstantin, Leon ve diğer saray halkı seviçlerini yaşarken Evdokya da haberi alır.)

Stavraikos- İmparatoriçem.

Evdokya- Gel Stavraikos. bende tam seni çağırtacaktım. 

Stavraikos- Bir isteğiniz mi vardı?

Evdokya- Oğlum Nikeferos için güzel bir kız bulmanı istiyorum. Dikkat ediyorum kaç gündür morali bozuk. Birini bul ki keyfi yerine gelsin biraz. 

Stavraikos- En güzel kızları sizin için seçeceğim.

Evdokya- Şimdilik bu kadar gidebilirsin. Bende biraz uyumak istiyorum.

Stavraikos- İmparatoriçem uykunuzun kaçmasını hiç istemem ama söylemem lazım.

Evdokya- Neyi söylemen lazım?

Stavraikos- İrene...

Evdokya- İrene mi? Ölmüş mü?

Stavraikos- Hayır yaşıyor.

Evdokya- O zaman söyleme. O Atina yılanı ile ilgili bilmek istediğim tek şey yaşayıp yaşamadığı. Bunun dışında ne yaptığı beni zerre ilgilendirmiyor.

Stavraikos- İrene hamile. 

Evdokya- Ne, ne dedin sen?

Stavraikos- İmparatoriçe İrene sevgili üvey oğlunuz Leon'dan hamile kalmış. Bir prens geliyor sizin anlayacağınız.

Evdokya- Çık dışarı Stavraikos yalnız kalmaya ihtiyacım var.

Stavraikos- Dediğimi duydunuz mu? Anlamadınız galiba.

Evdokya- Çık dedim sana, çık. Defolllllllll!

( Stavraikos hızlı bir şekilde odayı terk eder ve Evdokya odasında yalnız kalır.)

Evdokya- Neden İren, neden? Neden ben öldürmeye çalıştıkça sen yeniden doğuyorsun? Neden? 

İktidar AteşiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin