ACHTUNG
Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya
•••♦◄♥►♦•••
Pergh.. siap gak chapter keempat 'Imanul' ni, ekk? Laju je aku siapkan walaupun chapter tiga baru je dipublish dua hari lepas. Itu tandanya aku dalam mood okey walaupun sambutan para reader agak kurang memberangsangkan.. hmm. Ape pun, aku harap citer ni dapat sedikit sebanyak menghiburkan perasaan gundah korang di era Covid ni.
•••♦◄♥►♦•••
"Cute kan si Manul tu? Tentu akan jadi lauk Abang Rifa dan geng dia. Kesian, dah arr anak yatim piatu, dok kat sini akan kena buli dan cabul plak. Malangnya nasib dia," luah Fathi.
Suara burung hantu dan salakan anjing liar saling bertingkah-tingkah* di kejauhan tatkala dia, Haiqal, Hezri dan Zikry menapak penuh hati-hati menuju ke surau dalam kesamaran cahaya lampu jalan.
Di tangan masing-masing tergenggam lampu picit yang sudah menjadi kemestian tatkala ingin ke surau pada waktu malam. Walaupun ada lampu awam yang tersedia, namun, cahayanya tidak sampai menerangi seluruh kawasan belukar di sepanjang jalan tersebut.
Surau asrama terletak kira-kira lima puluh meter dari bangunan utama. Di waktu siang, tiada masalah untuk mereka berjalan menapak ke sana. Namun, bila kegelapan malam melanda, bermacam perkara boleh berlaku di kawasan tersebut.
Pernah mereka terserempak dengan musang dan anak babi hutan yang tersesat masuk ke dalam kawasan asrama yang agak luas itu. Dek kerana itulah, lampu picit sentiasa saja di tangan mereka.
Sebenarnya, Asrama Windsor ini mempunyai beberapa lagi bilik kosong yang boleh saja dijadikan surau. Namun, atas arahan pentadbiran yang menerima desakan pihak di England agar surau dibina secara berasingan dari bangunan asal, maka sebuah surau dengan binaan moden didirikan di belakang asrama tersebut. Besar dan amat selesa sekali.
Lagi pula, menurut pihak sekolah, bilik kosong di asrama itu pada masa depan mungkin akan ditukarkan menjadi beberapa lagi kemudahan buat para penghuni. Antaranya sebagai bilik rehat atau perpustakaan kecil.
"Hmm, aku pun rasa cam tu gak bila kali pertama tengok dia tadi. Terlampau cute sangat. Dia tersilap masuk sekolah arr, apatah lagi dok kat hostel kita ni. Syok arr bebudak dorm setan tu sebab dapat mangsa baru," sampuk Haiqal.
"Sure bebudak senior lain yang berjiwa gay tak akan lepaskan peluang untuk jadikan dia adik angkat dan terus je angkat dia ke katil," Hezri pula mencelah.
"Wey, bukan budak gay je yang akan syok kat dia. Aku berani bet yang bebudak straight cam tiang telefon pun akan berubah arah jadi bengkok nanti.. he he," seloroh Fathi.
"Ya, dia orang akan jadi bengkok cam pucuk paku-pakis layu je, kan?" sampuk pula Zikry.
YOU ARE READING
• iman𝓊l •
Paranormal• Kisah seorang budak kampung 'naif' yang mendapat peluang belajar di sekolah berprestij di bandar. Tinggal di asrama bukanlah semudah & seindah yang disangkakannya. Pelbagai ragam & kerenah kekawan serta abang-abang senior yang memualkan lagi menye...