-5-

224 8 2
                                    

"Acaba bitti mi ? Yoksa hala ordamılar ? Gittiler mi ? Çok korkuyorum...Bir baksana şurdan dışarıda bekliyorlar mı diye..."

Eymen o küçücük aralıktan dışarıya bakabilmesi için kalkmıştı ayağa ve o an bir bomba atmışlardı saklandığımız yere . Eymenin kaçabilmesi için zamanı bile olmamıştı... artık oda gitmişti benden... Onuda almışlardı benden, tıpkı annemi,babamı ve kardeşimi aldıkları gibi... Kaçmak üzereyken bir el dokundu omuzuma ve ben arkamı döndüğüm de onu görmüştüm...

Sanirim bir muhabirdi. Gözlerimin icine bakti ve dedi ki " Habe keine Angst, ich werde dich mitnehmen" ( Sakin korkma , seni burdan götürecegim). Üniversitede yabanci dil görmüstüm . Almanca oldugunu anlamistim, ama ne dedigini anlamamistim sonra kolumdan tuttu beni götürdü. Kactik ordan. Beni hic bilmedigim bi yere götürmüstü. Kamp gibi bir yere benziyordu. Hic yüzüne bakmamistim onun. Acaba neden beni ordan kurtarmisti. 4-5 kisi ile kaliyorlardi burda. Heryerde kameralar ve silahlar vardi. Sanirim onlarda cok güvende hissetmiyorlardi kendilerini. Bir tek cadira götürmüstü beni. Eliyle yatagi göstermisti, sanirim burda kalabilcegimi demek istiyordu. Ona tesekkür ettim ve oturdum yatagin üzerine. Kurtulmustum galiba. Evet emindim kurtulmustum. Bitmisti benim icin bu iskence.
Biraz yalniz birakmisti beni sonra yanima gelmisti. Yemek getirmisti. Iste orda ona iyice bakmistim, mavi gözleri vardi , deniz mavisi gibi. Sarisindi ve cok yakisikliydi. Eymenden baska bir adam tanimazdim ben. Cok utanmistim nasil bir baskasina bakardim, nisanlim benim icin canini feda etmisti... Ona nasil ihanet ederim ki
Ilk almanca konumustu benimle ama simdi arapca konusuyordu. Nerden geldigimi ve adimi sormustu ona ilk cevap vermeyecektim ama sonra ona herseyi anlatmistim.

Beni ülkesine götürecegini söylemisti ve sözündede kalmisti. Bir kac gün sonra almanyaya gitmistik . Orda benimle cok ilgilenmisti ve 2 yil icinde almancayi ögrenmistim üniversiteye baslamistim. Onunla evlenmistim ve cok mutluyduk.

Suriyeli'mHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin