New Dimension

52 7 0
                                    


"Where are we?" tanya Ean, matanya terbuka luas, mulutnya sedikit ternganga melihat tempat yang dibawa oleh Mystery Guy.

"Another dimension of Raintown" balas Mystery Guy. Dia menukar pakaian yang sering dipakainya dengan satu sentuhan di baju dan di seluar.

Mystery Guy menukar dari pakaian serba hitamnya kepada baju kemeja putih sleeveless, body harness, seluar hitam with thigh harness. Kasutnya seperti diperbuat daripada akar kayu yang melilit kakinya. Di lengan Mystery Guy ade tattoo gambar muka kucing hitam bermata biru.

"Wah, tukar baju macam tu je? Wait.. That tattoo.. Kucing besar mata biru awak ke yang selalu saya nampak? So bukan salah mata saya la kan?"

"Em, itu saya.." Mystery Guy menggaru kepalanya, sedikit menunduk.

"Eh?!! Nani? " Ean terkejut entah buat kali keberapanya.

"Emm, kami boleh berubah jadi haiwan yang telah di tattookan dan it's actually a Black Panther with blue eyes bukan 'kucing' besar' Mystery Guy tersengih kecil.

"Oh.. Eh jap awak tahu jugak maksud Nani?"

"Saya faham dari awak. Sejak awak pegang tangan saya dekat jalan tadi saya dapat faham bahasa-bahasa yang awak tahu" Mystery Guy mula berjalan menuju ke sesuatu tempat.

"Oh.. Patutlah muka awak pelik semacam tadi and awak selalu diam membisu. Tapi takkan awak tak ada nama?" Tanya Ean

Mystery Guy menggelengkan kepalanya tanda tidak. Ean mengikut berjalan disebelah Mystery Guy. Ean berjalan sambil melihat sekeliling. Padang rumput luas dihiasi beberapa pokok berwarna dark purple dan dark pink, bunga bungaan yang berbentuk aneh dan terdapat sebuah air terjun yang jelas kelihatan walaupun agak jauh.

"Macam mana awak boleh jadi macam ni? Apa yang jadi dengan mak ayah saya yang sebenarnya? Diorang kena bunuh dari siapa? Kotak awak ambil tu ada apa?....." Ean terus terusan bertanya sehingga membuatkan Mystery Guy berhenti dan memegang bibir Ean.

Mata Ean memandangnya. Dia kebelakang sedikit melepaskan Mystery Guy dari memegang mulutnya.

"Ke.. Kenapa?"

"Awak tanya banyak sangat. Nanti saya ceritakan satu persatu" Mystery Guy terus berubah menjadi Black Panther yang besar.

"Awak naik, cepat sikit kita sampai dekat air terjun tu"

"Wow, you can talk.. A Big Black Panther can talk to me.. Not even surprise.."

"Awak je yang boleh faham. Orang lain tak kan faham. Naik lah cepat"

"Not surprise for that too" kata Ean dan terus naik menunggang Mystery Guy yang menjadi big Black Panther.

Mystery Guy terus memecut laju tapi Ean masih boleh melihat permandangan sekeliling. Pegangan tangannya yang erat pada belakang leher Black Panther semakin regang. Sedikit demi sedikit Ean mendepakan tangannya, merasai angin dan udara yang segar disana. Perjalanan mereka mengambil masa lebih kurang 5 minit sahaja dari tempat tadi hingga ke air terjun yang tinggi dan besar itu.

Setelah turun dari belakang badan Mystery Guy, Ean terpegun melihat air terjun itu. Dia menoleh ke Mystery Guy yang sudah berubah kepada yang asal.

"Besar nya air terjun ni" senyum lebar Ean terserlah.

"Air terjun ni penting untuk tempat ni. Air nya untuk Aeska terus hidup. Jika Aeska mati, tempat ini akan musnah dan saya akan kembali menjadi manusia normal"

"Aeska? Nugu?"

Mystery Guy meniup wiesel dan beberapa cahaya biru keluar dari dedaunan pokok dan di tepi-tepi batu air terjun.

Mystery Of Raintown [SKZ-HyunLix & LinoIn]Where stories live. Discover now