7-♥︎

75 7 1
                                    

Harinya sudah tiba. Hari yang dinanti-nantikan para readers. Ya, hari perkahwinan mereka. Choi Yeonjun dan Lee Seulbi.

" Yahhh.. korangg... aku takutlah! " Seulbi menghentak-hentakkan kakinya.

" Ish! Biasalah! Kahwin! Nanti lama-lama okaylah tu! " ujar Jina. Hyera mengangguk menyutujui kata-kata Jina.

" Tapi.. aku gementarlah gila!! " Seulbi menggoncang-goncangkan badan Hyera. Hyera meronta untuk dilepaskan.

" YAH! LEE SEULBI! " tergamam Seulbi dibuatnya apabila Hyera tiba-tiba menjerit memanggil namanya.

" Calm down, okay? " Seulbi mengangguk perlahan.

" Today is your day! Your day with your lovely dovey Yeonjunie! Arraso?! " ujar Jina bersemangat. Begitu juga Seulbi mengangguk bersemangat.

" Lee Seulbi! Lee Seulbi! Lee Seulbi! " Jina dan Hyera bersorak sakan menyokong rakannya, Seulbi. Macam nak pergi bertanding bola sepak pulak.

" Yeahh! Bagi semangat tu dekat aku! Yeahh!! Lagiii!! Lagii- "

" Cik Seulbi, pengantin lelaki dah sedia. "

" Aaaa!! Aku gugup!! " menekup pipi Hyera dan Jina.

" Eee! Kau boleh buat! Takpe kitorang ada je dekat kerusi meja makan tu. Kitorang cheer up kau. Okay? " Seulbi mengangguk lemah. Masih takut walaupun telah diberi kata-kata semangat.

" Meh sini kitorang tolong kau jalan. "

" Beli baju kembang-kembang sampai nak berjalan pun tak boleh. " bebel Hyera. Seulbi menjeling Hyera.

" Omma Yeonjun yang buatlah, bukan aku yang mintak! "

" Haa.. yelah.. yelah. Cepat sikit, abang Yeonjun dah tunggu tu. Uhuuu! Akhirnya kawan sengal plus bodoh aku ni nak kahwin. " sorak Jina. Kemudian diikuti Hyera.

" Eee! Bodohlah korang ni! " Seulbi memukul bahu kedua orang rakannya.

" Dahlah, jom. "

•____♥︎____•

Seulbi berjalan masuk kedalam dewan perkahwinan yang tersergam indah itu dengan dipimpin Haechan disebelahnya.

" Uhuu.. my adik is kahwin. " bisik Haechan ditelinga Seulbi. Seulbi hanya menjeling Haechan.

" Diamlah kau. "

Haechan menghantar Seulbi hingga ke atas pentas perkahwinan. Seulbi menundukkan kepalanya tatkala kaki nya menginjak ke atas pentas. Kain yang menutupi mukanya sedikit sebanyak membuat dia rimas.

" Wohoo!! Lee Seulbii!! " jerit Jina dan Hyera dari bawah. Seulbi mengetap bibir, malu.

" Kenapalah aku ada kawan yang tak tahu malu ni. " gumam Seulbi.

" Kedua-dua mempelai, kamu dah sedia? " Yeonjun dan Seulbi mengangguk serentak.

" Baiklah, sila pegang tangan pasangan. " Seulbi tersentak. Menggigil-gigil tangannya untuk mencapai tangan Yeonjun. Dengan santai Yeonjun menggenggam tangan Seulbi.

" Baiklah, Choi Yeonjun? "

" Ya saya. "

" Adakah anda sanggup menerima Lee Seulbi sebagai isteri dan akan sehidup dan semati bersama dia? "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 15, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

UNEXPECTED LOVE | CHOI YEONJUNWhere stories live. Discover now