Next ep

53 4 1
                                    

Selepas habis kau menitiskan air mata kau akhirnya kau bersetuju utk keluar makan tengahari bersama sehun. Sudah sekian lama tidak menghabiskan masa bersama Sehun. Dia membawa kau ke restoran biasa. Tidak mewah , tidak tlalu simple tapi biase2 jee. Lame jugak kau mngabiskan masa kau dgn sehun. Berbual ttng kerja , ttg kehidupan slps pindah skolah dan semuanya.

"Kau jadi chef ?! Jinjja ? Omo ! HAHAHAHAHAH"

Bagai nk mati kau gelak. Yelaa muka sikit main handsome tp jd chef. Kau terus kertawa terbahak-bahak sehingga menupuk-menepuk meja. Nasib tiada orang ramai di sekeliling hanya dua tiga orang sahaja.

"Yah ! Teruk sangat ke chef ? Okay ape . Nanti tade lah bini aku penat-penat nk masak"

Kata sehun sambil mencebik. Kau tidak terhenti-henti ketawa menertawakan Sehun.

"Sejak jadi doctor nie kau nampak makin lawa"

Kata sehun dgn lirikan senyuman nye yang manis. Anak mata hitam nye yg bersinar memandang tepat ke arah mata kau.Entah kenapa hati kau berdegup. Lalu kau cepat-cepat kau berdalih. Sambil menyelitkan rambut ke tepi telinga

"Mesti laa kene cantik kang nanti aku jadi tomboy tade pulak orng nk kat aku"

Kata kau sambil tertunduk kononya merendah diri. Pandangan Sehun masih lagi tepat ke arah mata kau.

"Aku kan ade" kata nya. Membuat kau rasa tidak selesa. Tidak tahu apa yang kau rasa sekarang. Patut kah kau suka ? Sedih ? Atau buat tidak tahu saje ?

"Aku still nk orng yg tomboy mcm kau"
Tambah Sehun memotong bisikan kata hati kau. Lagi menambah rasa ketidakselesaan kau sekarang

"Dulu tade pulak kau nak dekat aku" kata kau sindir. Sehun mengerutkan dahi nya. Kata-kata kau seakan-akan membunuh kata-kata nya tadi

"So , best kerja jadi doctor ?" Sehun mengubah topik perbualan kalian. Kau memandangnya sinis. Tidak mahu memanjangkan cerita kau memberi jawapan.

"Not bad" jawap kau pendek. Rasa janggal antara kau dan Sehun kembali lagi. Baru tadi kau ketawa bersama-sama, berbual bersama-sama. Rasanya seakan-akan sperti dulu. Tetapi, semua nya menjadi janggal apabila Sehun bertanyakan soalan seperti itu.

-
-
-

"Aku still nak orang tomboy macam kau"

Kata-kata sehun terngiang-ngiang dalam fikiran kau. Entah apa yang dimakan oleh anak si Oh nie sehinggakan dia berani bertindak untuk bertanyakan soalan seperti itu.

"Are you kidding me ?! Kenapa baru sekarang kau nk tanya aku Oh Sehun ! Kenapa dari dulu kau tanak tan.....

Kau membreak kan kereta. Membuatkan kau tersentak ke hadapan sedikit.

"Omaigod" kata kau sambil menutup mulut. "Why on earth aku pikirkan pasal dia ?! No.. No.. No... No falling in love ! NO !" Kata kau sambil menyilangkan tangan kau. "Arghhhh kenapa aku nie cepat jantuh cinta ?!" Kata kau merengek lalu meletakka kepala kau ke atas stereng kereta.

-
-
-

5 hari berlalu. Kau menghabiskan masa kau bersama Sehun. Tengok movie, main game , tengok bola, semua aktiviti lelaki kau habiskan bersama Sehun. Kris ? Sudah berapa hari mengilangkan diri. Tidak ada khabar berita darinya. Mesej atau pon call tidak pon datang dari nya. Rasa sedikit risau akan kris kerana dia belum sepenuhnya sembuh dari penyakitnya. Kau bangun dari meja kau yang penuh dengan fail pesakit kau lalu keluar menuju ke arah jururawat yang bertugas di kuanter.

"Pesakit bernama Wu Yi Fan ade datang appointment dia semalam ?" Kata kau sambil membelek-belek rekod kesihatan kris.

"Tade pulak Doktor Kim" *nama family korea kau Kim"

Kau mengeluh kecil. Jelas kelihatan di muak kau risau akan Kris. Lalu kau mengluarkan telefon bimbit kau dari poket seluar. Tanpa membuang masa kau mendail no Kris.

"Ini adalah peti simpana sua...."

Kau mematikan talian. Kerisauan lagi bertambah apabila kau tidak dapat menghubungi Kris.

"Inform saya asap klau dia ada datang. Dia missed dia punya appoiment penting hari nie" kau memberi arahan kepada jururawat yang bertugas.

"Baik Doctor Kim" kata jururawat tersebut lalu kau beredar dan pergi ke arah pesakit yang lain. Dalam perjalanan pergi ke pesakit yang lain kau berkata sendirian "Where are you Kris"

-
-
-

Waktu kerja sudah tamat. Kelihatan para-para jururawat tergesa-gesa mahu pulang. Kelibat-kelibat jururawat yang memakai pakaian serba putih bermain-main di penglihatan kau. Kau mengeluh , kau masih berdiri dia kaunter menunggu ketibaan Kris. Kalau-kalau dia ade datang. Mungkin lewat atau dia terlupa. Tapi , dia tidak pernah lupa appoiment penting nya. Kau bermain-main dengan kunci kereta kau.

"Hoi makcik tanak balik" kata seorang sambil menepuk bahu kau. Tindakan nya mengejutkan kau dan membuatkan kunci yang berada dia tangan kau jatuh ke lantai.

"Terkejut laa Baekhyun" kata kau sambil tunduk mengambil kuci yg jatuh.

"Nak balik dah nie , tapi lambat sikit. Nak tnggu pesakit aku" tambah kau lagi

Byun Baekhyun merupakan seorang doctor pakar sakit puan dan pakar kanak-kanak. Dia merupakan kawan sekerja kau yang sudah lama bertuas dengan kau. Dia jugak sama-sama bertugas pada hari yang sama pada waktu kau mula-mula kerja dahulu. Kini sudah 3 tahun kau berkawan rapat dengan nya.

"Mane ade pesakit nk datang tengah-tengah malam nie" kata Baekhyun sambil mencekak pinggang nya.

"Ish manalah tahu ade. Kita tak tahu mungkin dia ade hal. Busy kee , emengency kes kee. Kau nie Baekhyun"

"Yelaaaa tu, pesakit nie macam-macam hal. Kita dah bagi due date tu datanglaaa. Klau ade hal lain cancel kan aje. Ini untuk kesihatan diorang jugak.

Baekhyun membebel. Mengalahkan perempuan. Inilah dia Baekhyun si mulut murai, ada saja topik perbualan nya untuk berbual. Kau mengeleng-gelengkan kepala dan mengukir senyuman terpaksa

"Hamboi, mengalahkan mak nenek kau membebel. Biasa laaa , itukan kerja kita. Sebab tu laa doctor nie penting dalam khidupan manusia. Kalau tade doct.......

Bebelan kau terhenti apabila kau ternampak susuk tubuh seseorang kau sangat kau kenali. Lelaki itu berjalan lemah ke arah kau. Dengan mengenakan tshirt putih dan jeans hitam lelaki itu kelihatan pucat. Bibir nya pucat. Matanya kuyu dan tidak mampu lagi untuk berjalan.

"Kris !"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 08, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hati Ini Siapa Yang TahuWhere stories live. Discover now