Interrupted lunch

43 3 8
                                    


Kates perspektiv:

"Should we go down?" frågade jag ett tag efter att mina tårar slutat rinna. Jag satte mig upp så att jag satt gränsle över honom. Han nickade och satte sig upp samt la sina händer på mina höfter. Han pussade mig på pannan vilket fick mig att le stort. "You look happy baby" sa han och log "good, I don't want them to think that I have cried" svarade jag med ett leende. "But you kinda did" "but I kinda don't want them to know, even tho your dad knows..." svarade jag och han nickade förstående.

Han pussade mig på pannan innan han började att kittla mig. "Stoop" skrattade jag men han fortsatte. "Babe staap" skrattade jag och då tog han tag i mina höfter och lyfte smidigt av mig innan han ställde sig upp samt tog tag i min hand och smidigt drog upp mig.

Vi började att gå ner hand i hand till köket. Jag kom plötsligt på att Austins hoodie var kvar hemma hos mig... Jag sov i den den kvällen. "I'm sorry." sa jag kort och han gav mig en lite förvirrad blick "for what?". "I forgot your hoodie at home" svarade jag och han skrattade till "it's okay baby".

"I slept in it" mumlade jag och han började att le samt stannade. "You did?" frågade han och jag nickade "aww that's so cute" sa han och jag skrattade till "it smells like you" svarade jag och han började att le större. Han drog in mig i en snabb och mysig kram samt pussade mig på huvudet innan vi gick ner till köket.

I köket så befann sig Evelyn och Jay. "Hi kids" sa Evelyn samtidigt som hon la ner en kastrull på bordet. "Can you go get your siblings in the living room?" frågade Jay Austin samtidigt som han la ner en skål med sallad på bordet. "Sure" svarade Austin och pussade mig på tinningen innan han begav sig till vardagsrummet. Jag log åt det medan jag kollade ner i golvet.

"So Kate, how are you today?" frågade Jay "I'm good, how about you?" svarade samt frågade jag med ett leende. "Good, you seem happier now" svarade han och syftade förmodligen på när jag skrek och grät... Så sjuuukt pinsamt.. "Mmmh" svarade jag samt tittade ner lite skamset. "I'm sorry for screaming". "It's totally okay. What happened?" frågade han och jag tittade upp mot honom "we had an argument with my ex about his cousin, about him and my sister because they were together before and... I don't really know how to explain but we maybe overreacted a bit" svarade jag och de nickade förstående, de verkade faktiskt förstå. Och förresten så var det mer en underdrift än en överdrivelse.

"Come on guys you can draw after lunch" hörde jag Austins irriterade röst säga från vardagsrummet. Jag började att le lite, småsyskon är bara bäst. "What happened between your sister and his cousin?" frågade Evelyn och jag vände blicken mot henne "he wasn't a good boyfriend and cheated two times" svarade jag. Just det, ni läste rätt. Jake var otrogen en gång, och det var det som avslutade vår relation. Carlos däremot hade sex med två olika tjejer vid två olika tillfällen 'för att han var full' alltså han var full, men det är ingen bra ursäkt. Efter så kom han med blommor, snacks, presenter, tusentals ursäkter och kärleksförklaringar så hon förlät honom men efter andra gången så var hon även rädd för att inte ta tillbaka honom. Han ville ha henne, och om han ville ha något så slutade han inte att kämpa för det. Det kanske låter gulligt för dig, men tro mig, det var inte gulligt.

"Oh, honey that is horrible. But why did you and your ex fight over that?" frågade hon "because I'm just a little bit overprotective and my ex is a little bit of an.. ehm sorry an idiot" svarade jag. "Okay that is both sad and a bit cute" svarade Jay och jag log lite.

Austin kom in till köket med Isaac och Kacy hängandes på honom. "Okej hoppa av nu" sa han. Undrar varför han pratade svenska? Eller de gör säkert det ibland för att öva. "Nej" sa Kacy och hängde kvar på honom men Isaac hoppade ner "hi Kate" sa han och log "hi" sa jag och log mot dom.

The rich bad boy and the good poor girlМесто, где живут истории. Откройте их для себя