Sekarang ini, pergerakan Suyeong akan sering diperhatikan oleh Jinyoung. Dia sememangnya tidak boleh meminta pertolongan sesiapa. Jika tidak, Gyumi akan berada dalam keadaan bahaya. Jinyoung sudah memberi amaran kepada Suyeong sekiranya dia cuba membocorkan rahsia kepada sesiapa terutamanya Haruto.
Sepanjang hari yang dilalui oleh Suyeong di YGE High terasa bagai setahun walaupun hakikatnya baru sehari. Sejujurnya, Suyeong ingin memberitahu Gyumi akan apa yang terjadi.
"Eotteokkhae..."
Suyeong menggumam sendirian.
"YAH!"
Doyoung menyergah Suyeong dari belakang.
Serta-merta tindakan refleks Suyeong memukul bahu jejaka itu. Dia mengurut dadanya selepas itu.
"Terkejutlah,"
"Mianhae,"Suyeong memberitahu Doyoung bahawa dia hendak berjumpa dengannya di taman sekolah sewaktu rehat. Suyeong fikir bahawa dia perlu juga beritahu seseorang akan perkara yang terjadi. Dia tidak peduli jika Jinyoung hendak mencederakannya lagi asalkan Gyumi dilindungi oleh seseorang.
"So, what's up?"
"Doyoung sunbae...""Waeyo Suyeong?"
"Take care of Gyumi, okay?"
"Well, I am,"Suyeong mengeluh.
"I wish I can tell you what's going on,"
Suyeong mengalihkan pandangannya.
"Marebwa,"
Suyeong baru hendak membuka mulutnya tetapi satu panggilan masuk. Suyeong melihat nama si pemanggil yang tertera di skrin telefonnya. Dia merenung, lama. Dia kemudian menekan butang hijau untuk menjawab panggilan tersebut.
"Nae..?"
"Kau jangan macam-macam~ Sekali kau buka mulut, aku cederakan dia,"Jinyoung memberi amaran.
"...Arasso,"
Suyeong terus mematikan panggilan tersebut.
Doyoung yang berada di sebelahnya, menegurnya.
"Nuguya?"
"No one,""So, apa yang Suyeong nak beritahu tadi?"
"I think this isn't the perfect time. Meet me at-"Doyoung mencelah.
"T-Toilet?"
Doyoung menjungkitkan keningnya. Pelik juga dia dengan karenah Suyeong.
"Sort of. Tapi, saya rasa elok tandas lelaki,"
"K-Kenapa pula?""Sunbae tunggu je kat dalam tu. Saya akan masuk cepat-cepat,"
Doyoung diam. Lama juga dia memikir. Pipinya kelihatan memerah seketika.
"O-Okay!"
"Saya pergi dulu. Nanti jumpa dekat sana,"
YOU ARE READING
SECRET IN MY HEART || WNH X Reader X BYD ✔
FanfictionKedatangan seorang gadis yang bernama Song Gyumi di YGE High membuatkan dirinya terlibat dengan perkara yang dia tidak jangkakan sama sekali. Teman baharu. Musuh baharu. Kenalan baharu. Cabaran baharu. Memori baharu. Bahkan, Song Gyumi juga tu...