7

34 3 0
                                    

Di SM Café, Karina sedang sibuk berbual-bual akan sesuatu perkara dengan seorang lelaki yang tidak dikenali.

"Kau nak aku buat apa?"
"Aku nak kau cari maklumat pasal ni,"

Karina menyerahkan satu sampul kepada lelaki tersebut.

Sampul itu dibuka.

"Waeyo?"
"Aku curiga dengan gerak-geri dia ni. Buat something, Jinyoung,"

Jinyoung mengeluh.

"Kau tahu yang aku musuh dengan Haruto je kan?"
"Aku nak kau cari info pasal tu je. Haruto pula, kau jangan berani sentuh dia!"

Karina memberi amaran.

Jinyoung hanya senyum sinis lalu membalas.

"Nanti aku sentuh dia juga masa perlawanan,"
"Tu lain. Ni lain,"

Karina mula berasa geram.

"So, kau nak aku buat apa lagi?"

Karina mendekatkan dirinya ke telinga Jinyoung. Dia membisikkan sesuatu yang membuatkan Jinyoung mengukir senyuman jahat.

-----


Jisoo berjalan beriringan bersama adik kesayangannya, Gyumi. Mereka berdua dalam perjalanan pulang.

"Dah hampir 6 bulan kita sekolah sini kan?"

Gyumi yang sedang ligat berfikir perkara lain, kembali ke alam nyata. Pertanyaan kakaknya sebentar tadi membuatkan dia tersedar daripada angan-angan.

"Nae~"
"Tak ada yang berkenan ke?"

Jisoo memandang Gyumi.

"Maksud unnie?"
"TREASURE. Kan ada 12 tu~ Pilihlah satu," usik Jisoo.

"U-Unnie! Kiteorang kawan jelah,"

Gyumi mengalihkan pandangannya. Pipinya terasa hangat buat seketika.

"Even if you guys were friends, there must be one of them that remains in your heart. But, I'm sure it's not your dearly brother,"
"M-Molla,"

Gyumi terus mematikan bicara.

Jisoo memandang Gyumi. Firasat dia kuat menyatakan adiknya sukakan salah seorang daripada ahli kumpulan TREASURE.

*skips*

Sepanjang perjalanan pulang ke rumah, Gyumi merasakan dirinya diikuti oleh seseorang.

"Unnie, Gyumi rasa macam ada orang ikut kitalah..."

Gyumi berbisik kepada Jisoo.

"Mworagu?"

Jisoo yang mendengarkannya, terkejut.

"Kita jalan cepat-cepatlah. Gyumi takut,"
"Kkaja!"
 
Jisoo menarik tangan Gyumi. Dia juga merasakan apa yang dirasai oleh Gyumi itu. Mereka berdua berjalan pantas, berharap segera sampai ke rumah.

SECRET IN MY HEART || WNH X Reader X BYD ✔Where stories live. Discover now