"Oh Sehun"
Kata kau. Langah utk membantu orng asing itu terus terbantut.kau pasti dan amat pasti orng itu adalah OH SEHUN.
Sehun membuka kaca mata hitamnya. Pakaiannya agak santai. Maklum laa dkt korea belum masuk musim sejuk lagi.
"Nae majjayo. Aku laa Oh Sehun. Your truly bff since kau kecik lagi"
Kata Sehun dngn bangga sambil mengankat keningnya tanda kebanggaanya. Sehun melambai2 tngn nye dpn muka kau. Kau masih terkaku seakan tidak percaya kehadiran mamat nie di dpn kau. Mcm biasa. Jantung kau. Dup dap dup dap ...
"Yahh ! Gwenchanna ? Woi kau okay tak nie ?" Kata Sehun masih melambai2"Hah ? Erk , nae gwenchanna"
Kau menjawab. Lalu kau menunjukkan sofa di dpn kau untk Sehun ddk.
"Mcm mne kau boleh masuk?"
Tanya kau agak hairan. Bukan senang nk jumpa doctor pakar mcm kau nie. Kene but appointment awal2 dlu baru boleh jmpa.
"Adelah" Sehun jwb dgn nada sinis.
"Oh yee , kau free tgh hari nie?"
Tnya sehun.
"Um, keje aku tak ttp, kadang aku free kadang aku tak. Depends pada brpa ramai pesakit aku"
Kata kau sambil bermain2 tngn sendiri. Rasa kekok utk bertentang mata dgn Sehun. Sudah sekian lama kau tak berbu dgn nya. Berbual spt dlu2. Rapat. Manja. Rindu akan masa dlu. Masa kau dan Sehun tgh rapat. Tapi ..."I miss you"
Kata sehun. Anak matanya tpt mmandang ke arah kau. Dari pandangan nya jelas sekali dia rindu kan kau. Rindu persahabatan kau dan dia. Tapi itu semua dlu. 7 tahun sudah berlalu.
Kau tak mampu berkata apa2. Ntah knp air mata kau memenuhi ruang anak mata kau.
"Hey , are you okay ? Knp kau mngis ?"
Sehun bangkit meluru ke arah kau , dan ddk di sebelah kau. Dia mnyapu air mata kau. Kini jarak kau dan dia tdk bgitu jauh. Kau tidak mampu lgi mnahan. Rase rindu yg selama ini kau simpan. Betahun lamanya. Kau memeluk sehun. sehun terkejut.
"PABOYA !! BOHOSHITAGU ! AKU RINDU KAU , KNP KAU TAK CONTACT AKU ?! KNP KAU TAM HTR SURAT?! AKU RINDU TAHU TAK ! RINDU ! 7 TAHUN KITA BPISAH ! 7 TAHUN!"
kata2 menyentuh prasaan sehun. Dia jugak rindu. Dia juga rase ape yg kau rase. Dia mmbls pelukan kau. Perlahan2 dia bkata.
"Kita daa jmpa , dan takan tpisah"
Kau mngis dan mngis dlm pelukan Sehun....
YOU ARE READING
Hati Ini Siapa Yang Tahu
FanficKau dan Sehun telah berkawan baik sejak kecil . Parents kau jugak tahu tentang hubungan korang . Kemana saja kau pergi disitu juga juga ada Sehun . Dimana Sehun pergi disitu juga ada Kau . Kau dan Sehun sebaya . Umur korang 17 tahun . Korang sedang...