15. bölüm

71 4 0
                                    

İrene Nasya ile yaptığı konuşmadan sonra da aynı sessizlikle hayatına devam eder. İmparatoriçe Evdokya ile her karşılaştıklarında ona büyük bir saygıyla yaklaşır ve asla kötü sözler söylemez. Beraber vakit geçirirler, hatta bazı zamanlar beraber gülerler geçmişte hiç bir şey yaşanmamış gibi, sanki bu sarayda masum bir kızın acı dolu çığlıkları yankılanmamış gibi.


Günler sonra bu mutlu havaya bir yenisi daha eklenir. İmparatoriçe Evdokya'nın  kızı Leydi Katerina için mühim bir evlilik ayarlanmaktadır. İmparatoriçe Evdokya ve destekçileri mutlu, Leydi Katerina mutlu, kardeşinin yapacağı evlilikten yarar sağlayabileceğini düşünen Nikeferos mutlu, imparator Konstantin, Leon... tüm Bizans gerçekleşecek olan bu evlilikten mutlu. Bir kişi hariç. İrene. Etrafına gülücükler saçsa da her geçen her gün içten içe bu evliliği istemediğini farketmektedir.


***


İrene odasında otururken kapı çalınır ve bir kız "içeri girebilir miyim?" diye sorar. Bu kişi İmparatoriçe Evdokya'nın diğer kızı ve İrene'nin biricik eşi Leon'un çok sevdiği kardeşi Lisa2dır. İrene gelenin Leydi Lisa olduğunu öğrenir öğrenmez onu içeri davet eder. Neden geldiğini düşünüp dursa da ona düşünceli olduğunu beli etmeyerek en içten gülümsemesiyle Leydi Lisa'yı karşılar.


İrene- Leydim, sizi burada görmek ne büyük şeref.

Lisa- Aslında daha önce gelmem gerekirdi İrene ama bir süre sarayda değildim biliyorsun. Seni en son gördüğümde hasta yatıyordun. Sevgili kardeşim Leon da gece gündüz uyanmanı bekliyordu.

İrene- Hasta değildim leydim, zehirlenmiştim. Yüce İsa bana o anları bir daha yaşatmasın. Yaşatmaya çalışanları da başarısız kılsın.

Lisa- Öyle, hamileymişsin, bunu duyduğumda nasıl sevindim anlatamam. Demek benim yakışıklı kardeşimin bir çocuğu olacak?

İrene- İnşallah leydim.

Lisa- Off İrene sıktın ama gerçeketen. Evet leydim, öyle leydim, leydim leydim... Lisa, benim adım Lisa ve bana sadece Lisa demeni istiyorum. Aramızda mesafe olmasın İren artık sen de benim bir kardeşimsin.

İrene- Peki leydi... yani Lisa.

Lisa- Ha şöyle işte bu kadar. Neyse, artık saraydayım sık sık görüşelim İren. Sarayın havası insanı boğuyor. Bazen kendine bu kasvetten kurtaracak bir arkadaş arıyorsun. Neyse ki artık sen varsın. Yaş olarak da kafa olarak da eminim ki birbirimizle çok iyi anlaşacağız.


Leydi Lisa odadan çıktığında İrene arkasından  "öyle şeytan bir anneden böyle bir melek nasıl çıktı?" diye düşünmekten kendini alamaz. "Umarım söylediğin gibi olur Leydi Lisa. Umarım çok iyi iki arkadaş oluruz ve sevgili annen imparatoriçe Evdokya yüzünden karşı karşıya gelmeyiz.


İktidar AteşiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin