Good morning momy.ucap solehah kepada momy nya yang telah hidang kan makanan ke atas meja..serapan pagi yeng telah momy nya masak..cucur dan roti canai dengan nasi lemak dengan air susu dan milo..momy dia pun ucap kan morning dan momy nya suruh pergi ke rumah tunang solehah..solehah pun cakap okey momy..kembar solehah duduk asrama tapi di negeri lain negeri n9, so tak balik sebab duduk sana 2bulan..kata solehah okey kepada momy nya dan dia pun telah ambik basikal tidak jauh hanya 20minit untuk kesana..momy dia hanya bagi makanan daging kambing untuk mama nasuha masak..momy nya tak masak sebab penat semalam kemas rumah dengan pelamin tunang...hantaran pun tak buka lagi duduk dekat bilik solehah..solehah pun dah sampai di rumah tuan yusuf..
Assalamualaikum.bagi salam solehah kepada tuan rumah tu..
Waalaikummusalam..masuk la kata mama aimi..sambil tersenyum tak henti² tengok bakal menantu..
Solehah pun melangkah masuk ke dalam rumah.kemas dan selesa dengan cantik, nampak rumah tu agak luas sebab kaya juga,walaupun buat rumah sederhana..tapi indah tak ada orang sangat..sebelum ni datang dia tengok tapi dia tak sempat nak puji rumah tu dalam hati dia..dia tanya mama aimi mana tunang dia..
Oh tunang kamu duduk di sekolah, dia taknak balik mungkin tak nak duduk rumah sebab tak ada kawan mungkin..kata mama aimi..
Owh tak apa la kalau macam tu.bila dia nak balik?
Tanya solehah kepada mama aimi..Bulan 3 ni..balas mama aimi..
Owh..nah ni daging kambing momy bagi dekat mama aimi sebab tu datang hantar ni je la..balas solehah..
Oh yeke wow terima kasih solehah momy kamu ni susah² je bagi makanan..balas mama aimi tersenyum..
Ya sama² takde hal la mama aimi...
Time tunang tu,momy suruh solehah panggil mama dekat aimi..so solehah pun ikut je kehendak momy nya walaupun tak kahwin lagi tunggu dua bulan lagi..
Nanti kamu nak kesekolah kan?
Tanya mama aimi..Ye mama..ada lagi 5hari lagi untuk habis kan waktu bersama family..balas solehah sembil tersenyum senget..
Kamu ni comel kalau tunang kamu tahu pasti dia happy tengok kamu cantik dengan comel..puji mama aimi..
Hehehe mana ada lah mama..terima kasih mama sebab puji..
Sama² dah² jangan malu tau..wat je seluruh orang ni macam family solehah sendiri ok..
balas mama aimi...Ye mama..
balas lagi solehah..Mai la minum air jus delima ni sedap.. mama aimi jemput solehah minum...
Ok mama..hmm sedap juga air ni dulu tak suka..balas solehah...
Oouh yeke patut la comel..
Balas mama aimi..Hehe biasa je la mama jangan terlalu puji..
Kata solehah kepada mama aimi...Tapi solehah tidak tahu yang dia tunang dengan seorang perempuan..tapi dia ingat lelaki nanti mesti marah sangat ni..sebab daddy dia bagitau hensem..itu je la tapi hakikatnya dia tidak tahu dia bertunang dengan perempuan dan perempuan itu adalah nasuha orang yang telah dia paling suka cari gaduh sejak dia masuk sekolah pondok..tapi nasuha suka tolak dia dari belakang..sebab tu mereka asyik gaduh tak henti² macam budak sudah..tambah² si solehah macam baby sudah gaduh pastu balik asrama nangis atas katil kadang tu toilet..ada peminat diaorang dua ni..femes kata kan..Selepas tu solehah pun balik rumah dah selesai tugas dia bagi berkal kepada mama aimi..selepas cukup seminggu dekat rumah sudah pun tiba hari ni nak ke asrama..sebab esok sekolah..
Momy siapa hantar solehah pergi asrama ni?momy hantar la solehah urm 😭 momy je la yang solehah rindu..kata solehah sedih nak tinggalkan momy nya di rumah lagi..