chapter ii.

18 5 19
                                    

dua minggu seterusnya.

" milady, lady hazelton dah sampai "

" bukakan pintu "

emily, salah seorang maid yang bertugas untuk serve aku, segera membuka pintu bilik aku dan meminta ' navier ' masuk sebelum keluar dari bilik untuk memberikan ruang untuk kami berbual.

qilah mengambil tempat duduk di sofa bersebelahan aku lalu perlahan lahan mengangkat cawan teh yang dihidang tadi dengan penuh elegan.

" ohoh dah pro etiquette bhai "

dia tergelak sebelum meletakkan semula cawan di atas meja.

" penat bodo belajar, nasib tutor yang kau suggest tu bagus. dua minggu je aku dah belajar macam macam "

" okay ah tu en. kau ada salah sebut perkataan moden tak? "

" kadang kadang "

aku mengambil satu pinggan untuk mengisi satu potongan kek.

" aku rasa kita kena stop guna nama real. better start belajar biasakan diri dengan nama character kita. kau ada belajar pape tak pasal navier? "

" hmm so far navier ni takda family problem, tunang pun takda. memang character paling biasa kot "

" senang la gitu. dia berubah sikit nanti takda orang nak syak "

" by the way, esok kan tarikh tea party tu? semalam aku baru dapat surat invitation "

" ye, and start esok jugak aku panggil kau navier. takda qilah qilah dah "

" okay "

aku meletakkan pinggan yang digunakan tadi dan mencapai satu kertas lalu menghulurkannya kepada qilah.

" nah, ni semua info pasal guest kat tea party esok "

" sekarang, kau dengar elok elok plan aku "

dia mengambil kertas tadi dan menelitinya elok elok.

" esok... "

aku menjelaskan segala benda yang aku rasa penting, berharap takda kesilapan yang jadi masa event tu.

-

keesokkan harinya.

masa dalam carriage, sempat aku mengingatkan qilah pasal apa yang kami bincangkan semalam. sesampainya di hadapan rumah Duke Russell, kami disambut dengan beberapa carriage oleh keluarga lain.

" lady chester, lady hazelton, lama kita tak berjumpa "

salah seorang anak Viscount Ainsworth menegur kami berdua dengan riak wajah penuh sombong, seolah memandang rendah disebabkan kami antara Lady yang paling tak berguna.

aku tersenyum. ingat aku nak biar kau treat aku macamni ke?

malangnya, dalam badan ni bukan lagi seorang evelyn yang bodoh.

" greetings, lady ainsworth. hurm, perhaps kita jarang jumpa sebab lady ainsworth terlalu busy handle isu scandal adik sendiri, betul? "

" what? "

aku memasang telinga mendengar bisikan daripada lady lady lain sebaik sahaja perkataan scandal keluar dari mulut aku.

" oh, i apologize for being ridicilously rude. kami berdua masuk dalam dulu, kita boleh sambung conversation sekejap lagi. and of course, only if you want, milady. "

aku menunduk sedikit dan mula melangkah masuk sambil menarik tangan qilah secara paksa.

" aku rasa title ayah dia bawah dari kita, berani dia pandang rendah macamtu kat kita! " qilah membisik dengan perlahan sambil mengikuti langkah aku.

UNWRITTEN. |  ↬ 𝐦𝐚𝐥𝐚𝐲.Where stories live. Discover now