Mama nama aimi...papa nama yusuf...aku nama nasuha...dia nama solehah...momy dia nama aisyah...papa dia nama iskandar...kawan aku nama siti dan aliya...kawan dia nama nana dan ain...
Kenalan diri masing²...okey done😉 aik belum lagi..umur nasuha dan kawan² nasuha dengan dia...baik la umur nasuha 16tahun masih budak sekolah lagi hahaha dan kawan nasuha..umur solehah 15 dengan kawan solehah dan seorang lagi umur ain sama dengan nasuha...umur mama nasuha 39 dan papa 45..masih muda sebab kahwin awal...mama solehah umur 39 papa juga umurnya 47... Oh ye lupa pula solehah ada adik seorang kembar nama zizie dan ada abang seorang umur 18 dan nama azwan...panggil wan hahaha senang sikit...tapi solehah panggil daddy...nasuha pun ada adik nama azira umur 13 tahun...watak ni ada juga budak jahat😉
Tapi nanti korang tahu la nama budak² jahat...So done kenalan okey...😂
Hye papa tengah fikir apa tu?.kata mama...
Papa rasa mama nak ke? Solehah tu kahwin dengan nasuha ? Mereka masih muda² lagi belum matang perangai nasuha pun degil manja sensitif macam² perangai nasuha tu...
kata papa pada mama...Ya papa mama nak sangat solehah tu jadi menantu mama,biar la lagi pun perangai mereka sama je.mungkin nanti kahwin diaorang matang dan perangai dah berubah kan kita tak tahu macam mana kan keadaan nya. tapi kena la juga buat macam tu,mama taknak kehilangan sahabat mama,dan cara macam tu boleh rapat lagi hubungan kita dengan sahabat kita ni papa...Kata mama seoleh manja🤭
Okla mama kalau itu pilihan mama! tapi jangan menyesal kalau jodoh diaorang tu nanti adalah lelaki, macam mama dengan papa sekarang pasangan yang tuhan telah letak dan bagi anak...
Kata papa seakan marah pada mama...Hmmm tak baik la macam tu papa. biar la mama yang pilih dan restu. mama taknak kehilangan sahabat dengan anak² mama dan solehah...
Kata mama dengan tegas...Ikut mama la yang penting diaorang bahagia dan kita pun.tapi diaorang kena biasa kan diri macam yang lain suami isteri, sebab mereka perempuan perempuan, tapi kalau lelaki tak mengapa jugak, ni perempuan dua orang...
Kata papa sedikit mengalah demi taknak gaduh dengan mama..Iya papa mama cuba untuk buat mereka senang melihat kita restu mereka sesuatu hari nanti...
Kata mama tidak tahu untuk membalas panjang lebar...Tapi papa rasa diaorang akan gaduh, tengok la nasuha gaduh dengan adik dia.selalu je ada macam² perangai..
Kata papa sedikit fikiran melayang entah kenapa...Sudahlah papa ni mama tetap nak...
Kata mama...Ok ikut mama la...
Kata papa malas nak gaduh...Datang pula azira. sudah la papa mama jangan la gaduh.kalau mama nak yang tu adik tak kisah papa pun setuju je la demi mama dah mama yang nak...
Kata² anak bongsu yusuf dan aimi...Ok papa setuju,dah masa untuk kita buat rancangan untuk segala urusan majlis perkahwinan anak kita yang sulung tu...
Kata papa nya yang penuh semangat...Ok mama pun setuju semua dah setuju...
Kata mama...Anak bongsu dia pula kata..
Aik tapi akak belum tahu lagi...
Kata azira kepada mama nya...Tapi mama nya kata tak mengapa kita buat je la untuk dia nanti dia balik sekolah kita suruh dia siap² untuk ke majlis perkahwinan dia..kata azira pula ok dan papa nya pun setuju..selalu papa je yang arah ni mama dia pula yang arah dan lebih² dari papa dia..nasuha pula suka bergaduh dekat sekolah pondok dengan solehah...adik nasuha pula sekolah menengah...abg solehah pula tak sekolah hanya duduk rumah melepak je..sebab dah habis sekolah so melepak tak nak kerja lagi..papa nasuha kerja syarikat kereta BMW..mama nasuha pula suri rumah..dan daddy solehah syarikat laptop...momy solehah juga cikgu tadika.. selepas selesai family nasuha sembang mereka terus call family solehah.. bincang pasal tarikh perkahwinan nasuha dan solehah...hari ahad tarikh itu di tetap kan..habis je bincang pasal diaorang,dan baju pengantin warna saiz la kasut hantaran pelamin..esok hari pertunangan mereka tapi untuk solehah sebab cincin tu nak bagi dekat solehah..so nasuha tak tahu..dan hari ni family nasuha nak pergi beli cincin untuk solehah..hehehe tak lama lagi solehah akan jadi milik nasuha..dua bulan lagi mereka akan berkahwin..so i pula yang debar²...selepas tu selesai je mereka bincang. terus papa dan mama dan adik nasuha siap², tunggu family solehah pula untuk datang dan mereka beli barang bersama tapi ada solehah sekali ikut sebab solehah cuti seminggu..nasuha pun cuti tapi tak nak balik dia nak duduk asrama lepak dengan kawan² dia..solehah pula bosan duduk asrama sebab takde geng dia so dia pun balik juga la,sebab geng dia pun balik rumah diaorang..