Ewah² good morning semua nya,kata suha,pada family nya dan kawan² dengan jiran² yang datang rumah nya..
Happy nya kakak ni,metg la nikah hari ni jangan lupa tanggungjawab,kata mama aimi.mama aimi pun bahagia kerana anaknya bakal berlangsung nikah.tidak terkira doa kepada anaknya.namun di fikiran papa takut nasuha tak jaga hati solehah.diaorang yang datang pernikahan nasuha dan solehah bahagia tengok nasuha dan mula jadi makcik² bawang besar...
Yala kena happy kalau takkan nak sedih😩 wedding kakak ni ha,hey makcik yang duduk sana takkan nak jadi bawang juga.usik suha pada adik nya yang tengah melepak dengan makcik bawang.mereka ok je dengan gurauan suha tahu la perangai suha tu macam² ada..
Poyo la engkau ni akak tahu la nak kahwin,tapi tak perlu la panggil adik makcik.adik belum kahwin belum ada anak,mungkin akak tu baru makcik😤. marah azira dekat nasuha..
Sudah tak payah nak gaduh aih.ape ni orang tengok tak malu ke,?kata mama aimi...
Ok² tak gaduh.sorry adik dan mama, meminta maaf kepada adik nya azira dan mama aimi...
Ok adik maafkan kakak,jom pergi rumah solehah untuk jalani pernikahan akak.kata azira...
Jom yeah akak dah nak jadi milik orang adik bila lagi?kata nasuha...
Hahaha bertuah punya akak,takpe akak dah tua jadi kahwin la nanti boleh dapat baby awal dan boleh jaga akak kan,?kata azira..
Hmm yela daripada adik tu single aceh nanti dia kahwin siap la akak buli pulak dia..usik nasuha...
Takde masalah huhuhu..kata azira...
Mereka pun pergi la rumah solehah untuk akad nikah dan bawak hantaran buah buahan dan beg kasut baju jam rantai iphone 12 pro max.itu la hantaran nya,sudah sampai rumah solehah mereka berpatung dan terus masuk kedalam rumah puan aisyah dan tuan iskandar.jadi bayang sendiri ye guys..nasuha pun masuk kedalam rumah itu tapi solehah dah turun bawah dan duduk di karpet berwarna coklat.terus solehah terkejut suami dia nasuha dan tak percaya seoleh mimpi tapi kenyataan...Momy leha tak percaya la semua ni kalau boleh leha nak lari takut,bagitau leha pada momy aisyah...
Hish jangan macam tu tak elok, nanti orang kata ape pulak dekat family kita takyah jadi macam tu ok.kata aisyah pada anak nya...
Itulah akak ni jangan macam²,nikah ja la akak boleh bahagia dengan suha..kata zizie...
Abg tak sangka yang adik boleh kahwin dengan perempuan sesama pulak tu perempuan.kata azwan pada solehah,yang tidak percaya sesama jenis kahwin tapi nak buat macam mana takdir...
Apa cakap macam tu along tak baik ok,kata momy aisyah...
Selesai sudah akad nikah,masa untuk suha masuk kan cincin di jaring manis leha.tetapi leha nangis rasa tak nak.tak boleh undur sudah semua nya setuju oleh orang tua masing².dah bergelar suami isteri.redha ok..
Meh aq masuk kan cincin ni hg xyh nangis la haish tak cantik tau nanti mkeup hg keluar,hg ckap rindu aq tpi tengok mcm x rindu.kata suha...
Nah ambik la ingat ye jangan sakiti hati saya tidak saya lari dari rumah awak.kata leha...
Yaya takkan buat aih,kata suha...
Leha pun letak jari jemari dia dekat suha dan masuk kan cincin tu pada jaring manis dan sungguh manis dapat orang nya pun manis seperti gula²...selepas selesai cincin nikah tu masuk ke jari manis leha.leha pulak masuk kan cincin di jari manis suha..selesai sudah bab cincin ni.mereka pun terus salam dan peluk dengan pergi makan² dan layan tetamu yang hadir.sekali gus buat kanduri kahwin...
Maaf kalau tak best novel saya..sila komen or bagi idea yang menarik..bye..
Bersambung....