1

80 5 0
                                    

Song Gyumi, seorang gadis yang baru berpindah ke YGE High. Dia yang berjalan bersama kakaknya, Jisoo, memasuki perkarangan sekolah itu.

"Unnie,"

Gyumi memandang wajah Jisoo.

"Nae?"
"Saya tak rasa yang kita patut pindah..."

Gyumi memuncungkan mulutnya.

Jisoo mengeluh. Dia tahu adiknya masih tidak selesa dengan sekolah itu.

Keluarga mereka berdua sering berpindah-randah atas urusan perniagaan.

Kali ini, rumah baru mereka adalah di Korea.

"Tak apa~ Nanti unnie pasti Gyumi akan jumpa kawan yang baik. Gyumi masuk dulu kelas okey?"

Gyumi hanya mengangguk lalu berjalan perlahan menuju ke kelas barunya.

Jisoo yang jauh ketinggalan, berlalu pergi ke kelas barunya pula.

-----

Di sebuah rumah banglo, seorang gadis memasuki bilik yang tidak asing bagi dirinya.

Wajah gadis itu kelihatan merah, menahan geram. Dia melihat jam yang tergantung di bilik itu.

"Dia ni makin lama makin malas. Hei, bangun!"

Jennie menjerit sekuat hatinya.

Tubuh seorang lelaki tinggi yang nyenyak dibuai mimpi digoncang sekuat hati Jennie.

"Haruto! Bangun! Nanti lambat!"

Haruto menekup telinganya menggunakan bantal. Dia mendengus kasar.

"Noona ni bisinglah. Lagi 5 minit,"
"5 minit? Haruto, lagi 30 minit loceng sekolah nak bunyi. Bangun mandi. SEKARANG!"

Jennie menjerit ke arah telinga adiknya, Haruto.

Haruto terus bangun dari katilnya dan masuk ke dalam bilik air. Dia sudah serik dengan perangai kakaknya.

"Noona tunggu kat bawah. Jangan lambat,"

Jennie beredar dari bilik Haruto.

Jennie sudah terlebih dahulu berpakaian seragam sekolah memandangkan dia bangun awal.

Bukan seperti Haruto yang kaki tidur.

-----

Di dalam kelas G10, kelihatan seorang pelajar perempuan sedang tekun mengemas kelas. Dia memang ditugaskan mengemas kelas pada pagi itu jadi dia terus melaksanakannya.

SECRET IN MY HEART || WNH X Reader X BYD ✔Where stories live. Discover now