Una P.O.V.
Sedim za kuhinjskim stolom i ispijam kafu već pola sata. Uzela sam još jedan gutljaj, ohladila se.
Iznervirano ustajem i idem ka kupatilu. Nisam navikla na ovu tišinu ujutru.
Ovde se svi uglavnom deru. Mama se dere da požurimo, brat se dere jer prva uletim u kupatilo, a tata on nemože da nađe ključeve od kola.
Ovog jutra nije tako, niko nije tu. Samo ja. Inače bih uživala u ovom miru ali ne i ovih dana.
Očešljala sam još jednom svoju ravnu kosu i krenula po stvari u sobi
Sve što mi je trebalo sam gurnula u ranac i uputila se ka školi.
Na stanici sam stavila slušalice, dok sam čekala autobus videla sam jedna crna kola.
Kola k'o kola znam, ali ta ista kola vidim već neko vreme. Možda su samo od nekoga ko radi ovde
Bez daljeg razmišljanja sam ušla u autobus. Sela sam na prvo prazno mesto i gledala kroz prozor.
Na semaforu kada smo stali, ista ta kola su prošla pored nas.
'Uredu Una prestani da paranoišeš' rekla sam sama sebi
Pogledala sam na sat na ruci. Opet kasnim ubiće me razredna.
Čim je autobus stao na mojoj stanici i istrčala sam. Brzim korakom sam došla do škole.
Zvonilo je za kraj prvog časa. Svi su stajali ispred i pušili cigare.
"Opet kasniš" dobacila mi je Magdalena dok smo se pozdravljale.
Izvadila sam paklu iz džepa, kad su ta ista crna kola prošla pored nas i stala u susednu ulicu.
Brzo sam vratila cigare u džep i povukla Magdalenu unutra
"Gde ćeš?"
"Idemo unutra."
"Imamo vremena engleskinja uvek kasni"
"Ostani ako hoćeš"
Uspaničeno sam krenula ka učionici. Vrlo sam teško disala, kao mi je neko pritiska grudi.
Čim sam ušla pozdravila sam se sa svima i sela u zadnju klupu.
Stavila sam glavu u ruke i pokušavala da skontam šta se dešava.
"Una!" Neko se prodrao i udario me po ruci
Podigla sam glavu i videla Danijelu kako me gleda ljutito
"Ti mene slušaš uopšte?"
"Izvini šta si rekla"
"Pričala sam sa mamom o onom stažiranju što smo htele"
"Neznam o čemu pričaš"
"Već si zaboravila? O onome što smo pričale na početku godine. Uspela je nekako da nas ubaci da stažiramo kod nje u Americi"
Na samu reč Amerika, krv mi se sledi
"Uspela je da nas ubaci u sistem. Neznam kako, i sad kad počne zimski raspust nas četri idemo tamo. Samo moraš da nabaviš vizu" nastavila je
"Da,da. Rekla si Magdaleni"
"Jesam. Rekla je da ide, rekla je svojima. Ti jesi rekla"
"Nisam"
Tako bih volela da odem tamo, to bi moglo mnogo da mi znači. Ali tamo nisam bezbedna a nisam ni ovde.
Jaoj Una šta ti radiš sebi
DU LIEST GERADE
Moj zaštitnik
Jugendliteratur"Ko si ti?" Uspaničeno sam govorila dok sam gledala čoveka u mojoj dnevoj sobi. "Una, pravilno sam rekao? Zašto se praviš glupa" rekao je malim osmehom "Još me i vređaš u mojoj kući?! Izlazi napolje ili zovem policiju!" "Zašto tako pričaš" "Pomešao...