Het magisch avondeten

51 3 0
                                    

Toen ze aankwamen in de grote zaal waren Griffoendor en Ravenclaw al gaan zitten. Ik liep naar de Slytherint tafel en ging zitten. De kaarsen waren al aan en de leraren zaten al van voor op hun stoel. Dumbledore zat op zijn grote gouden stoel. Lilly ging naast me zitten. Hoe oud zou Dumbledore zijn?, vroeg Lilly. Ik denk 115 maar ik weet het niet zeker. Dumbledore is de baas in Hogwarts hij word gezien als de meest machtige tovenaar ter wereld. De bloederige baron vloog plots uit de grond en begon over onze tafel te vliegen. Aaah wie is dat? Vroeg een bange eerste jaar.

De afdelings geest van Slytherint zei ik terug. Waarom is hij zo besmeerd met bloed ? Toen hij zichzelf doodde kwam er bloed op op zijn lichaam. Sindsdien is het bloed nooit  verdwenen. Ik moest toegeven dat ik hem ook wel eng vond met zijn witte kleren die besmeurd waren met bloed. Hij had ook geen hoofd en dat maakte het ook niet minder eng. De klassenoudste kwam aanlopen en zei dat hij zich geen zorgen hoefde te maken. Hij kan je niet aanraken zei hij tegen de bange eerstejaars, hij is maar een geest. Toen het weer rustig werd in de zaal. Riep Dumbledore luid: laat het feestmaal beginnen !

Het zwaaide met zijn toverstok en er verschenen honderden lekkere maaltijden op tafel. Lekkere kip tot de lekkerste ijsjes die er bestaan. Er waren ijsjes in alle smaken: ,cacao, vanille, broccoli en nog veel meer. Ik nam een grote dikke kippenbout van de tafel en legde het op mijn bord. Lilly nam er ook een. Smakelijk!, zijden we tegen elkaar en we glimlachten. Ik draaide me om naar de leraren en ik ving een strakke, kille blik van Snape. Ik probeerde snel weg te kijken maar mijn hoofd bleek vast te zijn. Ik kon mijn hoofd niet wegdraaien. Bang en gestresseerd probeerde ik mijn blik van hem te verwijderen.

Snape zat me nog altijd strak aan te kijken. Deze paar seconden leken voor mij wel uren. Plots knipperde Snape met zijn ogen en kon ik mijn hoofd weer omdraaien. Wat is er? Vroeg Lilly bezorgd. Niks niks zei ik ook al wist ik heel goed dat er iets raars aan de hand was. Ik besloot om te negeren wat er net gebeurd was. Toen ik klaar was met mijn kippenbout nam ik een groot gouden ijsje met butterbeer smaak. Lilly nam een groot dun oranje ijsje met pompoensap smaak. Wanneer begin we met de lessen? Vroeg Lilly om het onderwerp te veranderen. Morgen om 8 uur. Dan beginnen we met potions. Okie thx zei Lilly. Zou ik je iets mogen vragen? Vroeg ik. Tuurlijk zei ze.

Wie je mama? Ik heb haar nooit gekend zei Lilly triestig. Ah het spijt me voor je. Ik voelde me stom dat ik het had gevraagd. Het is niks hoor zei Lilly met een verdrietige stem. Om van onderwerp te veranderen vroeg ik of we naar de commonroom konden gaan en daar een spelletjes toverschaak spelen. Tuurlijk zij Lilly nu al wat vrolijker. Toen we opstonden om naar boven te vertrekken. Vroeg Draco: waar gaan we naartoe? Zei hij met een kille stem. Naar de Slytherint commonroon en bemoei je met je eigen zaken. Zo vertrokken ik en Lilly naast elkaar naar de bewegende trappen. Toen we eindelijk boven waren aangekomen en het paswoord wouden zeggen kwam Snape snel aangelopen om de hoek.

We verschoten zo hard dat Lilly haar toverstok had gepakt maar toen ze herkenden dat het Snape was stok ze snel haar stok weg. Goedenavond papa zei ze geschrokken. Goedenavond Lilly zei hei. Goedenavond zei ik geschrokken. Goedenavond zei Snape op een kille geërgerde stem. Lilly trok een vragen gezicht naar haar pa maar hij zij niks en liep snel weer weg. Puur bloed zij ik en de muur schuifde open.

Het was donker in de kamer dus nam ik mijn toverstok en sprak uit: Lumos maxima! Er verscheen een grote licht schijn aan het puntje van mijn toverstok en de hele kamer was verlicht. We gingen aan een ronde groene tafel gaan zitten. Ik nam mijn toverschaak er bij en we legde het open. Veel succes zeiden we tegen elkaar.

Ik vond dit hoofdstuk wat minder maar ik hoop dat jullie er toch van hebben genoten 😌🤌

Always but never againWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu