-2-

330 13 0
                                    

Bizim izimizi takip etmislerdi. Cok sicak bir yaz gecesiydi, hic bu kadar sicak olmamisti hava. Bunalticiydi, bir sey olacagini hissetmistim. Yanilmamisim. O gece dört maskeli adam gelmisti . Evi basmislardi, biz yukaridaki odalarda uyuyorduk, Nur ile ben.  Annem ve babam asagida kanepenin üzerinde uyumuslardi. Ve iste o an. Cok sicak oldugu icin pencereleri acmistim biraz serin olsun diye odamiz. Bir kac sesler duyduk ve uyandik ikimizde. Uzaktan geliyordu o sesler tam ne söylediklerini anlayamadik , ve daha da yakinlastiklarini anladik. Bagira bagira geliyorlardi, ve sonra ates sesleri duyduk. Kapiyi kirdilar ve iceri daldilar. Annemin cigliklarini duydum. Hala aklimdan cikmiyor o cigliklari. Sanki yanimdaymis gibi ... cigliklarini atiyordu... yardim ister gibi bagriyordu. Babam yalvariyordu, evet  adi insanlara yalvariyordu . Anneme dokunmamalarini istiyordu. " Beni alin" diyordu ... Babam benim , kahramanim. Nafile ama. Acimasizca ates ettiler babama. O sira Nur ile ben meldivenlerin basinda duruyorduk . Gözlerimizin önünde ates etmislerdi... ilk bacagina vurmuslardi, hareketsiz hale getirmislerdi onu. Yere cökmüstü koskocaman adam. Bir zamanlar kimse ona karsi gelemezdi ama simdi öyle bir acinacak haldeydi ki. Babami öyle görmek beni cok acitmisti. Kalbime bir bicak saplamis gibiydiler, ciglik atacaktim ama zor tuttum kendimi. Bizi görmemislerdi. Ates gibi yaniyordu kalbim, nefes almakta zorluk cekiyordum. Nur titremeye baslamisti göz yaslarimiz akiyordu sessizce. Ve sonra kalbine ates etmislerdi. Tam bitirmislerdi onu. Annem ciglik atmiyordu, kesmisti sesini. Öylece kalmisti . Yukari bakmiyordu , cünkü biliyordu ki bakmis olsaydi  o adamlarin dikkatinide oraya cekmis olurdu. Bizi kurtarmak icin bakmamisti. Ben anlamistim ve Nurun kolundan tutup onu cekistire cekistire balkona dogru sürüklemistim. Sok geciriyordu Nur, kendisine gelmesi icin ona iki tokat atmistim. Balkon fazla yüksekte olmadigi icin bahcenin ön tarafina atlayabildik. Ve o an icerden bir ciglik ve bir ates sesi ayni anda gelmisti. Annemide almislardi iste... 

Suriyeli'mHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin