6 vote 65 comments ↻
Iyeee setakat ni korang puasa penuh tak? Siapa tak puasa tanpa sebab, aku jentik bontot dia. Oh mesti ada yang masuk asrama kan? Astu mesti readers ramai lari kan? Hm :))
Silent readers boleh muncul kan diri dekat sini tak? Comment love je pun boleh! Sebab nanti nak bagi notification update ehe
▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃
"Nama kau Aena Kim kan? Then yeah, kau boleh duduk sini dulu." arah Kim Taehyung selamba seraya menudingkan jari telunjuk ke arah peha mantapnyaAutomatik mulutku ternganga. Aku pandang peha dia yang bersarungkan sehelai seluar berwarna hitamㅡ
Fuh meleleh teruk
Oke berhenti merapu.
"D-duduk situ?"
"Ya la. Takkan nak duduk atas katil" Taehyung menganggukkan kepalanya sambil tersenyum senget. Dia pandang aku atas bawah.
Tak masalahnya dia serius ke sekarang ni? Duduk atas peha? Bener gue enggak bermimpi?
Aku berjalan mendekatinya meja Taehyung.
Mataku sengaja ditutup, tidak mahu melihat apa yang bakal berlaku. ADUH MESTI AKU KENA ZINA BONTOT!
"Ya yah. Berhenti ahahah" aku automatik berhenti bila terdengar arahan itu. Mata dibuka, tubuh aku tepat-tepat berada di hadapan mata Kim Taehyung. Cukup berjarak seinci.
Oh, kacaknya rupa paras lelaki niㅡ
"Aku bergurau je la dengan kau. Kenapa lurus sangat? Comel."
pipi aku merona merah bak tomato. Omg aku tak boleh la orang puji-puji ni. Nak berterabur taik aku
"Eyyy anedee saya tak comelll" aku cuba menidakkan kata-kata pujian yang dilemparkan Taehyung. Saja je nak tunjuk alim.
Mana tau dia terdetik nak puji lebih daripada comel ke? ᕙ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aku kan comel. Lawa. Bijak. Seksi. Rajin. Ha apelagi aku kan sempurna di mata semua orang.
Lah tiba-tiba muncul perangai masuk keranda, angkat sendiri pergi kubur HAHAHAJHAHAHAHAH
"Duduk lah dekat kerusi tu" bibirnya dijuihkan ke arah sebuah kerusi yang elok tersusun di hadapan meja. Aku pun terus duduk sepantas kucing nampak ikan.
"Em. Jadi, hi ello ello encik?"
Tangan kanan dihulur, mahu berjabat tangan dengan si dia.
Namun malang sekali. Dia tak sambut •ᴗ•
"E-encik?"
"Maaf, covid. Tangan kau mungkin ada banyak bakteria dan mikroorganisma bahaya."
Mata aku membulat bila dengar percakapan Taehyung.
"Jibake, njeng betul perangai"
Aku mencemikkan bibir.
Nafas ditarik sedalamnya, menenangkan diri daripada terus memaki Taehyung di dalam hati. Ramadan...
Aku bingkas bangun daripada tempat duduk. MAGHOH NI MAGHOH, MERAJUK PUN ADA!
Wajah milik Taehyung direnung tajam. Eh geramnya aqueeeeeee
Aku berjalan mendekatinya dengan penuh berani. Kening separa lebatnya disentuh. Sengihan sinis terbentuk di bibir aku.
Tak cukup dengan kening, jari aku turun ke pipi mulus Taehyung. Aku nak buat apa? Engko tunggu je.
Mata kanan dikenyit kasar sebelum bertindak memicit keseluruhan permukaan wajah Taehyung. Hidungnya dipulas geram sehingga memerah.
Pergh, nampak gayanya dia hampir menjerit bila terkejut dengan tindakan aku.
"EEE ENCIK NI KALAU TAKMAU AMIK SAYA BERKERJA, TAK PERLU LA CAKAP TANGAN SAYA BANYAK BAKTERIA HA RASAIN. RASAINNNNN. BAKTERIA TU DAH LEKAT DEKAT MUKA ENCIK.
PADAN MUKAAA! BIAR ENCIK KENA COVID HAHA
UNTUK PENGETAHUAN ENCIK, SAYA DAH CUCI TANGAN PAKAI SABUN SOFTLAN TAU SEBELUM DATANG KE SYARIKAT NI HMPH. EMO NI HAAA DAH LA SAYA PERGI DULU
BYE-BYE TAYUNG TUHYANG"
Pintu yang tertutup dituju laju. Belum sempat tombol dipulas, satu suara bernada rendah menyapa ke gegendang telinga.
"Maaf."
Lantas dengan itu, aku berpaling ke belakang secara slow-motion bak pelakon Kareena Kapoor.
Janam Janam Janam
▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃▃
HAMBARNYA HAMBARNYA HAMBARNYA HAMBARNYA UWAAAAABtw eee epi 3.45K views. Sayang cemua yang masih setiaaaa ♡
[ 21st April 2021 ]
YOU ARE READING
VSU || Boss ▪KTH▪
Roman d'amour❝Percaya kata aku. Boss kau tu nakal macam jibake❞ @/-MINIMONIMO'S SECOND BABY ! 𝙥𝙧𝙚𝙘𝙞𝙤𝙪𝙨 𝙘𝙤𝙫𝙚𝙧 : @𝙋𝙀𝘼𝘾𝙃𝙊𝙇𝙄𝙄𝘾 ↪started # 22/12/2020 ↪ending # not knowing ↪status # very slow update ↺