Sehun bergegas berlari . Destinasi nyaa adalah untuk bertemu kau .Hanya kau dalam fikirannya . Sehun dpt tahu yg kau akan pindah jauh dari sini. Sehun berlari tak tentu arah . Ape yg ade di dpn nyaa semua dia langgar . Hati nya berdegup kencang . Perasaan risau bercampur baur dgn perasaan takut . Takut kehilangan kau . Sehun tiba di rumah kau . Kebetulan ibu kau sedang meletakkan barang2 yg akan dibawa ke London di luar rumah kau. ''Mak cik , y/n mane ?" Kata Sehun dgn nafas nyee tersekat2 . ''Dia tade kat umah'' kata ibu . ''Dia pergi mane ? Mak cik please saya perlu jumpa dia .'' kata Sehun yg terdesak . ''Dia ade kat tmn yg kamu selalu lepak dgn dia''kata Ibu kau . Tanpa melengahkan masa lalu Sehun lari pergi mendapatkan kau . Sehun lari sepantas yg dia mampu . Akhirnyaa dia sampai ke taman . Dia dpt melihat kau sedang dduk di bwah pokok yg selalu Sehun dan kau lepak . Lalu dia berjalan perlahan lahan ke arah kau dan berkata ''Kau betul2 nak tinggalkan aku?" Kata Sehun . Dia menahan air mata nyaa daripada keluar . Kau tekejut lalu memandang kearah nyaa . ''Sehun...." Kata kau dgn nafas yg tersekat sekat cuba utk menyembunyikan suara kau yg hampir menangis. ''Sampai hati kau nk tinggal kan aku'' kata Sehun dgn suara yg agak marah. Mane tak marah , kawan baik dia sejak kecil ingin meninggalkannya . ''Sehun , mianhae . Aku terpaksa'' kata kau lembut lalu menundukan kepala tanda rasa bersalah . ''Kau tahu kan aku tak boleh hidup tanpa kau . Kau kwn baik aku dari kecik . Aku tak sanggup ! Kau daa jnji dgn aku mase kita kecil kau tak kan tinggalkan aku. Kau janji dngn aku kat sini . Kat sini tau tak . Abis kat sini jugak kau nk tingggalkan aku ?!!'' kata Sehun lalu keluar laa air mata nyaa . Kali ini dia tidak dlt menahan lagi air matanya. Dia memengang tangan kau erat seolah olah dia tak nk lepas kan kau . ''Please ....... Aku merayu jngn tinggalkan aku '' Air mata kau turut jatuh menggalir ke pipi . Tak sngup utk meninggalkan Sehun tapi kau terpaksa. ''Yahhhh pabo yaahh ! Jngn laa menangis . Buruk rupa kau menangis'' kata kau sambil senyum bercampur air mata . ''Aku takut . Aku takut .'' kata Sehun . ''Apa kau nk takut ? Jihyo kan ade'' kata kau . ''Dia tak sama mcm kau . Kau lagi special Dari dia . Please jngn tinggalkan aku'' kata Sehun . Kau hanya membisu dgn air mata . Lalu Sehun memeluk kau . ''Kalau kau tade , sapa nk main dgn aku ? Sapa nk bergurau dgn aku ? Sapa nk ponteng kelas dngn aku. Sapa nk dgr masalah aku . Sapa nk buat semua tu ?!!'' kata Sehun teresak esak . Lalu kau melepaskan pelukan nyaa . Kau meletakkan tngn kau ke dada Sehun . Kau memandang matanyaa. Tapi dia melarikan pandangan nya. ''Sehunie tgk aku . Orng yg berkawan 20 tahun pon boleh berpisah , diorang pon akan jumpe balik . Sama mcm kita , bertahun2 kita berkawan .Pasti suatu hari nnti kita berjumpa balik . Yg penting ingt sesama sendiri didlm hati'' kata kau . Lalu dia memeluk kau erat . ''Sampai hati kau'' kata nya perlahan .
(Kau p.o.v)
Mianhae Sehunie , jinjja mianhae. Aku terpaksa . Aku buat semua nie utk kau . Utk kebahagian kau . Mianhaee. Kau bermonolog dlm hati , dlm pelukan Sehun dgn air mata .Lalu kau pulang . Penerbangan kau utk ke London lagi beberapa jam . Kau tidak mahu lewat . Dlm perjalanan pulang kau lihat terdapat seorang lelaki pendek sedang menunggu kau dpn pintu rumah kau . Lelaki pendek yg memakai kaca mata besar dan seluar tinggi ke pusat . Dari jauh kau sudah dpt tahu siapa . Kau tersenyum dgn gelagat lelaki tersebut
. Lalu kau menghampiri . Belum sempat kau menghampiri nyaa . Dia terus dtg sergah memeluk kau . ''Yahhhh ! DO KYUNGSOO !! aku tak boleh nak bernafas nie .'' kata kau cuba utk melepaskan pelukan Kyungsoo. ''Betul Baby Boo nk pindah pergi Landok ?" Kata Kyungsoo agak bimbang. Kau tersenyum melihat Kyungsoo menyebut London sebagai Landok . ''Yahhh , London bukan Landok'' kata kau . ''Ape ape jelah , betul ke Baby Boo nk pergi?" Kata Kyungsoo sambil menggosok gosok mata nyaa yg berair . ''Hurmm , aku kene Ikut papa aku pergi London'' kata kau . ''Kalau Baby Boo pergi sapa nk mkn bimbimbap dgn Dyo ? Siapa nk gaduh dgn Dyo nnti?'' Kata Kyungsoo . ''Ishhh , jngn laa risau . Aku tak suka laa tgk kau nangis'' kata kau lalu kau mengeluarkan sehelai sapu tngan yg bercorak bimbimbap lalu mengelap air mata nya . Kyungsoo tergamam . Sebelum nie kau tak pernah lyn dia baik . Tapi hari nie kau telah mengelap air mata nyaa . ''Baby Boo , sebelum Baby Boo pergi boleh tak Baby Boo pangil Dyo . Dyo ?'' Kata Kyungsoo dgn penuh harapan . ''Yelaa , Dyo jage diri baik baik yee kat sini'' kata kau sambil mengusap kepala Kyungsoo . Kyungsoo yg gembira itu menghulurkan seutas rantai berbentuk bimbimbap .Kau hanya tersenyum . Kyungsoo membalas senyuman itu dgn smirk yg menakutkan . "'Gomawo Dyo ahh'' kata kau . "Nae'' kata Kyungsoo lalu mencium pipi kau lalu melarikan diri . ''Yahhhhhhhh . Yg tu tak boleh buat lagi !!!!!!!!!!" Jerit kau lalu tersenyum .
(Kyungsoo p.o.v)
Dlm perjalanan pulang Kyungsoo tidak henti henti melihat sapu tngan yg diberi oleh kau . Senyum gembira . Tapi muka nya mula muram teringat akan kepergian kau ke London."Haishhh mesti aku rindu kt dia nnti . Nnti bila dia daa pergi London mesti jumpa kawan baru . Boyfriend baru .Aigooooo otokhe ? " - Kyungsoo
*10 tahun selepas itu*
-to be continue-
YOU ARE READING
Hati Ini Siapa Yang Tahu
FanfictionKau dan Sehun telah berkawan baik sejak kecil . Parents kau jugak tahu tentang hubungan korang . Kemana saja kau pergi disitu juga juga ada Sehun . Dimana Sehun pergi disitu juga ada Kau . Kau dan Sehun sebaya . Umur korang 17 tahun . Korang sedang...