-4-

215 7 0
                                    

Günes dogmustu, Nur yanimda uyuya kalmisti. Eymen ve ben öyle oturuyorduk sesimizi cikarmiyorduk. Onun evine gelmistik, tabi ki hala güvende degildik ama son cagremizdi bu.

Eymen 22 yasindaydi uzun boylu esmerdi. Cimengözlümdü o benim . Yesil gözlerine ilk asik olmustum onun. Onun sicakligini heryerde hissedebiliyordum, güvende olmasak bile o varken kendimi cok iyi hissediyordum. Babamdan sonra ilk asik oldugum adam Eymendi. 

Yakinda dügünümüz olacakti... evlenecektik ... buralardan gidecektik. Kismet degilmis demek ki. Bütün gün evdeydik hic cikmadik disari. Nur uyandi ve biraz biseyler yedi sonra ikimizde kendimize gelmek icin dus aldik. 

Zaman cok cabuk geciyordu ve yine aksam olmustu. Eymen ve ben disari cikmistik biraz hava almak icin ve konusmak icin... keske cikmaz olaydik. Sohbete dalmistik cok uzaklasmistik evden. Geri dönmek icin yola cikmistik ve ne görmüstük birde... Bu evimizide bombalamislardi. Ciglik atmistim. Gitti... Nurum gitti onuda aldilar. Hepsi benim sucum.  Anne, baba... bakamadim sahip cikamadim emanetinize. Benim yüzümden öldü. Ben simdi nasil yasarim ki ? Ne yaparim ki ? Nur... affet beni birtanem. Ablan sana bakamadi sahip cikamadi. Simsiyahti gözlerimin önü. Hic birsey göremiyordum sanki koskocaman bir kuyuya düsüyormusum gibi hissediyordum. Ne oluyordu ? Anlamiyordum hic birsey. Sesler duyuyordum, biri adimi söylüyordu , "uyan" diye bagriyordu " uyan gitmeliyiz burada kalamayiz artik " . Sonra bir aci hissettim ne oldugunu anlamadan uyanmistim ve kendimi bir arabanin icinde bulmustum. Kaciyorduk , evet bunun farkindaydim. Eymen vardi yanimda ve iki kisi daha. Eymen yanagima dokunup " Canim, kaciriyoruz kurtulcaz merak etme, korkma sakin" . Ona güveniyordum sadece basimi egmistim ve " tamam " demistim. 

Bizi bir kulübe gibi yerde birakmislardi. Bir kac saat sonra ordan biri bizi almaya gelecekti. Simdi dua etmekten baska bisey elimizden gelmiyordu. Dua ediyorduk, kimseler gelmesin diye, ta ki burdan kacana kadar. Insallah burdada bizi bulamazlar. Iki saat gibi uyumustuk uyandigimizda yine tanidik sesler geliyordu.  Burayada saldirmislardi etrafi darmadagan etmislerdi. Biz yere cökmüstük görmesinler diye. Yaklasik bir iki saat öyle durmustuk. Sonra... 

Suriyeli'mHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin