Perlawanan bola keranjang sedang berlangsung. Pasukan Dragon mendahului dengan 3 mata. Pasukan Eagle dari CIX High berusaha untuk mengumpul mata bagi mengalahkan pasukan Dragon.
Sebelum perlawanan bermula, di bilik menunggu, TREASURE memenuhi bilik tersebut untuk memberi semangat kepada pasukan Dragon.
"Fighting guys!"
"You can do it!"
"Go! Go! Go!"
"Dragon, fighting!"
"Kalahkan Eagle!"Begitulah sorakan kesemua ahli TREASURE kepada pasukan Dragon.
"Gomawo~"
"Thanks guys,"
"Nae fighting!"
"Ajaja fighting!"Dan begitulah respon pasukan Dragon.
Secara tiba-tiba, Junkyu menarik Yedam jauh daripada ahli kumpulan TREASURE yang lain.
Yedam terkejut dengan tindakan Junkyu.
"Kenapa ni?"
Yedam bertanya.
"Kalau korang menang, luahkan,"
"Maksud kau?"Yedam masih keliru.
"Beritahu Gyumi tentang perasaan tu,"
Junkyu menunjuk ke arah dada Yedam.
"M-Mana Junkyu tahu?"
"Tu tak penting,"
"Ni mesti Suyeong yang beritahu," fikir Yedam sendirian."Hei, budak berdua! Buat apa tu?"
Hyunsuk menyergah Junkyu dan Yedam dari belakang.
Junkyu dan Yedam menoleh ke arah Hyunsuk. Mereka berdua hanya senyum.
"Alright guys. Jom buat chant TREASURE!"
"Jom!"
"Hana. Dul. Set!""Find your TREASURE!"
-----
Perlawanan semakin sengit. Kedudukan markah hanya satu mata berbeza. Akan tetapi, pasukan Dragon masih mendahului pasukan Eagle.
Jennie, Jisoo, Gyumi, Suyeong dan TREASURE yang berada di tempat duduk penonton tidak habis-habis memberi sokongan.
Masa hanya tinggal seminit sebelum tamat perlawanan.
Karina yang juga berada di situ, memberi isyarat kepada Jinyoung yang sibuk mendribel bola.
Jinyoung hanya mengangguk, seakan-akan faham akan maksud isyarat tersebut. Dia memulakan taktiknya dengan mendribel bola ke arah Haruto.
Haruto cuba untuk merampas bola tersebut.
"Jangan harap kau boleh dapat,"
Jinyoung mengukir senyuman sinis.
"Oh really?"
Haruto menyoal dengan wajah dinginnya.
"Kau sayang dia ke?"
"Karina?"
"Nope~ That girl,"Jinyoung memuncungkan mulut ke arah Gyumi.
YOU ARE READING
SECRET IN MY HEART || WNH X Reader X BYD ✔
FanfictionKedatangan seorang gadis yang bernama Song Gyumi di YGE High membuatkan dirinya terlibat dengan perkara yang dia tidak jangkakan sama sekali. Teman baharu. Musuh baharu. Kenalan baharu. Cabaran baharu. Memori baharu. Bahkan, Song Gyumi juga tu...