Anti potion

44 3 1
                                    

De volgende ochtend hadden we Potions. Ik besloot niet te gaan want het was met Snape en ik moest dringend een tegenspreuk of tegendrank vinden zodat Lilly me weer zou herinneren. Ik liep door de gangen richting de bibliotheek. Onderweg kwam ik spijtig genoeg Draco tegen. Naar waar ga je? Vroeg hij. De bibliotheek, zei ik. Zoek je een boek over hoe je een slechte relatie in stand kan houden?  Vroeg hij lachend. Hou toch je kop Draco. Zei ik geïrriteerd. Al goed, al goed. En hij liep weg. Ik deed de grote houten kraak deur van de bibliotheek open en stapte naar binnen.

Bij elke stap die ik zette kraakte de houten vloer. Dit moest waarschijnlijk wel het oudste lokaal in Hogwarts zijn bedacht ik. Ik liep naar de rekken Van charms en begon te kijken bij A. Ik ging elk boek af maar niks dat mij kon helpen. Ik liep naar B charms, alweer niks en zo ging ik het hele alfabet af. Bij de charms afdeling vond ik niks dus liep ik naar de potions afdeling. Ik begon bij A. Ik vond eerst een oud dik leren boek. Ik pakte het uit de kast en las Verouderingsdrankje. Nee dat was het niet ik zocht verder en na wel twintig boeken uit de kast gehaald te hebben vond ik hem. Een dik boek met een leren kaft. Er stond in het groot op: anti potions en hoe ze te maken.Ik nam het mee en ging zitten aan een tafel in de bibliotheek. Ik begon snel door het boek te bladeren. Op de eerste pagina stond er, anti liefdesdrankje.

Ik bladerde verder en op een gegeven moment las ik: anti obliviate drankje. Ik keek snel naar onder om te zien wat er stond. Met dit brouwsel kun je specifieke herinneringen aan iemand terug laten kennen. Yes, dit was het. Ik keek naar de ingrediënten en er stond in het groot alleen maar te vinden in toendra landschap. Ik wist niet wat het betekende dus keek ik maar verder en er stond:
alruin, moly, draken oog, moonseed en knotgrass. Voeg deze samen toe in 20 graden borrelend water. Laat het 30 minuten in het borrelend water. Doe het dan in een fles en dan is het klaar. Voor zover ik wist kon ik geen een van de ingrediënten hier in de buurt vinden maar ik had een ander idee. Snape had een grote kast in zijn bureau met allemaal ingrediënten. Ik besloot om terug te gaan naar de common room. Onderweg kwam ik Vilder tegen. Hij gaf me argwanende blik maar liep dan verder.
Toen ik was aangekomen in de jongens kamer kroop ik op mijn bed en nam ik een blad papier. Ik pakte een gouden pen uit mijn broekzak die ik van Lilly had gekregen.

Er liep een kleine traan over mijn wang toen ik terug dacht aan Lilly. Waarom moest Snape haar dat zo nodig aandoen? Maar ik ga er voor zorgen dat ze me weer herinnerd! bedacht ik in me zelf. Ik begon een tekening van Snape's kantoor te maken. Ik kende het nog goed want ik moest er laats nog naartoe als straf. Ik tekende de deur en dan de kast dat zich links in het lokaal bevond. Ik had een idee maar het ging gewaagd zijn. ik begon op een blad te schrijven hoe ik vannacht ging inbreken in Snape's lokaal. Om twee uur stipt loop ik uit de common room, schreef ik op. Dan loop ik richting Snape's lokaal met mijn toverstok en gebruik ik de spreuk Lumos om te kunnen zien of ik wel juist loop, schrijf ik verder op.

Als ik ben aangekomen doe ik de deur open en pak ik wat ik nodig heb. Ik loop het lokaal weer uit en doe de deur achter me dicht en loop terug naar de common room. Ik was klaar met mijn plan op te schrijven, nu nog voorbereiden. Ik zat vol adrenaline want ik ging voor een keer de regels breken. Natuurlijk moest ik heel voorzichtig zijn want als ik betrapt word kan ik vanschool worden getrapt, dus het was heelgewaagd. Ik pakte een grote katoenen zak en legde het onder mijn laken. De katoenen zak kan straks goed van pas komen om de ingrediënten er in te stoppen. Ik had uitgezocht dat Snape vandaag de wacht hield met vilder wat betekent dat Snape vanavond niet in zijn lokaal ging zijn.

Ik had nog één les  voordat we moesten gaan slapen, Charms. Ik liep naar het charms lokaal. Toen ik aankwam Zach ik Draco al klaar zitten, wat me verbaasde want normaal gezien was hij altijd te laat. En? Riep hij naar mij, gevonden? Yep! zei ik enthousiast. Zou Draco me nu voor een keer met rust laten?,vroeg ik me af. Maar dat was fout gedacht. Ik heb een boek gevonden voor jou en hij gooide het naar me toe. Ik pakte het vast en er stond:  hoe een slechte relatie in stand houden. Op het moment dat ik het boek boos naar hem teruggooide kwam professor Banning binnengelopen. Wat gebeurt hier? Vroeg hij boos. Professor Banning was heel klein en had een lange neus. Hij gooit met boeken naar mij zij Draco op een onschuldige stem. Wat? Riep ik verontwaardigd uit. Ach weet je wat?, laat het maar zij professor Banning. Draco en ik keken elkaar woedend aan. We hadden vandaag spijtig genoeg les met Griffoendor. De hele Griffoendor groep kwam binnen lopen.

Always but never againWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu