5-♥︎

52 10 1
                                    

" Kai-ah~ " Hueningkai berpaling tatkala ada orang memanggilnya. Kelihatan Hyera tersenyum riang mendekati Hueningkai. Hueningkai hanya tersenyum paksa.

" Wae? " soal Hueningkai malas.

" Eum.. pagi tadi.. kau nak jumpa Jina sebab apa? " soal Hyera ingin tahu.

" Aku hanya mengajaknya balik sama-sama nanti. " mendengar jawapan Hueningkai membuatkan Hyera tersentak. Tiba-tiba sahaja hatinya sakit.

" Oh.. " Hyera menggenggam air susu coklat yang dibelinya sebentar tadi di koperasi. Ya, dia mahu memberi air itu kepada Hueningkai.

" Kalau tiada apa-apa, aku masuk kelas dulu. " pamit Hueningkai.

" Ah, sekejap. Nah. " Hyera menghulurkan air susu itu kepada Hueningkai. Hueningkai tersenyum kekok lalu mengambil air itu dengan teragak-agak.

" Dah takde apa-apa, kan? " Hyera hanya tersenyum seraya menggeleng. Hueningkai mengangguk dan berlalu pergi.

" Kai suka Jina..? " ujar Hyera perlahan. Kemudian, dia laju menggeleng.

" Tak.. jangan overthinking sangatlah, Hyera. " Hyera berjalan melintasi koridor itu. Kedengaran suara-suara renyah yang mengumpat dirinya.

" Dia bukan ke Park Hyera? Dia tu dah minat Hueningkai hampir 2 tahun. "

" Jjinja? Dia pernah confess dekat lelaki tu? "

" Pernah tapi ditolak. Dia kelihatan murahan. Selalu berharap yang Kai akan suka dia. "

Hyera meramas rok sekolahnya kuat. Air mata yang bertakung disekanya dan berlalu pergi dari situ. Satu tempat yang dituju.

Perpustakaan.

•____♥︎____•

" Seulbi-ah. "

" Hm. "

" Kau ada nampak Hyera? Dia dah ponteng dua kelas selepas rehat tadi. " ujar Jina.

" Haahlah.. Kau rasa dia dekat mana? " soal Seulbi kembali. Jina mengangkat bahu tanda tidak tahu.

" Emm.. kau rasa dia dah tahu yang Hueningkai balik dengan kau nanti? " Jina tersentak. Bibirnya dikemam.

" Aku rasa.. dia belum tahu. "

" Emm betul jug- "

Ttak!

Kepala Seulbi tiba-tiba diketuk dengan pen. Seulbi memandang Yeonjun dengan protes.

" Kau kenapa ha?! "

" Belajar! Jangan asyik mengumpat je! " ujar Yeonjun. Seulbi hanya mengomel. Yeonjun dijelingnya.

" Jeling.. jeling.. juling nanti baru tahu! "

" Diamlah! "

" Wait.. wait.. Sejak bila, kau dengan Yeonjun rapat ni? Selalunya tak bertegur sapa, dingin satu sama lain, selalu mengelak. Ni.. apa kes ni? " soal Jina bingung.

" Nantilah aku cerita. Ehehehe.. " Seulbi tersengih. Jina hanya mengangguk.

•____♥︎____•

KRINGG!

Waktu pulang sudah tiba tetapi kelibat Hyera masih tidak kelihatan. Seulbi mula risau.

UNEXPECTED LOVE | CHOI YEONJUNWhere stories live. Discover now